Mercedes V-klasa budućnosti
Luksuzni kombi s ekranom od 65 inča
Aktuelna V-klasa dostupna je s električnim pogonom i sa motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Prvi pogled na njen koncept Vision V otkriva nam da Mercedes više ne želi nikom prepuštati luksuzne prerade kombija, već će to u budućnosti raditi sam...
Kada nova V-klasa bude predstavljena u velikoserijskom izdanju, biće to do sada najluksuznija premijum verzija novog Mercedesovog kombija. Ako je vjerovati sadašnjim najavama, to bi trebalo biti već 2026. godine. Nova generacija V-klase biće zasnovana na savremenoj platformi: VAN.EA za električne verzije i VAN.CA za one sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Osim tehničkih osnova, Mercedes je pripremio i nešto potpuno novo – ultraluksuznu verziju Maybach, za koju se već sada najavljuje da će napraviti veliku pometnju u svijetu premijum kombija. Prve naznake ove ideje prikazane su kroz koncept Vision V, koji je premijeru imao na nedavno održanom Sajmu automobila u Šangaju.

Iako je kineska automobilska industrija posljednjih godina stekla dosta samopouzdanja, i dalje kod njenih bogatih domaćih kupaca postoji slabost prema preradama njemačkih premijum vozila. Ovdje ne govorimo o limuzinama ili SUV modelima, već konkretno o Mercedesovoj V-klasi.

Podsjećamo da je na sajmu u Šangaju još 2023. godine ovom modelu bio posvećen veliki prostor – doduše, ne direktno od strane Mercedesa. Prerađivači su tada prikazivali kako mogu da transformišu, odnosno „oplemeneˮ veliki kombi u jedinstvenu viziju luksuza.
Mercedes sada očigledno želi da na to stavi tačku i sam uzme što je moguće više novca od prodaje luksuznih verzija V-klase.
Ovaj ideja bi mogla biti uspješna u praksi, jer je konceptno vozilo privuklo veliku pažnju potencijalnih kupaca širom svijeta. U toj namjeri su mu pomogl čak 42 zvučnika, sedam projektora i 65-inčni ekran, koji se izvlači iz poda vozila. Sve zajedno stvara impresivno multimedijalno iskustvo, kakvo do sada nije viđeno u svijetu automobila.

Uz raskošan multimedijalni potencijal ponuđeno je sedam različitih „iskustvenih svjetovaˮ. „Zabavaˮ je vjerovatno najklasičniji među njima, namijenjen gledanju filmova i slušanju muzike. Režim za opuštanje stvoren je za relaksaciju, dok su „Radˮ i „Igranjeˮ prilično jasni sami po sebi.

Novi su i koncepti „Kupovinaˮ, „Otkrivanjeˮ i „Karaokeˮ. Zadnji dio luksuzne V-klase može služiti kao interaktivni prodajni prostor, turistički vodič sa AR i navigacionim funkcijama, pa čak i kao karaoke bar na točkovima.

Mercedes novi koncept kabine naziva „Privatnim salonomˮ, čiji bi korisnici trebalo da dožive do sada najviši nivo luksuza ponuđenog na četiri točka. O pogonu se nije puno pričalo, ali nema sumnje da će i on biti specifičan i ekstravagantan, kakav je, uostalom, bio i konceptni kombi.