vozi.ba na pretpremijeri
Renault R4 - elektrifikovani retromobil
Još prije dvije godine na sajmu automobila u Parizu Renault je konceptom najavio povratak legendarnog Renaulta 4. Ovogodišnju smotru proizvođača koristi za svjetsku premijeru serijskog Renaulta R4, no mi smo se našli u prilici da detalje o njemu otkrijemo na ekskluzivnom pretpremijernom predstavljanju u francuskoj prijestolnici...
Davne 1956. godine rodila se ideja za kreiranjem automobila „Blue Jeans” i na njoj se 1963. godine izrodila ikona mobilnosti srednje klase francuskog društva. Sa sličnim ciljem nastala je potpuno električna reinkarnacija legende. Kažu – moderni, „potpuno funkcionalni auto” obučen u tradicionalnu nošnju.
Smješten je na vrh B-segmenta, iznad Renaulta 5, i dužinom od 4 m i 14 cm, širinom 180 cm te uz respektabilno međuosovinsko rastojanje obećava prostranu kabinu za porodične avanture, jer za njega tvrde da je „family car”. Takvu tvrdnju omogućava mu nova platforma „AmpR small”, sa kojom ima 8 cm veće međuosovinsko rastojanje od Renaulta 5, a ono se ukupno proteže na 2 m i 62 cm. Masa novog Renaulta R4, uprkos baterijama i električnom pogonu, zbog lakih struktura rama i nove platforme iznosi tek oko 1.500 kg.
Dizajnerski se uveliko naslanja na legendarnu „četvorku”, koja je u više od 30 godina proizvodnje našla put do preko osam miliona kupaca. Naravno, u skladu sa novim vremenom i električnim pogonom, nestale su šupljine, pa se na mjestu prepoznatljive maske nalazi zatvoreni panel MonoBlock sa osvijetljenim logom Renaulta.
Našem uredniku Edinu Aliću se veoma dopao dizajn novog električnog Renaulta 4
Na rubovima se ističu okruglo oblikovana svjetla, čime se odaje počast modelima koji su mobilizirali srednju klasu društva. Pogled s boka otkriva reinkarnaciju starih modela sa trećim staklom iza drugog reda vrata, a lako je uočljiv i mekani krovni poklopac. Peta vrata zadržavaju vertikalnu formaciju, pokraj njih su vertikalne stopke u „old school” maniru te odbojnik sa bubrezima koji podsjećaju na hromirane karambolke iz starih vremena.
Unutrašnjost je daleko modernija, logično, ali sa štihom starog vremena zbog vertikalne armature pribijene uz vjetrobransko staklo, čime se dobilo na osjećaju prostranosti. Instrumenti su digitalni i njihov raspored vrlo je sličan onom u Renaultu 5. Na tome i nije fokus priče, već na „prostranosti za svakoga”, kako iz Renaulta nazivaju koncept unutrašnjosti. Drugi red sjedišta je više nego dovoljan za dva odrasla putnika, a iza njih je prilagodljivi prtljažnik sa osnovnim volumenom 420 litara.
Otvaranjem motorizovanih petih vrata olakšan je pristup prtljažnom prostoru, zbog ravne podnice postavljene na tek 607 mm visine od tla. Sa „četvorkom” će stizati i dodaci za lakše manipulisanje prtljažnim prostorom poput pretinaca sa strane ili ispod podnice za odlaganje sitnica, a obaranjem naslonjača moguće je natovariti predmete duge do 2,2 metra.
Proizvodnja Renaulta 4, i to svih njegovih komponenti, obavljaće se u Francuskoj. Očekuje se već krajem ove godine, a zvanično lansiranje planirano je u prvoj polovini 2025, kada će biti poznate i cijene.
E-Tech električni pogon
Renault R4 snagu će crpiti iz dvije verzije ESSM električnog motora: od 120 KS, uz 225 Nm obrtnog momenta, ili od 150 KS, uz 245 Nm obrtnog momenta. Sistem će se hladiti preko uljne pumpe uz opciju zadržavanja temperature u hladnim danima. Za skladištenje energije koristiće se NMC baterije sa novom arhitekturom, uz uštedu do 20 kg mase.
Baterija će raspolagati sa tri modula za 40 kWh ili četiri modula za 52 kWh. Maksimalna autonomija modela sa slabijom baterijom jeste oko 300 km, dok jača verzija može prevaliti oko 100 km više, prema WLTP ciklusu. Vrijeme punjenja također je optimizovano sistemom vodenog hlađenja, a na punjačima kapaciteta 100 kW vrijeme punjenja će se svesti na oko pola sata.