Hyundai ix35 (2009-2015)
Drugo ime za Tucsona
Iako izgledom podsjeća na terenca, većina vozača odlučila se za pogon na prednje točkove u skladu sa prirodom njihove vožnje. 4x4 varijanta je još bolja u odnosu na prethodnu generaciju, najviše zbog napretka u tehnologiji, kao i smanjenoj potrošnji goriva.
Hyundai ix35 (2009-2015) 1.7 CRDi (117 KS)
Hyundai ix35 je došao kao zamjena za veoma popularnog Tucsona, a već na prvu se vidi da je riječ o mnogo drugačijem automobilu. Ogromno je unapređenje u smislu izrade, udobnosti i dizajna, a istovremeno je zadržao sve tipične kvalitete Hyundaija i veoma dobar odnos „uloženo-dobijeno“. Iako izgledom podsjeća na terenca, većina vozača odlučila se za pogon na prednje točkove u skladu sa prirodom njihove vožnje.
4x4 varijanta je još bolja u odnosu na prethodnu generaciju, najviše zbog napretka u tehnologiji, kao i smanjenoj potrošnji goriva. Dimenzije nove generacije nisu znatno različite od prvog Tucsona, a garantuju prostranost kabine, kao i poboljšanu udobnost. Izbor pogonskih agregata prilagođen je ciljnoj grupi vozača, tako da je očigledan fokus na ekonomičnost, kao i na smanjenu emisiju štetnih gasova. Najpopularniji od njih je svakako 2.0 CRDi dizelski motor sa 134 konjske snage, a to dokazuje i nestašica modela opremljenih ovim motorom zbog veoma velike potražnje 2010. godine.
Da se Hyundai brine o svojim vozačima dokazuje i petogodišnja garancija na sve modele, bez obzira na pređenu kilometražu, kao i pomoć na putevima i provjere ispravnosti u istom trajanju. Vozači svjedoče o ažurnom i odgovornom servisiranju i popravkama od strane ove kompanije, a pojedini modeli sa 1.7 CRDi motorom imali su probleme sa tempomatom koji su otklanjani u najbržem roku. Elektronski problemi zahvatili su centralnu jedinicu, pa su vozači ponekad sami morali da „resetuju“ mjerač pređenih kilometara pri točenju goriva.
Klima uređaj na dužim putovanjima pokazivao znakove zamora, pa je održavanje podešene temperature predstavljalo problem. Ovu boljku serviseri su pripisali centralnoj jedinici klima uređaja, a liječila se reprogramiranjem jedinice, kao i zamjenom sonde klima uređaja. Varijante sa pogonom na sva četiri točka su mnogo stabilnije u zahtjevnoj vožnji, ali proizvode mnogo više buke usljed većeg otpora pneumatika. 1.6 litarski benzinac imao je problem sa zapušavanjem filtera goriva, a mehaničari preporučuju njegovu provjeru pri kupovini polovnjaka.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.7 CRDi (117 KS) |
Prosječno |
6,7 |
Najmanje |
5,9 |
Najviše |
7,1 |
Prednosti
Pouzdanost, prostranost, udobnost, kvalitet izrade, 4x4 pogon
Mane
Tempomat, klima uređaj, filter goriva, nešto bučnija vožnja sa pogonom na četiri točka
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.685 ccm |
Snaga |
115 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
260 Nm pri 1.250-2.750 o/min |
Najveća brzina |
173 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
441 x 182 x 166 cm |
Masa |
1.525 kg |
Osovinski razmak |
264 cm |
Prtljažnik |
591 - 1.436 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Predstavljen nasljednik popularnog Tucsona, ix35, koji je na nekim tržištima zadržao svoj originalni naziv
• 2011. Proširen izbor paketa opreme, što je donijelo inovacije na polju elektronski „gadgeta“
• 2014. Na tržište stiže ix35 Go!, na kojem su se inženjeri pozabavili sa smanjenjem štetnih gasova i potrošnje goriva
• 2015. Povratak imena Tucson na sva svjetska tržišta novom generacijom.
⚠️ Obrati pažnju:
Tempomat je u nekim slučajevima neadekvatno funkcionisao, što se rješavalo reprogramiranjem centralne jedinice
Filter goriva kod benzinaca je nešto skloniji zapušavanju od filtera dizelskih agregata
4x4 pogon pruža veću kontrolu nad vozilom, ali uz cijenu nešto veće buke pri velikim brzinama
Više informacija o modelu Hyundai ix35 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.