Test – Škoda Karoq 2.0 TDI

Značajno udobniji i dovoljno savremeniji

Jedan od najzanimljivijih Škodinih SUV modela sa redizajnom je dobio niz značajnih poboljšanja. Osim modernijeg izgleda Karoq može da se pohvali i sa udobnijim vješanjem, ekološkim materijalima, novim tehnologijama i ekonomičnijim motorima, među kojima je domaćim kupcima najdraži testirani 2.0 TDI…
20 Decembar 2022

Značajno udobniji i dovoljno savremeniji

Prethodnu verziju Karoqa vozili smo u više izdanja, a najviše pozitivnih impresija ostavila je na nas u kombinaciji sa 2.0 TDI agregatom, DSG automatikom i pogonom na sve točkove. Istu takvu pogonsku kombinaciju ponudila nam je Škoda u temeljno redizajniranom novom modelu zbog čega nam je njegovo testiranje bilo posebno zanimljivo. Kada je riječ o Karoqu i njegovom pozicioniranju u aktuelnoj Škodinoj gami, treba istaći da je od zvanične prezentacije 2017. godine i početka prodaje do danas ovaj automobil proizveden u više od 566.000 jedinica, što ga čini jednim od popularnijih modela češkog proizvođača. Njegova publika uglavnom su porodični ljudi, koji su u prošlosti vozili kompaktne modele ili monovolumene, a sa promjenom automobilskih trendova su se preorijentisali na kompaktne SUV-ove.

 

 

 


Dizajnerski je riječ o automobilu koji je u potpunosti ispoštovao prije pet godina aktuelne Škodine trendove oblikovanja, sa kombinacijom jednostavnih ravnih i izlomljenih površina naglašenih oštrim uglovima. Takav dizajnerski pristup omogućio je originalnom Karoqu da neprimjetno ostari, te da do redizajna bez problema zadrži kontinuitet prodaje. Škoda sa redizajnima rijetko pravi radikalne promjene na njenim modelima. Po tom principu i Karoq je zadržao prepoznatljivu, originalnu formu koja je odmjereno modernizovana sa ovim užim LED svjetlima, koja su po prvi put uz ovaj model dostupna u Matrix LED tehnologije. Veći segment glavnih svjetala u sebi integriše dnevna svjetla, zatim sistem za osvjetljavanje krivina,  fiksno glavno svjetlo i aktivne pokazivače pravca. U manjem segmentu su integrisana bočna svjetla i Matrix LED sistem aktivnog osvjetljenja, sa mogućnošću prilagođavanja specifičnim situacijama u vožnji, koje između ostalog anulira mogućnost zasljepljivanja vozača vozila, koje dolazi iz suportnog smjera. Za podmlađivanje zadnjeg dijela takođe su zadužena nova LED svjetla, dok je dinamičniji dizajn zaokružen sa novim izduženijim krovnim spojlerom. I zadnja poput prednjih imaju integrisane aktivne pokazivače pravca, koji kontinuiranim paljenjem intuitivno utiču na ostale vozače i dodatno im sugerišu pravac kretanja Karoqa.

 


Prednji dio vozila osvježen je i sa novom, širom šestougaonom maskom hladnjaka, čije 3D saće doprinosi robustnijem izgledu automobila. Sa redizajnom su preoblikovani i branici na obje strane vozila, dok osnovni dizajn prednjeg branika sada podrazumijeva da njegov veći dio bude u boji kao i karoserija. Značajno veći i drugačije oblikovan je i centralni usisnik vazduha, u kojem se sada nalaze aktivni elementi (krilca) za kontrolu propusnosti. U prednjem braniku sada se nalaze i veći bočni usisnici za hlađenje kočnica. Mada se to ne može primijetiti na prvi pogled, aerodinamički su redizajnirane i plastične oplate donjeg dijela karoserije, vrata i pragova. U potrazi za što manjim otporom vazduha određena unapređenja napravljena su i na oplatama donjeg dijela karoserije, a drugačije profilisan je, odnosno produžen i krovni spojler, sa dodatnim bočnim elementima.

 

 

Redizajnirani Karoq dostupan je u devet različitih boja, od kojih su dvije metalik nijanse potpuno nove za ovaj automobil, a jedna od njih je i veoma upečatljiva Phoenix narandžasta koju smo imali na testnom modelu. Sadržajnost testnog Style paketa opreme s vana je naglašena sa hromiranim okvirima prozora čija sjajna površina je skladno uklopljena sa aluminijumskim krovnim nosačima. Obilno hromirana je i maska hladnjaka, a u istom stilu istaknut je Škodin logotip s obje strane vozila. Da ima off-road afiniteta kompaktni SUV naglašava kombinacijom odmjerenog klirensa visokog 17 centimetara, te masivnim plastičnim oblogama donjeg dijela automobila čija plastičnost povremeno zažulja oko posmatrača. U off-road stil na svoj način se uklapaju i moderno oblikovani 19-inčni alu naplaci, sa aerodinamičnim plastičnim dodacima. Sasvim solidan oslonac u različitim uslovima vožnje pružili su nam i pneumatici dimenzija 225/45, mada bi na domaćim putevima bili idealniji da su uži i da imaju malo više visine. Ono što nas je iznenadilo u vožnji je da se većina putnih anomalija na izuzetno lošim makadamskim podlogama sa puno udarnih rupa filtrira puno mekše i udobnije nego do sada, te da je nivo buke koje stvara strujanje vazduha na visokim brzinama takođe manji, što je vjerovatno zasluga unaprijeđene aerodinamike i koeficijenta otpora vazduha koji je sa dosadašnjih 0,34 spušten na značajno manjih 0,30.

