Test – Porsche Macan 4

Potpuno električan i potpuno uzbudljiv

Prva generacija Macana, koja je predstavljena 2014. godine, stekla je popularnost zahvaljujući uzornoj dinamici vožnje temeljenoj na snažnim benzinskim i dizelskim motorima. Njen savremeni nasljednik mijenja pogonski koncept i postaje 100% električni automobil, ali i podiže stepen dinamike u vožnji na još viši nivo…
26 Februar 2025

Potpuno električan i potpuno uzbudljiv

Sa proizvodnih traka Porscheove tvornice u Leipzigu za deset godina (od 2014. do 2020) sišlo je više od 850.000 jedinica Macana prve generacije, a on je na trenutke bio značajno popularniji i od broj većeg Cayenna. Ovakav status akumulirao je veliku pažnju javnosti, koja je bila usmjerena na predstavljanje modela druge generacije, ali i činjenicu da je dosadašnji SUS pogonski koncept zamijenjen potpuno električnim.

DSC 6134

Dizajn Macana usklađen je s aktuelnim vizuelnim standardima njemačkog brenda, koji mu omogućavaju da bude prepoznatljiv. Kao osnovni znak raspoznavanja u odnosu na konkurenciju ističu se glavna svjetla sa četiri specifična LED elemenata, čiji je dizajn kroz opcionu opremu moguće zatamniti i dobiti u plavoj nijansi.Macanova svjetla koriste Matrix LED tehnologiju, a moguće ih je, poput mnogih drugih vanjskih komponenti, estetski nadograditi sa plavim pozadinskim svjetlom ili u zatamnjenom izdanju.

DSC 6252

Promjena pogonskog koncepta u praksi znači da je Macan II dobio potpuno novu PPE, odnosno premijum električnu platformu, koju u okvirima VAG koncerna dijeli sa Audijem Q6 e-tron. Dizajnerski je riječ o čistokrvnom Porscheovom modelu, koji u skladu sa dugogodišnjom tradicijom njeguje elegantne i zaobljene karoserijske linije. Gledajući ga imate osjećaj da je riječ o automobilu koji je, poput gipsanih skulptura, izliven iz jednog komada, te kao takav zrači specifičnom snagom i čvrstinom.

DSC 6313

Novi model od starta je dostupan u četiri verzije: Macan, Macan 4, Macan 4S i Macan Turbo. Osim određenih detalja, prve tri imaju manje-više isti osnovni izgled, dok je Turbo model očekivano najagresivniji. Kao i kod svih modela Porschea, tako je i kod Macana kupcima omogućen gotovo bezgraničan spektar mogućnosti za personalizaciju vanjskog i unutrašnjeg dizajna.Električni automobili imaju dosta specifičnih rješenja koja ne možemo da vidimo na klasičnim modelima.

DSC 6539

Jedno od njih je i automatsko otvaranje poklopca punjača, koje se aktivira aplikacijski u okviru multimedije ili senzorski, jednostavnim pokretom ruke. Testni model opremom, snagom pogona i cijenom zauzima drugu poziciju u paleti novog Macana. Specifičan je po Aventurine metalik zelenoj boji, inače jednoj od 14 standardno ponuđenih nijansi, od kojih je ona na testnom vozilu svrstana u podsegment nazvan Legende, što asocira na to da ima bogatu prošlost.

DSC 6378

Ko želi, Porsche mu omogućava da u okviru Exclusive programa iz duginog spektra boja sam „smiksa” i izabere nijansu u koju će biti ofarbano njegovo vozilo (Porsche danas može da ponudi 44.000 različitih nijansi). Uz atraktivne boje moguće je kombinovati i osam dezena aluminijumskih točkova u rasponu od 20 inča, koliko su imali standardni alu-naplaci na testnom vozilu, do 22 inča.

IMG 4997

Dodatna personalizacija vanjskog dizajna izvodiva je kroz program izbora boja točkova u okviru kojeg kupci mogu da odaberu: sivu, zlatnu, crnu, plavu nijansu ili nijansu u boji vozila. Podsjećamo da se birati mogu sportski ili off-road koncept branika, te boje poklopaca retrovizora, oznaka, zaštitnih letvica na vratima, ručki na vratima, krovnih nosača, pa čak i obloge zadnjeg brisača. Sve to navodi nas na zaključak kako će u praksi teško biti vidjeti dva ista Macana.

IMG 4990

Jedan od najjačih aduta Porscheovih automobila jeste enterijer u kojem se tradicionalno nudi spoj kvalitetnih materijala i visokog stepena komfora. Macan uz sve to donosi i najsavremenija digitalna dostignuća sa čak tri ekrana od kojih se jedan osjetljiv na dodir nalazi tačno ovdje, ispred suvozača.

