Hyundai ix55 (2008–2012)
Prevelik za naše ceste
Veliki Hyundaijev SUV, ix55, zapravo je evropska verzija modela Veracruz koji je prvenstveno zamišljen za tržište Sjeverne Amerike...
Hyundai ix55 (2008–2012) 3.0 CRDi (240 KS)
Hyundai ima bogata iskustva sa 4x4 terencima pa je transfer tehnologije u SUV segment vozila bio logičan i očekivan potez. Kada se na tržištu pojavio ix55 odmah je bilo jasno da je predviđen za duga putovanja po širokim cestama. Velike vanjske dimenzije karoserije prati raskošna unutrašnjost u koju se bez problema može smjestiti sedam odraslih osoba sa pripadajućem prtljagom. S obzirom na dimenzije i ukupnu masu ne čudi nas što najmanji motor ima 3.0 litre radne zapremine...
Od problema na koje treba obratiti pažnju izdvajamo greške na elektronici ABS i ESP sistema. Ako poslije startanja motora lampica stalno gori obavezan je odlazak u ovlašteni servis, jer nijedan od ta dva sigurnosna sistema ne radi. Kada već spominjemo elektroniku, recimo da su prijavljeni veliki problemi na instalaciji kuke za vuču. Naime, ix55 često se nabavlja radi tegljenja prikolice na kojoj se nalazi adekvatno plovilo. Ni alternator nije bio bez grešaka i to bez obzira o kojem se motoru radi. Što se samih pogonskih agregata tiče, nije bilo nekih većih grešaka. Istina, neke su serije imale loše termostate pa je hlađenje motora bilo problematično.
U nekim ekstremnim slučajevima, kada vozači nisu pratili indikacije na instrument tabli, znalo se desiti da motor pretrpi fatalna oštećenja. Nešto češći kvar na benzinskim motorima dolazio je u vidu otkazivanja pumpe za gorivo. Ovo spominjemo tek reda radi, jer smo sigurni da se nijedan naš kupac neće odlučiti za žedni 3.8 litarski benzinac. Dizelski primjerci za dosta prevaljenih kilometara prilikom hladnog starta prave neprimjerenu buku koja se smanjuje kako se ulje u motoru zagrijava.
Neke su serije fabriku napustile sa vazdušnim jastucima lošeg kvaliteta, pa je signalna lampica na instrument tabli stalno svijetlila. Hyundai je u garantnom roku grešku besplatno otklanjao, a po isteku garancije ne. Ono što vlasnicima najviše smeta jeste brzo habanje unutrašnjosti. Plastika, kao i većina ugrađenih materijala, nije baš na najvišem nivou, iako kod ovako raskošnog vozila taj segment ne bi trebalo da bude upitan. Na tržištu polovnjaka ponuda je dosta bogata, a potražnja relativno slaba pa je moguće cjenkanje...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 3.0 CRDi (240 KS) |
Prosječno |
9,6 |
Najmanje |
8,1 |
Najviše |
13,2 |
Prednosti
Velika unutrašnjost, lagane manipulacije sa sjedištima, udobnost, čvrstoća ovjesa, niska cijena kao polovnjaka
Mane
Benzinski i dizel motori nisu primjer štedljivosti, problemi sa elektronikom i hlađenjem motora, loš alternator, veliki troškovi redovne registracije.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.959 ccm |
Snaga |
239 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
471 Nm pri 1.750-3.500 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
484 x 194 x 175 cm |
Masa |
2.220 kg |
Osovinski razmak |
280 cm |
Prtljažnik |
598 - 1.746 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. U Parizu predstavljen najveći Hyundaijev SUV, ix55 sa sedam sjedišta.
• 2010. Blaga poboljšanja opreme i nekih manjih detalja u unutrašnjosti
• 2012. Prestanak proizvodnje radi pripreme fabrike za dolazeći model SantaFe.
⚠️ Obrati pažnju:
Alternator često ne puni akumulator onako kako bi trebalo, pogotovo kod opterećenja
Loš termostat uzrok je nedovoljnom hlađenju motora koje može završiti fatalno po "glavu"
Naizgled lijepa unutrašnjost nije baš kvalitetna. Sve je dobro dok je novo
Više informacija o modelu Hyundai ix55 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.