Fiat 500 (2010–2015)

Ikona italijanske auto-industrije

Novi Fiat 500 zadnju deceniju je bez sumnje najpoznatiji proizvod italijanske auto-industrije. Od samog početka reinkarnacije ove automobilske ikone popularnost mu raste iz dana u dan, a ovih dana je dobio i električnu verziju...
01 Decembar 2020

Ikona italijanske auto-industrije

Fiat 500 (2010–2015) 1.2 8V (69 KS)

Legendarni Fiat 500 je bez sumnje jedna od automobilskih ikona motorizacije Evrope nakon razaranja u Drugom svjetskom ratu. Italijanski proizvođač automobila je krajem dvijehiljaditih donio odluku da ponovo pokrene legendarnu seriju malog gradskog automobila, ali ovog puta uz pomoć najsavremenijih tehnoloških rješenja. Kao rezultat ove odluke 2007. godine je predstavljena nova generacija Fiata 500, koji je u startu postigao ogroman uspjeh na tržištu svojim malim dimenzijama, jedinstvenim dizajnom i simpatičnim zaobljenim linijama. Iako je novi model prilično „evoluirao“ i od jeftinog automobila za široke narodne mase postao je pravi gradski italijanski šminker, njegova popularnost ne pada i nakon više od decenije prisustva na tržištu. Interesantan je podatak da Fiat 500 nudi bezbroj različitih kombinacija personalizacije vozila koje mogu biti izrađene kombinacijom boja, ukrasa, naljepnica i raznovrsnih asesoara, što je privuklo mlađu populaciju kao kupce ovog modela.

Fiat 500 2008 1600 2c

Iako je veoma mali dimenzijama, Fiat 500 može da se pohvali visokim stepenom sigurnosti jer dolazi sa ABS, ESP, ASR, Hill holder device, HBA sistemom i čak sedam vazdušnih jastuka. Dobar utisak ostavlja i velika okrugla instument tabla koja dizajnom podsjeća na onu iz prvobitnog modela, a centralna konzola sa velikim prekidačima definitivno pripada modernom vremenu. Funkcionalnost i ergonomija su dovedene na najviši nivo, a kada se radi o kvalitetu izrade kabine kao da nije riječ o italijanskom automobilu – završna obrada je vrhunska, a materijali su izuzetno kvalitetni i nema nikakvih sumnjivih zvukova ni nakon višegodišnje eksploatacije. Ukupno stanje unutrašnjosti dosta zavisi od odabira materijala i vlasnika vozila i ako je o njoj vodio računa, izgledaće kao upravo izašla iz fabrike. Što se tiče prostranosti na nju ne treba previše računati, jer se radi o malenoj gradskoj zujalici, a ne vozilu za porodično orijentisane vozače. Mjesta na zadnjoj klupi ima vrlo malo, eventualno za dijete, a vozači „kao od brda odvaljeni“ bukvalno nemaju šta da traže u ovom automobilu.

Fiat 500 2008 1600 22

Kao što i priliči dimenzijama vozila, prtljažni prostor je prilično mali i zadovoljava samo neke osnovne potrebe (kupovina i slično). Njegova zapremina iznosi svega 185 litara i preklapanjem zadnje klupe može se povećati na maksimalnih 550 litara. Upravljanje i manevrisanje sa ovim vozilom po gradskim ulicama je veoma zabavno, jer je Fiat 500 veoma upravljiv i agilan sa dosta preciznim upravljačem, a sportske varijante su se odlično pokazale i na otvorenoj cesti i oštrim krivinama. Pogonski benzinski agregat zapremine 1,2 litra isporučuje 69 KS i tokom višegodišnje eksploatacije se pokazao kao dosta pouzdan, izdržljiv i dugovječan uz malu potrošnju goriva i zadovoljavajuće performanse za jedan gradski automobil. Ovaj agregat zahtijeva redovnu zamjenu ulja na 15.000 i svjećica na 30.000 kilometara, a preskakanjem i produžavanjem servisnih intervala rizikuju se veći kvarovi i problemi prilikom startovanja vozila, naročito po hladnijem vremenu.

Fiat 500 2008 1600 3c (1)

Prilikom kupovine obratiti pažnju na curenje ulja oko poklopca ventila, što ne predstavlja neki ozbiljan kvar, ali stvara ružnu sliku lošeg održavanja vozila. Važno je obratiti pažnju na curenje transmisionog ulja iz semeringa poluosovine, jer nedostatak istog dovodi do oštećenja mjenjačkog sklopa. Određen broj vlasnika se žalio na probleme sa elektronikom, od radio uređaja, kontrolne table pa sve do pokretanja motora, naročito na starijim primjercima iz prvih serija. Primjerci sa velikom kilometražom mogu imati istrošene komponente ovjesa, pogotovo prednje amortizere i ležajeve, a nije rijetkost ni da set kvačila bude istrošen usljed konstantnog držanja noge na papučici po gradskim gužvama. Antikorozivna zaštita karoserije je izvanredna, ali je izduvni sistem sklon koroziji pa poslije određenog vremena zahtijeva zamjenu komponenti. Jedna od mana ovog izvanrednog gradskog mališana je i njegova visoka cijena, pogotovo primjeraka iz specijalnih serija i paketa opreme, što se takođe održava i na tržištu polovnih vozila. Za dobro očuvan primjerak sa bogatijim paketom opreme trebate biti spremni izdvojiti veću sumu novca, skoro kao za vozila dosta višeg segmenta...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.2 8V (69 KS)
Prosječno 4,1
Najmanje 3,7
Najviše 5,9

Prednosti

Pouzdanost, upravljivost, kvalitetna izrada, oprema, sigurnost, dizajn, bezbjednost, potrošnja

Mane

Amortizeri i ležajevi, set kvačila, elektronika, korozija izduvnog sisema, curenje ulja transmisije i motora, manjak prostora u kabini, prtljažni prostor, visoka cijena

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.248 ccm
Snaga 69 KS pri 5.500 o/min 
Max obrtni momenat 102 Nm pri 3.000 o/min 
Najveća brzina 160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,9 s
Dimenzije DxŠxV 356.4 x 162.7 x 148.8 cm
Masa 865 kg
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik 185–550 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2007. Premijerno je predstavljen novi Fiat 500
• 2008. Izašla je varijanta Fiat 500 sa start/stop sistemom
• 2011. Fiat 500 TwinAir je postao zaseban model 500
• 2015. Novi Fiat 500 je redizajniran  

 

⚠️ Obrati pažnju:

KvaroviFiat500bijeli (2)

Ovaj agregat je sklon curenju ulja na poklopcu ventila, što nije ozbiljan problem, ali daje ružnu sliku o vozilu.

 

KvaroviFiat500bijeli (3)

  Komponente izduvnog sistema su sklone koroziji i ponekad je neophodna njihova zamjena.

 

KvaroviFiat500bijeli (1)

Na primjercima sa velikom kilometražom po gradu dolazi do oštećenja ležajeva i amortizera.

 

Više informacija o modelu Fiat 500 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...