Glickenhaus SCG 007s
Le Mans iskustvo u svakodnevnoj vožnju
Na osnovu trkaćeg bolida iz Le Mana, novi SCG 007s kombinuje brutalne performanse sa svakodnevnom upotrebljivošću. Automobil dokazuje da hiperautomobil može biti podjednako udoban u gradskoj vožnji koliko i brz na stazi...
Jim Glickenhaus, bivši reditelj i strastveni kolekcionar Ferrarija, odavno je poznat po svojim ambicioznim automobilskim snovima, a njegova firma Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG), osnovana 2004. godine, ostvarila je ono što mnogi samo zamišljaju – nastupila je u Svjetskom šampionatu izdržljivosti sa sopstvenim automobilom, SCG 007 LMH. Ovaj bolid se istakao na stazama poput Le Mana, Monce i Sebringa, gdje je osvajao pol pozicije i penjao se na podijume.
.webp)
Iako se SCG povukao iz takmičenja, fokus kompanije sada je preusmjeren ka kupcima koji žele ekstremne performanse – ali na putu. Tako je nastao SCG 007s, automobil koji direktno nasljeđuje trkački pedigre, ali je homologovan za svakodnevnu upotrebu.
.webp)
Ispod njegove karbonske karoserije nalazi se 6,2-litarski V8 motor sa dva turbo punjača, koji razvija vrtoglavih 1.000 KS i 1.000 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi na zadnje točkove putem sedmostepenog automatskog mjenjača, a sve to u vozilu koje teži manje od 1.550 kilograma – uporedivo sa modernim Toyotom Suprom.
.webp)
Vješanje je dizajnirano za staze poput Le Mana – sa dvostrukim ramenima naprijed, „pushrod“ sistemom pozadi i prilagodljivim stabilizatorima. Tu su i centralno zaključavajući točkovi od kovanog aluminijuma, idealni za brze izmjene pneumatika – a čak su ugrađeni i pneumatski dizni za podizanje automobila.
.webp)
Aerodinamički paket je gotovo identičan trkačkoj verziji: agresivan prednji difuzor, vertikalna peraja iza kabine i ogroman zadnji spojler – sve dizajnirano za maksimalno prijanjanje, čak i pri visokim brzinama.
.webp)
Iako na prvi pogled izgleda kao isključivo trkačka mašina, SCG 007s nudi i praktičnost. Ulazak i izlazak olakšavaju hidraulična vrata, prednja osovina se može podići kako bi se izbjegla oštećenja na ivičnjacima, a tu je i klima uređaj za udobnost u ljetnjim danima.
.webp)
Premijera ovog jedinstvenog automobila održana je na prestižnom događaju Villa d’Este na obali jezera Komo u Italiji, a prve isporuke kupcima očekuju se do kraja godine.