IMG 4806

Kabinski ambijent inspirisan je rješenjima, koja smo imali prilike da vidimo u električnoj kupe limuzine Taycan. Novi Macan je sa 4,76 metara desetak centimetara duži od prethodnog, i to se već nakon prvog ulaska osjeti u kabini. Osim standardnih digitalizovanih instrumenata, u centru pažnje su dva 10,9-inčna ekrana osjetljiva na dodir na sredini instrument-panela i ispred suvozača, koji se u baznom paketu opreme nudi kao opcija.

IMG 4826

Unutrašnje uređenje prati visoke Porscheove standard, s tim da su boje i ukrasni materijali nešto konzervativniji i manje živopisni nego što je to slučaj u snažnijim i skupljim verzijama.Pomalo bazično izgledaju i crne platnene obloge krovnih nosača i stropa, ali i pojedini plastični detalji, poput onog oko stilizovanog klasičnog sata na sredini instrument-panela, koji je (u skladu s premijum standardima) obložen veoma precizno prošivenom kožom.S druge strane, luksuzom odišu jednodijelna prednja sjedišta, koja dolaze u paketu s grijanjem, električnim podešavanjem i mogućnošću memorisanja dva različita položaja za vozača. Standardna dvobojna crno-bež kombinacija gornjeg i donjeg dijela obloga enterijera može se promijeniti u šest drugačijih rješenja, među kojima nam je crveno-crni miks djelovao najatraktivniji.

IMG 4832

Trokraki kožni upravljač pruža odličan oslonac za ruke. Specifičan je po par izdvojenih daljinskih komandi na plastičnim nosačima i okruglom prekidaču Drive Select, koji omogućava vozaču da brzo mijenja dinamički karakter automobila između četiri različito definisana elektronska režima vožnje. Klima-uređaj je kombinovan sa komandama osjetljivim na dodir, dok je potenciometar za kontrolu zvuka zadržan u klasičnom obliku. Mogućnosti personalizacije enterijera raskošne su, pa je tako standardne ventilacione otvore moguće dobiti u različitim bojama, ali i obložene kožom. Sve ono što na prvi pogled izgleda bazično u testnom modelu, po želji kupca moguće je unaprijediti, personalizovati i uskladiti sa pojedinačnim ukusom, što je, uostalom, dugogodišnji kvalitet Porschea. Prednost električnih automobila jeste i ta što na oba kraja vozila imaju prtljažni prostor. Tako se ispod prednjeg poklopca nalazi praktičan dodatni pretinac ukupne zapremine 84 litra, dok standardni prtljažnik ima zapreminu od 540 litara. Za Macan 4 u ulaznoj verziji treba izdvojiti 176.280 KM, dok testni model s doplatama košta 231.558 KM, mada u Porscheu ističu da kupci svih električnih modela mogu da očekuju i ozbiljne popuste koje je za njih osigurao domaći uvoznik. Za kraj treba dodati da je na svim punjačima koje je širom naše zemlje instalirao Porsche punjenje besplatno za vlasnike njegovih vozila, što je dodatna prednost na koju treba računati.

 IMG 4911

Tiha dinamika

Promjena pogonskog koncepta i zamjena klasičnih motora SUS elektromotorima nije značajnije uticala na motivaciju Porscheovih kupaca kada je riječ o kupovini Macana. Razlog za to treba tražiti u činjenici da je Porsche uspio zadržati visok stepen dinamike u vožnji, ali i ponuditi baterijsku autonomiju s dometom koji je u okviru dometa modela s klasičnim pogonom. Naime, baterija testnog modela ima kapacitet od 95 kWh i Macanu 4 teoretski omogućava 556 kilometara bez zaustavljanja uz deklarisanu prosječnu potrošnju od 17,9 kW. U praksi, a posebno zimi, potrošnja energije često je veća i u okviru testa nam se kretala u rasponu od 20 do 30 kWh, zavisno od dinamike vožnje, ali i korištenja grijanja, grijača sjedišta i ostalih potrošača struje, koji su domet smanjivali do raspona od 450–500 km. U svim kombinacijama pogona baterije je moguće puniti na brzom punjaču od 270 kW na kojem se kapacitet od 0 do 80% postiže za 21 minut, dok smo mi taj zadatak uglavnom obavljali na 22 ili 11 kW u rasponu od četiri do osam i po sati. Dinamičke mogućnosti Macana 4, koji ima standardni 4x4 pogon i 408 KS, impresivne su uprkos masi od čak 2.405 kilograma, jer su za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne 5,2 sekunde, dok je najveća brzina ograničena na 220 km/h. Osim ubrzanja impresivna su i međuubrzanja, ali i samo ponašanje automobila u raznim dinamičkim izazovima, gdje do izražaja dolazi kombinacija odličnog aktivnog vješanja i elektronski kontrolisanog 4x4 pogona.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...