Peugeot 307 (2005–2008)

Pouzdaniji od svog prethodnika

Restilizovani Peugeot 307 je prema mišljenju mnogih bio i ostao jedan od vizuelno najljepših automobila u svojoj klasi, koji je danas još uvijek poželjan polovnjak...
15 Juli 2021

Pouzdaniji od svog prethodnika

Peugeot 307 (2005–2008) 1.6 HDI (90 KS)

Model 307 je prvi put predstavljen javnosti na pariškom sajmu automobila sada već davne 2000. godine. U početku je bio dostupan isključivo u trovratnoj i petovratnoj varijanti, da bi već 2002. godine na tržište stigla karavanska, a naredne godine i kabriolet verzija sa oznakom CC.  Prva serija je imala veliki broj problema, prvenstveno sa elektronikom, i u garantnom roku je imala više od 20 opoziva. Njemački mediji su prvu seriju Peugeota 307 proglasili za jedan od najnepouzdanijih modela na tržištu.

Peugeot 307 2005 1600 11

Peugeotovi inženjeri nisu sjedili skrštenih ruku, tako da je 307 već 2005. godine redizajniran i osim ljepšeg izgleda prednjeg dijela, većina problema i grešaka je otklonjena, tako da je ovaj model popravio svoju reputaciju. Kada uđete u kabinu Peugeota 307 imate utisak da se nalazite u vozilu većeg segmenta, jer je kokpit izrađen od veoma kvalitetnih materijala, prijatnih na dodir sa odličnom završnom obradom.

Peugeot 307 2005 1600 16

Peugeot se po svom običaju pobrinuo da sjedišta budu veoma udobna i ergonomski oblikovana, tako da se putnici neće zamarati ni na dužim relacijama. U kabini se udobno mogu smjestiti četiri odrasle osobe, mada viši pojedinci mogu imati manjak prostora za glavu pozadi. Jedna od prednosti ovog modela je i visok nivo bezbjednosti putnika. Vješanje je mekano i dobro upija sve neravnine na putu i daje doprinos udobnosti, ali su njegove komponente osjetljive i stradaju od loše podloge, tako da na njega treba obratiti pažnju prilikom kupovine.

PEUGEOT 307 5 Doors 2746 27

Prtljažni prostor je sličan konkurentskim modelima u klasi i njegova zapremina iznosi 341 litar. Preklapanjem naslona zadnje klupe može se uvećati na odličnih 1.328 litara. Pogonski turbodizel agregat zapremine 1,6-litara sa 90 KS ugrađuje se u više modela PSA grupacije i pokazao se kao ekonomičan, kvalitetan, dugovječan i pouzdan ukoliko se redovno održava. Sa svojim performansama predstavlja odličan izbor za gradske vozače i one koji ne preferiraju oštriju, sportsku vožnju.

Peugeot 307 2005 1600 0c

Slabe tačke ovog agregata su dizne osjetljive na gorivo lošeg kvaliteta, protokomjer i DPF filter. Pojedini modeli su imali problema sa regulatorom pritiska goriva, što je dovodilo do pada snage i aktiviranja signalizacije na instrument tabli. Pritužbi je bilo i na elektronske komponente, koje su osjetljive na prodor vlage, a centralna brava je znala ponekad da zakaže. Amortizeri na petim vratima znaju da popuste poslije određenog vremena, naročito kod karavanskih varijanti, tako da se otvorena vrata moraju pridržavati rukom. Prilikom kupovine treba obavezno prekontrolisati stanje seta kvačila koje može biti istrošeno na primjercima sa velikom kilometražom.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 HDI (140 KS)
Prosječno 5,5
Najmanje 4,7
Najviše 6,4

Prednosti

Dizajn, kvalitetna izrada, udobnost, upravljivost, potrošnja, bezbjednost, prtljažni prostor

Mane

Dizne, DPF filter, ovjes, elektronika, amortizer petih vrata, centralna brava, kvačilo, prostor na zadnjoj klupi, protokomjer, regulator pritiska goriva

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 90 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 215 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 179 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,5 s
Dimenzije DxŠxV 421,2 x 174,6 x 151cm
Masa 1.243 kg
Osovinski razmak 260,8 cm
Prtljažnik 341–1.328 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2000. Peugeot 307 je premijerno prikazan na sajmu u Parizu
• 2002. Na tržište je izašla karavanska varijanta 
• 2003. Dostupna je kabriolet verzija pod oznakim CC
• 2005. Peugeot 307 je redizajniran i otklonjena je većina grešaka


⚠️ Obrati pažnju:

307slika1protokomjer

Jedna od slabih tačaka ovog agregata je protokomjer pri čemu je uglavnom neophodna njegova zamjena

 

307slika2amortizervrata

Amortizer petih vrata otkazuje tako da ona ne mogu ostati u otvorenom položaju već se moraju pridržavati rukom

 

307slika3elektronika

Vlasnici su prijavljivali probleme sa elektronikom na kojoj probleme izaziva prodor vlage

 

Više informacija o modelu Peugeot 307 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...