BMW M340i xDrive

Najjače od „trojke“

Do dolaska novog M3 modela najjača serijska verzija nove „trojke“ nosi oznaku M340i. Pogonjena je trolitarskim benzinskim motorom sa 374 KS i 500 Nm. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h trebaju joj samo 4,4 sekunde…
14 Mart 2020

Najjače od „trojke“

 

Pogonski najmoćnija verzija aktuelne sedme generacije BMW 3 pogonjena je sa rednim šestocilindarskim motorom, koji je kombinovan sa osmobrzinskim automatskim mjenjačem i xDrive pogonom na sve točkove. Trolitarski benzinac raspolaže sa 374 KS i 500 Nm obrtnog momenta, što je za 48 „konja“ i 50 Nm više nego kod prethodnika. Novi motor dobio je i poboljšane turbopunjače, novi katalizator i potpuno drugačiju elektroniku. Ova unapređenja su u praksi donijela i određenu dinamičku prednost, koja se ogleda u činjenici da novi M340i od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,4 sekunde, odnosno za čak pola sekunde brže nego do sada. Najveća brzina elektronski je limitirana na 250 km/h, ali u BMW-u ističu da aktuelni model značajno brže dolazi do svog maksimuma. Osim veće pogonske snage značajnu prednost novom M340i u ostvarivanju dinamičnijih performansi donose i 55 kilograma manja masa i unaprijeđena aerodinamika sa koeficijentom otpora vazduha od samo 0,26. Kada je riječ o dinamici vožnje BMW ističe da aktuelni M340i nudi bolji sklad između sportskih performansi i uzorne udobnosti, za šta je dobrim dijelom zaslužan i idealan raspored mase između osovina sa odnosom 50:50%.

 

 

Vanjski dizajn najsnažnije verzije „trojke“ osjetno je dinamičniji u odnosu na standardne modele. Sportska agresivnost se sprijeda ogleda u najsavremenijim Full LED svjetlima, novom braniku sa većim otvorima za dovod svježeg vazduha, a tu je i drugačija maska hladnjaka sa sivim okvirom. Na bokovima se ističu kontrastni sivi retrovizori, a tu su i prošireni pragovi, odnosno 18-inčni alu naplaci u M stilu. Najupečatljiviji detalj pozadi su šestougaoni izduvni otvori, najveći koji se mogu serijski dobiti na aktuelnoj „trojki“. BMW M340i xDrive je kupcima dostupan kao limuzina ili karavan, a cijena najpovoljnijeg modela startuje od 61.95 eura pa naviše.

 

 

 

PREMIJUM ENTERIJER

 

Enterijer je manje-više isti kao i u ostalim bolje opremljenim modelima 3, a u prvom planu su trokarki upravljač sa M oznakom, stilizovana ručica automatskog mjenjača, kožom obložena sjedišta i digitalni sportski instrumenti. Kvalitet izrade je na visokom nivou, a kao kvalitet više u BMW-u ističu i visok stepen udobnosti.

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...