Ferrari 250 GT SWB
Klasična ikona automobilskog dizajna
Ako postoji automobil koji savršeno simbolizuje Ferrari, to je nesumnjivo impresivni 250 GT SWB. Ovaj automobil, kraljevskih gena, danas je jedan od najrjeđih i najskupljih klasika, čak i nakon 65 godina predstavljanja, on ostaje predmet čežnje svih automobilskih kolekcionara...
Ferrari 250 GT SWB jedno je od najpoznatijih i najslavnijih vozila u istoriji automobilizma. Mnogi su ga opisivali kao idealan višenamjenski automobil, jer i danas je gotovo nemoguće naći vozilo s kojim možete učestvovati u trci, pobijediti, a zatim se odvesti ravno kući. Mnogi se pitaju šta to čini ovaj model toliko cijenjenim među automobilskim kolekcionarima.
Pa krenimo redom: Ferrari 250 GT SWB je izuzetno rijedak automobil. Proizveden je od 1959. do 1963. godine u samo 176 primjeraka, od kojih su se 82 aktivno koristila u motosport takmičenjima. Model 250 GT SWB bio je razvijen na za 20 cm skraćenoj platformi standardnog 250 GT, što je rezultiralo boljim voznim karakteristikama u krivinama i još većom okretnošću.
Za dizajn ovog modela bio je zadužen Pininfarina, koji je već tada nagovijestio da će njegov eksperiment sa berlinetta, odnosno fastback zadnjim dijelom, postati veoma cijenjen, dok je izradu karoserija preuzeo čuveni Skaljeti. Prvi put su debitovale i disk kočnice na svim točkovima, što je u kombinaciji sa malom masom od oko 950 kg, velikom snagom motora i za tadašnje pojmove najnaprednijim vješanjem rezultovalo izuzetnom osnovom kako za svakodnevnu vožnju, tako i za sportska takmičenja.
Pogonski sklop bio je, kao i uvijek kod Ferrarija, poseban. Radilo se o poboljšanom V12 motoru oznake Type 168, plodu šest godina rada, koji razvija 240 KS u drumskoj, odnosno 275 KS u trkačkoj varijanti, što je omogućavalo ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 246 km/h.
Sve ove karakteristike bile su daleko ispred svog vremena, što je 250 GT SWB dokazao i na sportskim takmičenjima. U tri sezone, 1960, 1961. i 1962. godine, Ferrari 250 GT SWB bio je nezaustavljiv pa je pobjeđivao 1960. i na trkama izdržljivosti 24 sata LeMansa, kao i na ostalim stazama kao što su Monza, Nürburgring, Spa i druge, a 1961. godine Ferrari je s njim osvojio i konstruktorsku titulu u GT klasi.
Zbog svega ovoga, ali i zbog njegove harizme, Sports Car International je 2004. godine uvrstio Ferrari 250 GT SWB na sedmo mjesto na listi deset najboljih automobila 60-ih godina. Danas je jedan od najskupljih klasičnih automobila, što potvrđuje činjenica da je nedavno na aukciji jedan Berlinetta primjerak iz 1961. godine prodan za 4.510.000 američkih dolara.