Ferrari Testarossa
Model koji je spasio brend
U svijetu Ferrarijevih crvenih automobila, brzine i performanse, Testarossa se ističe kao jedna od najvećih grešaka u ovom slavnom nasljeđu. Ovaj prelijepi, ali u isto vrijeme i pretjerani model savršeno je odgovarao megalomanskim osamdesetim godinama prošlog vijeka. Predstavljen je prije tačno 4 decenije, a ostaće upamćen i po tome što je je izvukao Italijansku firmu iz teške krize tih godina...
Predstavljen na salonu automobila u Parizu 1984. godine, Ferrari Testarossa je odmah privukao pažnju svojim jedinstvenim dizajnom. Pininfarina, čuveni dizajnerski studio, ponovno je nadmašio samog sebe, što je potvrđeno nagradom publike koja je Testarossu proglasila najljepšim automobilom na svijetu u tom trenutku.
Dizajn Testarosse potpisuju Serđo Pininfarina i Leonardo Fioravanti, a bilo je jasno da su potpuno redefinisali linije prethodnika, postavljajući nove inovativne smjernice za buduće generacije automobila. Testarossa je nasljedila model 512 BB koji se proizvodio od 1976. godine, a osim izvanrednog dizajna, Testarossa je imala i izuzetna aerodinamička svojstva, nadmašujući i prethondika ali i Lamborghinijev model Countach, koji je bio glavni konkurent na tržištu.
Pokretao ga je centralno postavljeni V12 agregat zapremine 4,9 litara čija snaga je iznosila 390 konjskih snaga, a prenosila se na zadnje točkove putem petobrzinskog ručnog mjenjača. Performanse su za to vrijeme bile impresivne, s ubrzanjem do 100 km/h za 5,3 sekunde i maksimalnom brzinom od 290 km/h.
Početna cijena od 181.000 dolara nije izgledala previsoka, s obzirom na ono što je ovaj automobil pružao, a mnogi su primijetili da je bio stabilniji i lakši za vožnju u poređenju sa glavnim rivalom Countachom.
Lista čekanja bila je duga, a među ponosnim vlasnicima su bili Elton Džon, Alen Delon i drugi. Ipak, možda najpoznatiji Testarossa bio je onaj koji je Don Džonson vozio u popularnoj seriji Miami Vice (Poroci Majamija). Interesantno je da su samo dva vozila u seriji bila prava Testarossa, dok su ostali bili replike napravljene na De Tomaso Panteri.
Tokom sedmogodišnje proizvodnje, Ferrari Testarossa je doživjela samo nekoliko manjih izmjena, a ukupno je proizvedeno 7177 primjeraka od 1984. do 1992. godine. Zamijenjen je modelom 512 TR 1992. godine, koji je ostao u proizvodnji do 1994. godine sa ukupno 2280 proizvedenih automobila. Iako je zadržao većinu karakterističnih linija Testarosse, 512 TR je dobio poboljšanu snagu od 428 konjskih snaga iz istog 4,9 litarskog V12 motora.
To je rezultiralo ubrzanjem do 100 km/h za 4,9 sekundi i maksimalnom brzinom od 314 km/h. Njegova šasija ostala je u upotrebi preko 30 godina na tržištu, čineći ga jednim od najdugovječnijih Ferrarijevih modela. Danas je Ferrari lider u svijetu superautomobila, suočavajući se s konkurencijom poput Lamborghinija, McLarena i Porschea. U istoriji Ferrarija Testarossa zauzima posebno mjesto jer je upravo uspjeh ovog modela podigao italijansku firmu iz teških ekonomskih problema tokom osamdesetih godina.