911 razloga

Sportska ikona stigla u BiH

Porsche BiH je priredio događaj pod simboličnim imenom “911 Reasons”, okupljajući brojne vlasnike, fanove i znatiželjnike koji su imali priliku da se iz prve ruke upoznaju s najsavremenijim izdanjem legendarnog modela – Porsche-a 911...
23 Maj 2025

Sportska ikona stigla u BiH

Na automobilskom nebu postoji tek nekolicina modela koji su postali ikone i izvan granica autoindustrije kroz popularnu kulturu i videoigrice. Među njima, Porsche 911 bez sumnje zauzima posebno mjesto jer je kroz vrijeme postao statusni simbol koji prepoznaju i oni koji nisu strastveni ljubitelji automobila. U nešto više od šest decenija koliko je prisutan na tržištu Porsche 911 je uporno njegovao i razrađivao jedan pogonski koncept zasnovan na bokser motoru postavljenom iza zadnje osovine. Sada je po prvi put tom konceptu pridodata i hibridna komponenta sa dva elektromotora integrisana u turbini i mjenjaču. Kako ona funkcioniše u praksi, ali i mnoge ostale novosti imali smo priliku saznati u okviru domaće prezentacije novog 911 modela pod nazivom „911 Reasons“, koja je u organizaciji generalnog zastupnika njemačkog brenda kompanije Porsche BH održana na autodromu u Zalužanima. 

Sdgsdgsdgsdgsdgsdg20250522 113628

Nova generacija donosi i tehničku revoluciju: 911 Carrera GTS postao je prvi 911 homologovan za put koji koristi lagani hibridni pogon visokih performansi. U središtu ovog sistema nalazi se potpuno novi 3,6-litarski bokser motor, koji čini osnovu hibridne konfiguracije pažljivo razvijene uz primjenu znanja iz motosporta.

IMG 7381

Carrera GTS Coupe sada iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za svega 2,9 sekundi, što je za tri desetinke bolje od prethodnika, dok maksimalna brzina iznosi 312 km/h.

Novi Porsche 911 predstavljen na Moto stazi u Zalužanima 9Armin Mulović, brand manager za Porsche u Bosni i Hercegovini

I osnovna verzija 911 Carrera je modernizovana – zadržala je 3,0-litarski twin-turbo bokser motor, koji sada isporučuje više snage i obrtnog momenta, uz unaprijeđene performanse.

IMG 7396

Osim novog pogona, nova generacija 911-ice donosi i dorađeni dizajn, unaprijeđenu aerodinamiku, nove boje karoserije, modernizovanu kabinu, bogatiju standardnu opremu i šire mogućnosti povezivanja. Srce nove 911 Carrera GTS leži u tehnološki naprednom hibridnom sklopu koji kombinuje snagu najnovijeg 3,6-litarskog bokser motora s pametno integrisanim električnim komponentama.

IMG 7389

Ovaj motor, koji je veći za 0,6 litara u poređenju sa prethodnikom, zahvaljujući širem provrtu (97 mm) i dužem hodu klipa (81 mm), razvija Novi 3,6-litarski bokser motor razvija 478 KS (351 kW) i 570 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji s električnim komponentama, ukupna snaga sistema dostiže 532 KS (391 kW) i 610 Nm, što predstavlja povećanje od 59 KS u odnosu na prethodnu verziju modela 911 Carrera GTS.

Novi Porsche 911 predstavljen na Moto stazi u Zalužanima 6

Ključnu ulogu u ovim impresivnim brojkama ima osmostepeni PDK mjenjač sa dva kvačila, koji je dodatno ojačan i sada u sebi nosi sinhroni elektromotor stalnog magneta. Još jedna inovacija jeste električni turbo-punjač nove generacije – u njegovoj unutrašnjosti se nalazi elektromotor smješten između turbine i kompresora, koji trenutno podiže pritisak bez potrebe za tradicionalnim „wastegate“ ventilom. Ovo omogućava korišćenje samo jednog turbopunjača, umjesto dva, kao u ranijim modelima, uz bolji odziv gasa i snažniji karakter.

IMG 7348

Ovaj isti elektromotor funkcioniše i kao generator, pretvarajući energiju iz izduvnih gasova u do 11 kW struje. Napajanje ovih električnih komponenti dolazi iz kompaktne visokonaponske baterije kapaciteta 1,9 kWh, smještene ispod prednje haube, gdje se nekad nalazila klasična 12-voltna baterija. Za optimalnu raspodelu mase, 12-voltni sistem sada koristi laku litijum-jonsku bateriju, postavljenu pozadi iza zadnje klupe.

