Test – Opel Mokka 1.2 Hybrid Ultimate

Efikasno rješenje za sve gradske rebuse

Druga generacija Mokke osjetno je kompaktnija u odnosu na prethodnu, te čak 12,5 centimetara kraća. To joj omogućava da bude veoma upravljiva i agilna u gradu, koji je njeno primarno radno okruženje i najbolja sredina za afirmaciju novog benzinsko-električnog hibridnog pogona...
25 April 2025

Efikasno rješenje za sve gradske rebuse

Prva generacija Mokke bila je Opelova zlatna koka, koja je svojom dugogodišnjom popularnošću značajno napunila kasu njemačkog brenda, ali i opravdala svaku marku ulaganja u njen razvoj. Predstavljena je u jesen 2012, a za sedam godina koliko je bila na tržištu Opel je prodao oko 800.000 njenih jedinica.

IMG 0348

Tokom 2019. godine zamijenio ju je aktuelni model, koji je zasnovan na novoj modularnoj platformi EMP1 tadašnje francuske PSA grupe, koja je danas pod okriljem moćnog Stellantisa. Mokka je bila prvi Opel koji je promovisao novi dizajnerski jezik čije će smjernice veoma brzo biti primijenjene i na sve ostale njegove modele.

IMG 0179

U prvom planu jeste modernizovani prednji dio s jednostavnom, ali upečatljivom maskom hladnjaka i najsavremenijim IntelliLux LED svjetlima sa 14 pojedinačnih elemenata te originalnom dnevnom grafikom.

Podsjećamo da su glavna i zadnja LED svjetla dio standardne opreme. U skladu sa dizajnerskim trendovima prednji branik je masivan i snažan, te je kao takav sposoban da se ravnopravno nosi s izazovima gradske vožnje. 

Dinamiku njegovog izgleda podižu široki usisnici vazduha na sredini, mala svjetla za maglu i metalizirani umetak na sredini. Kada je riječ o vanjskom dizajnu na testnom modelu, veoma interesantnom čini se njegova dvobojna kombinacija sa poklopcem motora i krovom u crnoj nijansi, kojoj kontrast pružaju osnovna bijela boja i hromirani detalji. Kao takva Mokka jednako privlači pažnju starih, ali i mladih vozača, a iznad svega veoma se dopada pripadnicama ljepšeg pola.

IMG 0297

Poput mnogih drugih proizvođača, i Opel je prihvatio stilsko ispisivanje imena modela na petim vratima. U poređenju sa prethodnom aktuelna Mokka je 12,5 centimetara kraća, dok je međuosovinski razmak povećan za dva milimetra. Zahvaljujući ovim promjenama novi model proporcijski izgleda kao mali kupe ili sportbek s dugačkim poklopcem motora i oštro odsječenim zadnjim dijelom.

IMG 0359

Interesantna krovna linija naglašena je hromiranom lajsnom, dok je off-road karakter istaknut robusnim plastičnim oblogama karoserije, 18-inčnim točkovima s mesnatim pneumaticima dimenzija 215/55 i klirensom od 18,5 centimetara, koji je na nivou ozbiljnih SUV modela. Enterijer nudi savremeniji koncept sa digitalizovanom instrument-tablom i ekranom multimedije osjetljivim na dodir, koji su spojeni u jednu cjelinu.

IMG 0370

Ono što posebno oduševljava jesu veoma komforna prednja sjedišta, koja su u slučaju testnog automobila imala i relaksirajuću funkciju masaže lumbalnog dijela kičme. Svi oni koji provode puno vremena za upravljačem znaju koliko je ova funkcija dobrodošla kada se na dugačkim putovanjima tijelo ukoči od sjedenja. Savremeni centralni ekran osjetljiv na dodir dostupan je u dvije verzije, sa dijagonalom od 7 inča i od 10 inča, koji smo imali u testnom modelu.

IMG 0573

Grafika je svjetlosno blaga, sa tamnom pozadinom i jasnim prikazima svih neophodnih informacija. Multimedija je usklađena sa aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto, te ima integrisanu glasovnu kontrolu. Povezivanje sa telefonima različitih softverskih konfiguracija veoma je jednostavno, a prenos podataka brz i efikasan, te je kao takav jedan od najfunkcionalnijih u svijetu savremenih automobila. Multifunkcionalni trokraki upravljač sportski je oblikovan i obložen kožom.

IMG 0598

Ugodan je na dodir, adekvatno zadebljan i dovoljno direktan u svim situacijama, a posebno kada odaberete Sport režim rada upravljačke elektronike. Osim na njemu klasične tastere Opel je zadržao i na komadama klima-uređaja i nekih funkcionalnih tastera, što značajno olakšava kontrolu najčešće korištenih sistema, ali i poprilično relaksira vozača, što je osjećaj koji danas, nažalost, sve rjeđe možete da osjetite u savremenim digitalizovanim automobilima. 

