TEST - Citroen C-Crosser 2.2 Hdi
Japanac u Citroenovom odijelu
Iako je Francuzima trebalo mnogo vremena da se uključe u sve popularniju SUV klasu, čekanje se isplatilo. Dokaz je i potpuno novi Citroen C-Crosser, avangardni „terenac“, sa vrhunskom opremom i dobrim voznim svojstvima
Citroen je oduvijek bio inovativan! Revolucionarna tehnička dostignuća kao što su disk kočnice, prednji pogon ili hidropneumatski ovjes napravili su od ovog francuskog proizvođača svojevrsnog vječnog pionira automobilske industrije. Upravo zbog te inovativnosti i politike razvoja prosto je nejverovatno da Citroen sve dosad nije imao predstavnika u planetarno popularnom SUV segmentu, koji je svoju ekspanziju doživio još početkom 90-tih godina prošlog stoljeća. Kako ne bi pretjerano eksperimentisao, Citroen se zajedno sa Peugeotom odlučio na saradnju sa dugogodišnjim 4x4 ekspertom, japanskom kompanijom Mitsubishi. Upravo zbog toga novi C-Crosser, kao i Peugeot 4007, odnosno Mitsubishi Outlander, sliče kao jaje jajetu, što u današnje vrijeme mnogih automobilskih blizanaca nije ništa neobično. Ipak, Citroen se poput Peugeota odlučio da svom SUV-u podari prepoznatljive dizajnerske detalje.
To se naročito odnosi na prednji dio, koji je dobio prepoznatljiva izlomljena svjetla i masivni double chevron logo. Ukupan dojam automobila je više nego pozitivan, obzirom da masivnosti ne nedostaje, a posebno se upečatljivim čine osjetno naglašeni blatobrani. Bočnu liniju krasi jednostavnost i stamenitost, dok stražnjim krajem dominiraju velika svjetla i dvodijelni poklopac prtljažnika. Unutrašnjost je izuzetno prostrana i pružit će vrhunsku udobnost za pet putnika, dok će dodatna dva sjedišta u prtljažniku poslužiti na kraćim relacijama ili za prevoz djece. Ovako bogata ponuda prostora ne treba da čudi, obzirom na ukupnu dužinu vozila od 4.645 mm i širinu od 1.805 mm, kao i raskošan međuosovinski razmak od 2.670 mm. Kompletan kokpit odiše jednostavnošću i masivnošću, a hvale vrijedan podatak jeste izuzetno velik broj pretinaca za smještanje sitnica. Vozačevo radno mjesto koketira sa sportom, zahvaljujući troktrakom upravljaču i instrumentima smještenim u duboke duplje. Kvaliteta korištenih materijala je na zadovoljavajućem nivou, mada bi plastični dijelovi mogli biti nešto mekši.
Posebno poglavlje zaslužuje varijabilni prtljažnik, osnovne zapremine 184 litre (sa svih sedam sjedišta), odnosno 520 litara (sa pet sjedišta), koji preklapanjem zadnje klupe nudi čak 1.686 litara korisnog prostora sa potpuno ravnim podom, što je dovoljno i za manje selidbe. Još jedan „terenski“, odnosno „teretni“ dodatak su i vrata prtljažnika, sastavljena iz dva dijela, s tim što donji dio može podnijeti teret do 200 kg, što će i te kako cijeniti izletnici. Iako je C-Crosser zasad dostupan samo sa jednim pogonskim agregatom, pomenuti je istinski tehnički dragulj. U pitanju je 2.2 litarski HDI dizelaš sa 156 KS, ukomponovan sa šestostepenim manuelnim mjenjačem, koji se zbog velikog obrtnog momenta od 380 Nm često zna poigrati sa prednjim točkovima. Prebacivanje u automatski mod vrhunskog pogona na sva četiri točka smiruje situaciju, obzirom da se snaga prenosi na točak, koji ima najbolji kontakt sa podlogom, tako da je C-Crosser praktično nezaustavljiv. Iako to na prvi pogled ne odaje, C-Crosser je sposoban pružiti vrhunske putne prosjeke, zahvaljujući ubrzanju do 100 km/h za 10 sekundi i maksimalnoj brzini od 200 km/h, a zauzvrat se u prosjeku zadovoljava sa oko 9,3 litre goriva na 100 km i u atmosferu na svaki kilometar ispušta 190 g ugljen-dioksida. To su odlični podaci za glomazni SUV ukupne mase 1.750 kg.
Ovjes je, za razliku od japanskog originala, pretrpio značajne izmjene, kako bi bio prilagođen evropskom ukusu, pa tako i ovaj Citroen krasi prepoznatljiva udobnost i mekoća, ali i nešto veća buka pri višim brzinama, koju je vrhunski Rockford Fosgate audio-sistem savladavao bez ikakvih problema. Dinamičke mogućnosti na krivudavim cestama su impresivne i vozilo uprkos masivnosti dugo ostaje neutralno. Sigurnost se kod Citroen C-Crosser zaista piše velikim slovima. Tako je serijski opremljen ABS kočnicama sa sistemom raspodjele kočione sile, sistemom za kontrolu stabilnosti i trakcije, kao i prednjim i bočnim zračnim jastucima. Jedina „mana“ testiranog modela je cijena od 63.696 KM, koju donekle opravdava činjenica da je bio opremljen najskupljem paketom opreme. Bilo kako bilo, Citroen C-Crosser ima dovoljno aduta da se upusti u bitku sa etabliranim veličinama poput Toyote RAV-4, Land Rover Freelandera, Hyundaia Santa Fe... ali i dovoljno ličnog da ga kupci razlikuju od njegove braće.