 


Novo uređenje enterijera nudi ekološki prihvatljivije materijale, koji doprinose smanjenju njegovog uticaja na životnu sredinu. Međutim, ono što je u prvom planu su svakako potpuno novi digitalni instrumenti i unaprijeđena multimedija, koja se može dobiti u kombinaciji sa tri različita sistema. Velika novost u kabini je Virtual Cockpit sa ekranom od 8-inča u standardnom paketu opreme, dok je Virtual Cockpit sa većim 10.25-inčnim ekranom i širokim spektrom funkcija kojeg smo imali u testnom modelu, dostupan kao opcija u kombinaciji sa Columbus navigacionim sistemom. Multimedija je ponuđena u nekoliko različitih konfiguracija sa ekranima u rasponu od 8 do 9,2-inča, kojeg smo imali u testnom modelu. Što se tiče virtuelnog sistema automobila, on je kao i kod svih dosadašnjih Škodinih modela grafički logičan, informativan i vizuelno nenapadan. Funkcionalno je povezan sa Driving mode sistemom, te nudi nekoliko različitih ekranskih prikaza sa skaliranjem od minimalističkog do imitacije klasičnih instrumenata. Vozaču je između ostalog ponuđena i mogućnost da ispred sebe ima navigacionu mapu, sa animativnim sugestijama o trenutnoj poziciji i željenom pravcu kretanja. Multimedija ima i raskošnu mogućnost povezivanja sa pametnim telefonima, a tu je i Laura digitalni asistent, koji efikasno razumije petnaest različitih jezika.

 


Ugodno i odmjereno je i ambijentalno osvjetljenje sa dovoljno širokim spektrom boja da se prilagodi velikom broju vozača. Oku ugodan detalj je i osvjetljenje prostora ispod prednjih vrata sa Škodinim logotipom, koji se ocrtava na podlozi oko vozila gdje vozač i suvozač trebaju stupiti nogama prilikom ulaska i izlaska iz kabine.  Uzorna ergonomija kao jedan od univerzalnih aduta Škodinih savremenih modela u Karoqu doživljava svojevrsnu kulminaciju. Opciona električno podesiva prednja sjedišta sa mogućnošću memorije tri položaja osim što se lako namještaju u idealan položaj, pružaju i ugodan oslonac, te su presvučena na dodir prijatnim, ekološkim materijalom. Pretinaca i odlagališta za sitnice ima dovoljno na svim pozicijama, što Karoq automatski promoviše u idealan porodični automobil, sa kojim su dugačka putovanja istinski ugođaj. Od lijepših, novih detalja u enterijeru treba izdvojiti trokraki upravljač, te metalne nožne komande, a ergonomski odličan dizajn ima i ručica automatskog mjenjača. Treba pohvaliti i uzoran kvalitet svih plastičnih materijala, te konstatovati kako je instrument panel izrađen od gumirane plastike premium kvaliteta. Na dosadašnjem nivou zadržana je uzorna prostranost kabine, uz prtljažnik osnovnog kapaciteta do 521 litara. Njegova funkcionalnost tradicionalno je unaprijeđena sa odabranim, korisnim dodacima iz Škodinog Simply Clever asortimana poput ovih kukica na koje se mogu okačiti kese, torbe ili neki drugi predmeti.

 


Redizajnirani Karoq ponudio nam je niz finih unapređenja na poljima dizajna, tehnologije i multimedijanih sadržaja, koji su mu udahnuli dozu neophodne svježine i učinili ga osjetno udobnijim i ugodnijim za vožnju, koja se u slučaju testnog modela sa Style paketom opreme standarno naplaćuje sa 69.443 KM. Uz podugačak spisak opcija koje smo imali na raspolaganju cijena je porasla do nivoa od 81.200 KM, na kojem Škoda već nudi i potpuno opremljen i broj veći Kodiaq, zbog čega će ljubitelji njenih SUV modela u budućnosti sigurno biti na slatkim mukama. 

 

 

POGON

 


Osim sa 1.5 TSI benzincem Škoda redizajniranog Karoqa nudi i sa 2.0 TDI agregatom u verzijama sa 115 i 150 KS. Jači, testni dizelaš namijenjen je vozačima koji će vrijeme za upravljačem češće da provode na otvorenom putu, gdje je potrebno u dužem intervalu održavati visok tempo vožnje. Kombinacija sa DSG automatikom donosi dozu relaksacije, koja ima širok raspon prilagođavanja zahvaljujući Drive selekt sistemu sa čak šest različitih režima vožnje. Svaki od njih je specifičan i nudi vozaču mogućnost da putem elektronskog nadzora pogon prilagodi njegovim trenutnim potrebama. Dinamika je na sasvim solidnom nivou za jedan TDI agregat i ogleda su u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi uz najveću brzinu od 204 km/h. Kao i do sada, jedan od najjačih aduta TDI agregata je uzorna ekonomičnost koja se u testnim uslovima kretala u rasponu od pet do sedam litara. Pogon na sve točkove svemu navednom daje dodatnu dozu sigurnosti u svim onim situcijama kada bi kod vozila sa prednjim pogonom trebalo popustiti sa pritiskom papučice gasa, dok su off-road mogućnosti proširene sa posebnim sistemom rada nadzorne elektronike. Njegovu efikasnost smo isprobali u praksi i možemo konstatovati da je i sa 19-inčnim točkovima Karoq veoma sposoban automobil, koji vam i izvan asfaltnih podloga može ponudi uzorno dozu zabave i iznatprosječne udobnosti.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...