Aston Martin Lagonda

Ikona dizajna i luksuza

Iako je Lagonda mogla dovesti Aston Martin do bankrota zbog visokih troškova razvoja, ovaj luksuzni automobil sa sportskim elementima uspio je da se izdvaja svojim jedinstvenim dizajnom...
05 Juli 2024

Ikona dizajna i luksuza

Aston Martin Lagonda, dizajniran od strane William-a Towns-a, koji je prethodno radio na popularnom DBS modelu, predstavlja pravi primjer automobilskog dizajna iz 1970-ih. Towns je koristio stil poznat kao „folder paper“, gdje su sve linije bile oštre i prave, kao da je automobil dizajniran lenjirom. Iako su mišljenja o estetici bila podijeljena, nema sumnje da je Lagonda privukla pažnju javnosti i prepoznata na prvi pogled. Prvi put je predstavljena 1974. godine, a do juna 1975. ručno je proizvedeno samo sedam primeraka zbog visoke cijene od oko 150.000 britanskih funti i dugog roka isporuke. Sa dobijanjem potrebnih finansijskih sredstava, Aston Martin je 1976. godine najavio drugu od ukupno četiri serije ovog modela.

 23451346234623462342346

Iako je Lagonda mogla dovesti Aston Martin do bankrota zbog visokih troškova razvoja, ovaj luksuzni automobil sa sportskim elementima uspio je da se izdvaja svojim jedinstvenim dizajnom. Kockaste linije bile su prepoznatljive, ali prava ekstravagancija bila je u luksuznom enterijeru obloženom visokokvalitetnom kožom i skupocjenim materijalima. Nova verzija bila je prepuna elektronike, posebno digitalnih instrumenata koji su često bili skloni kvarovima. Zadnji dio automobila mogao je udobno smjestiti dva putnika, nudeći luksuzne fotelje umjesto standardnih sjedišta, uz dodatni luksuz elektrifikovanog staklenog krovnog panela.

 AstonmartinLagonda2353464434fr3r23

Tokom svog životnog vijeka, Lagonda je imala samo jedan motor, ali u nekoliko verzija. Veliki 5.3-litarski V8 motor dizajnirao je čuveni Tadek Marek, a svaki primjerak je ručno izrađivan od strane jednog majstora, s posebnom pločicom koja je nosila ime tvorca i godinu proizvodnje. Motor je bio tehnički vrhunski čak i po današnjim standardima, sa verzijama koje su razvijale 289 ili 310 konjskih snaga, omogućavajući Lagondi da postigne brzinu od preko 230 km/h. Danas, Aston Martin Lagonda uživa reputaciju cijenjenog klasičnog automobila, dostupnog po pristojnim cijenama, a do kraja proizvodnje u četiri serije proizvedeno je oko 1300 primjeraka.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...