Test – Citroen C4 X Shine 1.5 BlueHDi EAT8

Kompaktna limuzina u tijelu crossovera

Nakon što je klasični C4 transformisao u trendovski crossover i isto to uradio sa C5 modelom, Citroen je iznenadio svoje obožavaoce još jednom neobičnom kreacijom. Model iza nas zove se C4 X i predstavlja karoserijski spoj limuzine i crossovera. Kako ona izgleda u praksi, saznaćete u nastavku našeg današnjeg testa...
29 Septembar 2023

Kompaktna limuzina u tijelu crossovera

U nezvaničnoj definiciji Citroena kao brenda navodi da je to proizvođač automobila koji se ističe modernim dizajnom i inovativnim tehnologijama. Naviknuti na njegovu inovativnost s velikim zanimanjem dočekali smo test jednog od njegovih najzanimljivijih ovogodišnjih noviteta. Riječ je o modelu koji karoserijski kombinuje do sada uglavnom dvije po mnogima koncepcijski nespojive karoserije, limuzinu i crossovera. Mada je sličnih pokušaja bilo i u ranijoj automobilskoj istoriji, prisjetićemo se jednog od posljednjih. Naime, 2015. godine Volvo je predstavio limuzinski S60 model u robustnom Cross Country izdanju nadajući se da će na krilima, tada velike popularnosti off-road automobila, i ovaj koncept konačno dobiti zapaženu komercijalnu vrijednost.

IMG 8482

Nažalost, to se nije desilo i njegova proizvodnja trajala je kratko. Volvov pokušaj par godina kasnije inspirisao je francuske dizajnere, koji su koncept crossover limuzine prvo oživjeli sa Peugeotom 408, a zatim i sa Citroenom C4 X. Svi koji tvrde da je riječ o kupe SUV modelu samo djelimično su u pravu, jer CX 4 nema pogon na sve točkove, što ga automatski svrstava u crossovere, a oblikom karoserije i načinom otvaranja prtljažnika bez petih vrata 100% odgovara konceptu limuzine. Platformska osnova za testni automobil posuđena je od standardnog C4, od kojeg je preuzet i kompletan dizajn prednjeg dijela.

IMG 0091

Dimenzijske razlike su velike i nastale su dodavanjem limuzinskog prtljažnika zahvaljujući kojem je testni C4 X duži za čak 24 centimetra od modela iz kojeg je izveden. Još jedna bitna stvar koju kod dimenzija treba istaći je činjenica da je kao i broj manji C4, njegova X varijacija razvijena na savremenoj CMP platformi francuske PSA grupacije, koja je namijenjena automobilima gradske klase. To je omogućilo bolje cjenovno pozicioniranje ovog automobila i njegovu dostupnost širem krugu kupaca - takozvanoj srednjoj klasi.

I dok je naprijed identičan standardnoj „četvorki“, i pažnju okoline privlači sa karakterističnim dvodijelnim svjetlima i dnevnim LED potpisom u obliku slova V, C4 X najjače vizuelne adute krije na bokovima. Dizajnerska originalnost fokusirana je na dio od B stuba ka zadnjem dijelu vozila sa izduženim prtljažnikom i velikim, te karakteristično oblikovanim LED svjetlima, koja ulaze duboko u limene bočne panele. Zadnji branik kao i veći dio donjeg dijela vozila jednostavno je oklopljen crnom plastikom, koja ima zadatak da na najjeftiniji mogući način apsorbuje udarce na parkinzima i u eventualnoj off-road vožnji.

IMG 8430

Kako bi takvi kontakti prošli što bezbolnije, sama plastika je veoma fleksibilna i uvija se već pod laganim pritiskom ruke, ali zauzvrat ne puca i uzorno je otporna na mehaničke povrede. Pozadi je ostavljena i jedna hromirana izduvna cijev, koja je karakteristična za dizel motor, dok benzinski ima dvije. Kontakt s podlogom ostvaruje se s 18-inčnim točkovima na koje su postavljeni pneumatici dimenzija 195/60, koji imaju neuobičajeno uzak profil s obzirom na dužinu i gabarite vozila. C4 X nudi veoma komfornu kabinu s mnoštvom praktičnih pomagala i korisnih odlagališta za sitnice, a samo ispred suvozača nalazimo ih tri.

IMG 8572

Na vrhu je instaliran stalak za tablet, u sredini je praktična ladica, koja po potrebi može da posluži kao stolić, a ispod svega je klasični pretinac za rukavice. Mada se na prvi pogled čini da je sve osim novih ukrasnih elemenata preuzeto od standardne C4-ke, ipak ima i određenih suštinskih razlika. Najveća je kapacitetniji multimedijalni sistem My Citroen Drive Plus kojeg je francuski brend do sada nudio samo u najvećem kućnom crossoveru C5 X modelu. Najbogatiji dostupni paket opreme Shine s kojim je bio kombinovan testni model ponudio nam je između ostalog i veoma udobna kožna sjedišta, koja su opremljena opcionim grijačima.