IMG 0610

Zbog manjeg otvora vrata ulazak pozadi nije tako komforan kako je to, recimo, slučaj u većim Opelovim modelima Fronteri i Grandlandu. I pored toga, nazad ima sasvim dovoljno prostora za ugodan smještaj dva putnika. Još ako su oni sitnije građe poput dječije, onda Mokka može da bude i udoban porodični automobil. Vozačev posao olakšan je zahvaljujući brojnim sistemima automatizacije i asistencije u vožnji.

IMG 0637

Testni automobil imao je najsavremeniji sistem upozorenja na mogućnost sudara i za detekciju pješaka. Ovaj sistem ima i mogućnost automatskog kočenja do brzine od 30 km/h sa ciljem izbjegavanja kontakta ili ublažavanja posljedica. Iznad 30 km/h on smanjuje brzinu, ali se od vozača očekuje da pojača intenzitet kočenja. Treba pohvaliti i efikasan aktivni tempomat, te za Opel odavno standardni sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova s aktivnim upozorenjem na prekoračenje dozvoljene brzine.

IMG 0689

Izuzetno uvjerljiv jeste i kvalitet izrade, a kombinacija mekanih i tvrdih plastičnih materijala u skladu sa standardima klase kojoj Mokka pripada. Da bi bilo koji automobil konkurisao da bude prevozno sredstvo jedne porodice, on mora da ima i funkcionalan prtljažnik. Njegova zapremina je 350 litara i kao takav jeste na nivou onoga što nude kompaktni modeli duži desetak i više centimetara, poput Astre. Drugim riječima, trebalo bi da zadovolji porodične potrebe, a ako to ne može, onda u Opelovom salonu treba potražiti neki od većih modela. 

IMG 0673

S obzirom na to da je razvijena na modularnoj EMP1 platformi, aktuelna Mokka u prosjeku je 120 kilograma lakša od prethodne, a povećana je i krutost karoserije, što se osjeti u vožnji. Kada s navedenim kombinujete najsavremeniji 48V hibridni pogon, dobijete automobil zanimljivih dinamičkih mogućnosti, koji pri tome može da bude i uzorno ekonomičan. Pohvaliti treba i način na koji je podešeno vješanje, jer nudi uzoran kompromis između amortizacije putnih anomalija i sigurnog držanja automobila, zbog čega se Mokka lako doživljava i kao punopravan vozački automobil. Hibridna Opel Mokka domaćim kupcima dostupna je po ulaznoj cijeni od 49.700 KM sa ulaznom opremom Edition, dok je za nju u GS paketu potrebno izdvojiti 51.200 KM. Za kraj treba dodati i da cijena konfiguracije poput testne sa opremom Ultimate i desetak doplata iznosi 61.400 KM.

IMG 0684

Hibrid sportskih gena

Kombinacija benzinskog motora s turbopunjačem koji iz tri cilindra istiskuje 136 KS, zatim električnog motora sa dodatnih 28 KS i elektrifikovanog šestostepenog mjenjača s dvostrukim kvačilom smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 do čak 20 posto. U testnim okvirima to je značilo da smo u najdinamičnijem režimu vožnje ostvarili prosječnu potrošnju od 6,8 litara, dok je nam je minimum bio na nivou od samo četiri litra, što je odličan rezultat s obzirom na dinamičke mogućnosti novog pogona. Podsjećamo da on pri niskim brzinama omogućava i potpuno električnu vožnju do maksimalno jednog kilometra, pa u urbanim sredinama može da se kreće bez štetnih emisija. To mu omogućava litijum-jonska baterija kapaciteta 0,89 kWh, koja se automatski puni pri usporavanju i tako rasterećuje klasični kočioni sistem. Električni motor radi i kao generator, pa vanjski izvor napajanja kao što je kućna utičnica ili javni punjač nije potreban za punjenje baterije električnom energijom. Dinamičke mogućnosti pogona subjektivno su uvjerljive i gotovo sportske. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h hibridu trebaju 8,2 sekunde, a može postići i najveću brzinu od 209 km/h, što je odličan rezultat za 1.362 kilograma težak automobil.

IZDVOJENI TEST


Test – Opel Mokka 1.2 Hybrid Ultimate

Efikasno rješenje za sve gradske rebuse

Druga generacija Mokke osjetno je kompaktnija u odnosu na prethodnu, te čak 12,5 centimetara k...