IMG 7261

Pored GTS-a, i standardni 911 Carrera je doživio značajne tehničke izmjene. Njegov 3,0-litarski twin-turbo bokser sada koristi interkuler iz modela 911 Turbo, koji je pozicioniran odmah ispod rešetke na zadnjem poklopcu. Takođe, turbo jedinice su preuzete iz prethodnog GTS modela.

IMG 7292

Rezultat je 388 KS (285 kW) i 450 Nm obrtnog momenta – umjeren, ali primjetan napredak u odnosu na prethodnu generaciju. Ubrzanje do 100 km/h traje 3,9 sekundi, odnosno 3,7 sekundi u kombinaciji sa Sport Chrono paketom, dok je maksimalna brzina 295 km/h.

IMG 7240

Vizuelno, novi 911 donosi brojne izmjene s ciljem poboljšanja aerodinamičkih performansi. Prednji branik je redizajniran, sada specifičan za svaki model, i sadrži pet uspravnih, aktivnih zakrilaca, kao i dodatne pokretne elemente koji su skriveni sa strane i zatvaraju sekundarne otvore kad nisu potrebni.

IMG 7244

Po prvi put se koriste i adaptivni prednji difuzori u donjoj zoni vozila, koji zajedno sa zakrilcima automatski usmjeravaju protok vazduha – kada motor ne zahtijeva dodatno hlađenje, zakrilca se zatvaraju i optimizuju aerodinamiku, dok se pri većem opterećenju otvaraju kako bi obezbijedila maksimalan protok vazduha prema hladnjacima.

IMG 7230

Veliku novinu čine i nova LED Matrix prednja svjetla sa prepoznatljivim četvorostrukim svjetlosnim potpisom. Sva svjetlosna funkcionalnost sada je integrisana u samu svjetlosnu jedinicu, što je omogućilo veće usisnike za vazduh na prednjem dijelu automobila, budući da su ranije u tim zonama bile postavljene svjetlosne komponente. Ispod nosača registarske tablice, u sjajnoj crnoj zoni, integrisani su senzori sistema asistencije vozaču.

IMG 7183

Novi 911 modeli u Coupe izvedbi standardno dolaze kao dvosjedi, dok je 2+2 konfiguracija dostupna bez doplate. U kabini, Porsche zadržava prepoznatljiv dizajnerski jezik, ali ga sada uparuje s naprednim digitalnim rješenjima. Ključne kontrole su raspoređene oko volana, uključujući prekidač za vozačke režime, obnovljenu ručicu za upravljanje asistentima i, po prvi put u modelu 911, start dugme – smješteno, naravno, s lijeve strane. 

IMG 7248

Centralna konzola sada uključuje hlađeni pretinac sa bežičnim punjenjem telefona, a instrument tabla je u potpunosti digitalna. Zakrivljeni 12,6-inčni ekran omogućava izbor između čak sedam prikaza, uključujući klasični izgled inspirisan petocijevnim analogijama iz prošlosti, sa centralno postavljenim obrtomjerom – simbolom svakog pravog 911 modela.

IMG 7219

Novi Porsche 911 Carrera za modelsku godinu 2025 već se može naručiti u Coupe i Cabriolet varijantama s pogonima na zadnje ili sve točkove, dok je model 911 Carrera GTS dostupan i kao Targa – isključivo u verziji sa pogonom na sve točkove. Svi modeli dolaze sa osmobrzinskim PDK mjenjačem u serijskoj opremi.

Novi Porsche 911 predstavljen na Moto stazi u Zalužanima 4

Na domaćem tržištu, novi Porsche 911 od sada je dostupan i u Bosni i Hercegovini. Ulaznicu u svijet ove legende predstavlja 911 Carrera s početnom cijenom od 282.530 KM prije registracije, dok za najnapredniji i najtehnološki sofisticiraniji 911 Carrera 4 GTS treba izdvojiti 376.935 KM.

IZDVOJENI TEST


Test – Opel Mokka 1.2 Hybrid Ultimate

Efikasno rješenje za sve gradske rebuse

Druga generacija Mokke osjetno je kompaktnija u odnosu na prethodnu, te čak 12,5 centimetara k...