Vozili smo - Dacia Bigster
Velika Dacia s velikim apetitima
Sa Bigsterom Dacia pravi dimenzijski, komforni i sadržajni iskorak, nudeći čak 23 centimetra duži automobil od Dustera. Mada ova dva modela poprilično liče, u marketinškoj strategiji imaju različite uloge, zbog čega na Bigster treba gledati kao najveću i do sada najbolju Daciju…
Dacia ulazi u novu eru svog razvoja! Predstavljanjem Bigstera rumunski brend se prvi put obraća kupcima C-SUV segmenta, donoseći kombinaciju robusnosti, praktičnosti i ekološke osviještenosti uz za nju tradicionalno konkurentne cijene. Mada smo već imali priliku da ga vidimo tokom prošlogodišnje svjetske premijere u Berlinu, tek sad, nakon prvih vožnji, možemo reći da Bigster nije samo najveći model u Dacijinoj ponudi već i jedan od ozbiljnijih predstavnika u segmentu.

Sa dužinom od 4,57 metara i širinom od 1,81 metar, ističe se dimenzijama koje ga pozicioniraju u sami vrh klase. Visina je manja za 10 centimetara u odnosu na širinu, što doprinosi stabilnosti, dok klirens od 21 cm (ili 22 cm za modele s prednjim pogonom) potvrđuje da je sposoban za off-road vožnju, mada mu to nije primarna namjena. Kada je riječ o dizajnu, Bigster ostaje vjeran Dacijinoj filozofiji – jednostavnost i funkcionalnost na prvom mjestu.

Umjesto nepotrebnih estetskih detalja, njegov izgled odlikuju jednostavni paneli i robusne linije, s kojima poručuje da je spreman za avanture, ali da je svjestan onoga što današnji kupci žele, traže i vole. Prednji dio podsjeća na Duster, ali s modernizovanom maskom hladnjaka i drugačijim branikom. Ista su LED svjetla s potpisom u obliku slova „Yˮ. Kada je riječ o opremi, kupci mogu birati između četiri paketa.

Essential je osnovna, ali potpuno funkcionalna verzija sa svim onim sadržajima bez kojih se ne može zamisliti nov automobil u 21. vijeku. Paket Expression jeste balans između cijene i dodatne opreme.

Extreme je primarno namijenjen za ljubitelje terenskih izazova, s povišenim klirensom i masivnim gumama na 18-inčnim aluminijumskim točkovima, dok je paket Journey njegova elegantnija verzija s ekskluzivnom plavom bojom, 19-inčnim alu-naplacima i automatskim elektrohidrauličkim podizanjem petih vrata.
Naš urednik Danijel Jović uživao je u vožnji Bigstera po sunčanom danu i lijepim pejzažima Marseja
Bigster donosi brojne korisne dodatke, poput krovnih nosača koji se lako preklapaju, modularne unutrašnjosti i prostranog prtljažnika zapremine 667 litara. Zadnja klupa djeljiva je u omjeru 40 : 20 : 40, dok se varijabilni pod može koristiti za dodatnu organizaciju tovarnog prostora. Dodatna pogodnost jeste i sistem YouClip, koji uključuje višenamjenske kukice, LED lampu i držač za čašu, a može se postaviti na pet lokacija u vozilu, uz mogućnost proširenja njegovih praktičnih opcija.

Bigsterov enterijer je jednostavan, ali moderan. Plastika je uglavnom tvrda i tek povremeno umekšana presvlakama od eko-kože. Osnovni modeli dolaze sa sedmoinčnim instrument-ekranom, dok se bogatiji paketi kombinuju sa 10-inčnim sistemom koji smo isprobali u promotivnim modelima.

Za svaku pohvalu jeste grafička jednostavnost ovog sistema, koji u prvom planu nudi samo najpotrebnije informacije, a ugodna novost jeste i mogućnost širokog ekranskog prikaza navigacione mape, koja se sa standardne centralne pozicije tako preselila i ispred vozača.

Multimedijalni sistem takođe je 10-inčni u svim verzijama i podržava aplikacije Apple CarPlay i Android Auto. Bežično punjenje telefona dostupno je kao opcija. Sjedišta su dizajnirana kako bi pružila uzornu udobnost, dok vozačevo sjedište prvi put u Dacijinom programu ima električno podešavanje u šest pravaca. Međuosovinsko rastojanje od 2,7 metara u kombinaciji sa širokim vratima garantuje lagan pristup kabini, a razmak između prednjih i zadnjih sjedišta iznosi čak 24 cm.

Prvi put u asortimanu Dacije našao se i veliki stakleni električno pokretani panoramski krov, s kojim se podiže nivo ugođaja u vožnji, posebno za putnike u drugom redu sjedišta, jer im pruža otvoren pogled na nebo. Velikoserijska proizvodnja Bigstera već je počela u Rumuniji, a prvi modeli uskoro će biti dostupni i na domaćem tržištu, gdje ulazni model sa opremom Essential košta 47.800 KM, dok će 59.500 KM biti potrebno izdvojiti za najskuplji hibridni model s paketima Extreme ili Journey.

PRVI UTISAK O POGONU
Dacia napušta dizelske motore, ali nudi savremene alternative. Pogonsku paletu Bigstera otvara Eco-G 140 – 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinac sa 140 KS i plinskom instalacijom, koja smanjuje emisiju CO2 za 10%. Sa kombinovanim kapacitetom rezervoara od 99 litara (50 l benzina + 49 l plina), ovakav Bigster može preći i do 1.450 km.

Opcija 1.2 TCe 130 donosi isti motor, ali bez plinske instalacije, uz 48-voltni blagi hibridni sistem i ručni šestostepeni mjenjač. Hybrid 155 velika je novost i njega smo imali priliku voziti u okviru francuske prezentacije. Ovaj pogon kombinuje novi 1,8-litarski četverocilindarski motor sa 155 KS i dva elektromotora, sa baterijom od 1,2 kWh (230 V) i automatskim mjenjačem bez kvačila.

Navedno u praksi znači da će 80% gradske vožnje proći u električnom režimu, što donosi značajnu energetsku uštedu. Hibrid nam je djelovao ugodno dinamičan, mada je uz njega deklarisano ne tako žustro ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde. Najveći kvalitet ovog pogona jeste prosječna potrošnja goriva koja se u dinamičnim prezentacijskim uslovima s lakoćom zadržavala na nivou od šest litara. Vjerujemo da bi s malo više pažnje lako bilo moguće dostići i prosjek niži od pet litara.