Porsche Macan (2014-2017)

Kompaktni SUV sportskog pedigrea

Sa Macanom Porsche je želio da krug svojih kupaca proširi na mlađe kupce kojima je Cayenne preglomazan i prevelik za grad, ali i premasivan za dinamičniju i zabavnu vožnju...
14 Januar 2019

Kompaktni SUV sportskog pedigrea

Porsche Macan (2014-2017) 3.0D (258KS)

Sa Macanom Porsche je prvi put ušao u klasu kompaktnih premium SUV modela i tako približio svoje automobile puno širem krugu kupaca. Kao osnova za ovaj potez poslužila mu je platforma Audija Q5 od kojeg je između ostalog posudio i trolitarski dizel motor sa 258 KS. U kombinaciji sa njim Macan od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 6,3 sekunde i može da dostigne najveću brzinu od 230 km/h. Mada Porsche obećava prosječnu potrošnju od 6,1 litar, puno realnije je očekivati da ona najčešće bude iznad osam litara. Za prenos snage na podlogu snažni dizelaš koristi Porscheov sedmostepeni PDK automatski mjenjač sa dva kvačila i pogon na sve točkove, koji u uslovima niskog opterećenja pogoni samo prednje točkove.

Porsche Macan 2015 1280 1a0955e86d248765f9ff7f38557e02db07

Za pravilnu raspodjelu obrtnog momenta između osovina i pojedinačnih točkova kod Porschea je zadužen iz dosadašnjeg iskustva veoma pouzdani PTM sistem. Rezultat je veoma dinamičan kompaktni SUV sa direktnim upravljanjem i raskošnim dinamičkim mogućnostima. Puni vozački užitak kod Macana je prema mišljenju mnogih vlasnika djelimično uskraćen zbog neobično tankog upravljača, koji ne nudi optimalan kontakt sa dlanovima, posebno u zahtjevnijim dinamičkim situacijama. U odnosu na broj većeg kućnog SUV-a Cayennea kompaktni Macan je 18 cm kraći, te niži za osam.

Porsche Macan 2015 1280 c9647c35484abf3523bdfe398466b8d4d2

On ima značajno drugačiji, gotovo kupeovski zadnji dio koji njegovoj pojavi daje puno više dinamike zbog čega se puno više dopada mlađoj Porscheovoj klijenteli. Zahvaljujući čak 2.800 mm međuosovinskog razmaka Macan nudi dovoljno prostora za smještaj u prednjem redu, dok je pozadi komfor limitiran prostorom za noge i spuštenim krovom. Pozitivna je činjenica da Macan i pored kupeovske forme krova ima funkcionalan prtljažnik osnovne zapremine od 500 litara. Uzorna raskoš Porscheovih automobila najbolje se ogleda u enterijeru, koji kombinuje mnogobrojne sportske i luksuzne detalje. Korištenje najkvalitetnije gumirane plastike, aluminijuma, hroma i kože za rezultat ima visok stepen otpornosti na habanje, pa većina Macana iznutra nakon nekoliko stotina hiljada kilometara izgleda svježe i u top formi.

Porsche Macan 2015 1280 36b77f1d20e099a158e4c32608d9df87f8

Na spisku zamjerki koje su kupci i vlasnici Macana zabilježili često se nalazi primjedba o skupim doplatama. Mada je to činjenica treba ipak imati u vidu da je riječ o pripadniku premium segmenta gdje ništa ni kod konkurencije nije povoljno i jeftino. Na pojedinim modelima Macana zabilježeni su problemi sa odazovom na pritikanje elektronske pedale gasa. Odaziv sistema u tim slučajevima nije bio sinhronizovan zbog čega je dolazilo do naglih trzaja pri ubrzanjima. Sličan problem uzokovan je i neravnomjernim otpuštanjem elektronski kontrolisane parking kočnice. Na Macanu su zabilježeni i problemi sa funkcionisanjem Parking sistema, ali i automatskog tempomata. Ovaj kvar je elektronske prirode i otklonjan je u okviru redovnih servisnih aktivnosti. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 3.0 D (258 KS)
Prosječno 8,5
Najmanje 7,5
Najviše 9,9

Prednosti

Dinamičan dizajn, bogato opremljen i luksuzan enterijer, kvalitet završne obrade i materijala, dinamika u vožnji, manevarske sposobnosti, sigurnost

Mane

Potrošnja dizel motora puno je veća od deklarisane, prostor za noge i glavu na zadnjim sjedištima, ubrzano trošenje disk kočnica, skupe doplate, snažni udarci u mjenjaču u sportskoj vožnji

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 2.967 ccm
Snaga 258 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 580 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 230 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 6,3 s
Dimenzije DxŠxV 469 x 192 x 162 cm
Masa 1.955 kg
Osovinski razmak 280 cm
Prtljažnik 500 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2014. Porsche predstavio svoj prvi kompaktni SUV

• 2015. Kupcima koji žele još više dinamike u vožnji ponuđen je GTS model

• 2016. Dvolitarski benzinski motor sa 252 KS uparen je sa PDK automatikom

• 2018. Predstavljen redizajnirani Macan bez dizel motora



⚠️ Obrati pažnju:

Kvar 1

Trolitarski dizelaš nudi uzorne performanse, ali ga se Porsche odrekao zbog visoke emisije CO2

 

Kvar 2

Ponuda prostora u kabini je ogrančena posebno na zadnjim sjedištima gdje je poprilično skučeno

 

Kvar 3

PDK mjenjač pri oštrim ubrzanjima u sportskom režimu proizvodi snažne i neprijatne trzaje

 

Više informacija o modelu Porsche Macan pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...