IMG 8533

Grijano je i kolo upravljača, što je koristan dodatak tokom zime. Iznad digitalnih instrumenata prikazanih na 5-inčnom ekranu dobili smo i Head Up displej. Ovaj sistem zaslužuje pohvale zbog mogućnosti podešavanja ugla prikaza, što omogućava da ga jednako efikasno vide kako niži tako i visoki vozači. Interesantno je da mnogi premium modeli nemaju tako raskošnu mogućnost prilagođavanja istog. Kod Head Up sistema bitno je naglasiti da ukoliko vozač ne želi takav način očitavanja informacija u nekom trenutku vožnje isti može jednostavno isključiti, nakon čega se provodna pločica koja služi kao površina za projekciju automatski povlači u kućište. 

IMG 8645

Kvalitet materijala je različit, ali je završna obrada zaista uzorna. Nema labavih spojeva, a sve je pod rukama čvrsto i djeluje postojano. Obloga instrument panela izrađena je od gumirane plastike u gornjem i tvrđe u donjem dijelu. Dvokraki multifunkcionalni upravljač obložen je na dodir ugodnom kožom, a širom kabine nalazi se mnoštvo praktičnih pretinaca, što pretvara C4 X u idealan porodični automobil. Uzorna udobnost ponuđena je i pozadi za sve one čija visina ne prelazi 195 centimetara. Ako ste košarkaškog rasta ili imate djecu košarkaškog rasta, teško da ćete naći ijedan automobil kupeoskog koncepta koji može da ponudi više prostora u ovom segmentu i rješenje je u odabiru klasičnih crossover ili SUV karoserijskih oblika s ravnim krovom.

IMG 8720

I dok prtljažnik C4 modela nudi 380 litara zapremine, limuzinsko izdanje može da se pohvali sa 130 litara većim kapacitetom. Radosti kupaca ne bi bilo kraja da je kojim slučajem Citroen na C4 X ugradio praktičnija peta vrata umjesto klasičnog poklopca, koji svojim manjim otvorom limitira utovar kabastog tereta. Prtljažnik se može otvoriti tasterom iz kabine, tasterom na daljinskom ključu ili tasterom ispod samog poklopca s vanjske strane vozila.

IMG 8734

Pisati o C4 X modelu, a posebno se ne osvrnuti na njegovo vješanje bila bi svojevrsna nepravda prema armiji njegovih inženjera, koja je radila u svoju, ali i korist svih onih vozača kojima je udobnost primarni kvalitet u odabiru nekog porodičnog automobila. A udobnost je iznatprosječna zahvaljujući hidrauličnim odbijačima, koji pomažu amortizerima da bez problema ispeglaju i najveće anomalije na našim lošim putevima.

IMG 8738

Činjenica da smo vožnju testnog automobila doživjeli kao plovidbu lađom, utoliko je impresivnije ako se zna da se CX 4 pozadi oslanja preko konstrukcijski jednostavne polukrute osovine, a ne preko skupljeg multilinka. Kvalitet kojeg Citroenovi amortizeri i hidraulični odbijači donose po pitanju udobnosti još je veći kada znamo da je postignut bez značajnog gubitka direktnosti i upravljivosti.

IMG 8832

Istini za volju, francuski Crossover se ne vozi kroz krivine čvrsto i precizno kao neki njegovi konkurenti, ali s druge strane oni ni izbliza ne mogu da pariraju njegovom iznatprosječnom komforu koji je ujedno i najjači adut testnog automobila. Najbolje opremljeni i dizelskim motorom pokretani C4 X poput voženog na našem tržištu dostupan je za 53.832 KM, što je iznos na kojeg samo rijetki konkurenti imaju adekvatan odgovor, dok je karoserijski koncept, koji kombinuje limuzinu i crossover u svakom pogledu jedinstven. Za testni model sa četiri dodatka sa spiska opcija treba izdvojiti s popustom 54.072, a bez njega 55.745 KM što je dalje iznos, koji bi u Citroenove salone ove jeseni mogao privući solidan određen domaćih kupaca. 

POGON

IMG 8865

Ako je radost kupaca na bilo koji način ograničena zbog limuzinskog koncepta poklopca prtljažnika, onda je po pitanju pogona ona bezgranična za ljubitelje dizelaša, koji su sve rjeđi u klasi kojoj pripada C4 X. Savremeni 1,5-litarski agregat uparen je sa osmostepenim automatikom, koja snagu prenosi isključivo na prednje točkove. Pogon je dodatno, elektronski moguće uskladiti sa tri definisana režima: Sport, Eco i Comfort, koji se biraju Drive select tasterom na tunelu mjenjača. Shodno odabiru jednog od njih, automobil postaje dinamičniji, ekonomičniji ili udobniji. Dizelski agregat uzorno je ekonomičan i može da se zadovolji sa pet i manje litara na 100 kilometara, dok se prosjek u zahtjevnim testnim uslovima s paklenim ljetnjim temperaturama kretao u rasponu od šest do sedam litara. C4 X je kao i većina prednjepogonaša primarno orijentisan ka asfaltu. Na snijegu bi trebao profitirati više od konkurenata zahvaljujući nešto užim pneumaticima, ali to nažalost nismo bili u prilici isprobati. Međutim, s punim pravom možemo tvrditi da je vožnja makadamom istinski doživljaj, jer predstavlja jedno od najudobnijih iskustava koje smo imali s automobilima off-road predznaka.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...