Test - Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV
Hit čija popularnost samo raste
Hyundai je u prošloj godini domaćim kupcima isporučio više od 750 novih vozila, a najveće pojedinačno učešće u tom rezultatu imao je Tucson. Njegov uspjeh tim je značajniji jer je put do više od 400 kupaca pronašao i bez zanimljive prodajne akcije, koja je trenutno aktuelna...
Četvrta generacija Hyundai Tucsona je napravila veliki dizajnerski odmak od prethodnika, a koliko su detaljne te vizuelne promjene možda najbolje svjedoči činjenica da osim hromiranih logotipa oni ne dijele ništaviše.
Sve vanjske linije na aktuelnom modelu su moderne, nove i do sada neviđene, a tako bi se moglo reći i za savremena LED svjetla, s posebnim naglaskom na prednja dnevna u konfiguraciji takozvanih „anđelovih krila“ s kojima je Tucson postao jedinstven i prepoznatljiv.
Testni model kombinovan je s najbogatijim paketom opreme, što se spolja vidi po ovim specifično oblikovanim 19-inčnim aluminijumskim točkovima, dok je na najvišoj tački umjesto standardnog metalnog, električno pokretani stakleni panoramski krov.
Akcijski model skromnije je opremljen nego testni, ali i zato značajno povoljniji od njega. Iz kojeg god ugla da pogledate Tucson, vidjećete da je u njegovom kreiranju utrošen veliki dizajnerski trud.
U prvom planu je mnoštvo pregiba i karoserijskih nabora zbog kojih imate osjećaj da uvijek i iznova primjećujete nešto novo i interesantno. Moderan dizajnerski pristup otpozadi u prvi plan je izbacio dvodijelna LED svjetla, međusobno spojena svjetlosnom lajsnom.
Lijep i pomalo već zaboravljen detalj predstavljaju i pravi, dvostruki metalizirani izduvni otvori, dok je hibridni karakter testnog automobila naglašen sa stilizovanim natpisom.
Mada čitav automobil djeluje kao svojevrsna skulptura sa mnoštvom manjih i većih dizajnerskih detalja, ipak treba primijetiti da je na testnom automobilu pored svega toga do posebnog izražaja došla i specifična plava boja. Enterijer je bogato opremljen i nudi brojne sadržaje koji zaslužuju da ih izdvojimo, a nama se jedan od njih dopao puno više od ostalih. Naime, masivna i kvalitetnom kožom presvučena sjedišta osim standardnog grijanja imaju i trostepenu ventilaciju, što je detalj koji se do juče mogao dobiti samo u premium modelima.
Za najbolji paket opreme vezan je i stakleni panoramski krov, koji se može dodatno zatamniti s platnenim sjenilom. I staklo i platno pomjeraju se električnim putem. Ispred vozača je kombinacija multifunkcionalnog upravljača, specifičnog i ergonomski perfektnog dizajna, u koji je skladno uklopljena kvalitetna kožna obloga. Instrumenti su digitalizovani i dostupni u dvije boje koje su usklađene sa Sport i Eco režimima rada pogona. Na sredini je multimedija s 10-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji je uklopljen u stilizovani okvir s dodirnim komandama klima uređaja.
Specifičan dizajn krasi i komande automatskog mjenjača, koje su izvedene u obliku jednostavnih tastera. Kabina je prostrana, s visokim stepenom komfora ponuđenim kako naprijed, tako i putnicima u drugom redu,koji mogu da računaju na centralne ventilacione otvore i USB kontakte za punjenje mobilnih telefona. Zavisno od vrste pogona, aktuelni Tucson ima čak pet različito deklarisanih osnovnih zapremina prtljažnika, koje pokrivaju raspon od 546 do 620 litara. Testni model sa 616 litara više je nego dovoljan za svakodnevne potrebe, ali i duža putovanja, pa i manje selidbe.
Hyundai Tucson na tržištu BiH nudi sa šest paketa opreme, a u okviru aktuelne akcije najpovoljniji model košta 48.310 KM. Hibridni model poput testnog u kombinaciji s ulaznim Premium paketom dostupan je za 72.510 KM, dok s Luxury opremom za njega treba izdvojiti 80.290 KM, s tim da treba dodati i 1.000 KM doplate za metalik boju. Hyundai na sve to dodaje pet godina garancije uz neograničen broj kilometara.
POGON
Odlična sinhornizacija
Hibridni pogontestnog automobila je na papiru složen, ali u praksi veoma efikasan i uzorno usklađen, te mnogo tečniji i za vožnju ugodniji od sličnih konkurentskih ostvarenja. Podsjećamo da se Hyundai kod hibrida odlučio za kombinaciju jačeg 1,6-litarskogbenzinskog agregata sa 180 KS i elektromotora, koji mupomaže sa dodatnih 60 KS. Između njih je postavljen šestostepeni automatski mjenjač, koji snagu sa solidnom efikasnošću distribuira na sva četiri točka.
Mada je Tucson dostupan i kao plug-in Hybrid, u testnoj konfuguraciji nema opcije za punjenje 1,49 kWh baterije. Električna energija u njoj se akumulira tokom vožnje, odnosno rekuperacijom, prilikom klasičnog ili motornog kočenja, te koristi prlikom kretanja, ubrzavanja ili svakog velikog dinamičkog napora. Rekuperacija u praksi omogućava i postojanje električnog režima vožnje čiji domet varira od nivoa napunjenosti baterije u rasponu od nekoliko stotina metara do par kilometara.Kao i kod ostalih pogonskih rješnja način vožnje uslovljava i prosječnu potrošnju, koja u opuštenom režimu varira u rasponu od 4,9 do 5,8 litara. U testnim uslovima uz puno dinamičkih naporaraspon potrošnje povećava se od šest do 7,5 litara.