Škoda Yeti (2009–2017)
Čvrst, pouzdan i harizmatičan model
Polovni Yeti potvrđuje imidž Škodinih automobila kao kvalitetnih, ali i robusnih, otpornih na godine i kilometre...
Škoda Yeti (2009–2017) 2.0 TDI (110 KS)
Škoda Yeti je prvi SUV češkog proizvođača automobila Škoda. Uprkos nekonvencionalnom dizajnu vozila vrlo brzo je stekao veliku popularnost, pogotovo zbog prostranosti, dobrih voznih karakteristika, pouzdanosti, jeftinijeg održavanja i dobrog izbora motora. U Škodi Yeti prostor za sjedenje je dovoljan za putnike naprijed, a primjedbu zaslužuje samo manje prostora za noge, zbog robusnog centralnog tunela. Prostora takođe ima i na zadnjim sjedištima, gdje dvije odrasle osobe mogu udobno da sjede.
Zbog širine unutrašnjosti može da stane treći putnik, ali problem je usko srednje sjedište. Ovo mjesto je pogodno samo za kraća putovanja. Varijabilnost unutrašnjosti, odnosno sistem koji je preuzet od Roomstera, zaslužuje pohvalu. Zadnja sjedišta su odvojena i mogu se pojedinačno presaviti ili izvaditi. Unutrašnjost zadovoljava kvalitetom izrade i trajnim materijalima. Uostalom, u pomalo šminkerski karakter odlično se uklapaju i moćnije 4x4 verzije, s kojima je sposoban za izlete u offroad. Na našem tržištu možda i najpopularnija je bila Škoda Yeti 2.0 TDI sa snagom od 110 KS. Čak i najslabiji 2.0 TDI motor daje solidnu dinamiku, sa stalnim povećanjem obrtnog momenta, relativno malim kašnjenjem u turbo punjenju i širokim rasponom upotrebljivih brzina.
Najčešći kvarovi 2.0 TDi su pucanje hladnjaka EGR ventila, a prilikom češće vožnje na kraćim udaljenostima javlja se problem i sa zaprljanošću (slabija vuča, gušenje ili sigurnosni režim rada, zajedno sa lampicom greške na motoru). Drugi najčešći problem je gubitak rashladne tečnosti koji može biti i na pumpu za vodu, pa se preporučuje promjena zajedno sa razvodom, čime se štedi na izbijanju većeg problema. Uz veću kilometražu dolaze i istrošene dizne. Prekomjerno trošenje ili kvar injektora takođe može uključivati upotrebu goriva lošijeg kvaliteta, pa je preporučljivo s vremena na vrijeme doliti dizel gorivo visokog kvaliteta. Veća kilometraža nosi rizik problema sa turbopunjačem, što se odražava povećanom potrošnjom ulja, usisavanjem ulja u usis i smanjenoj snazi.
Problemi sa DPF filterom obično se javljaju tek nakon 250.000 km, a ako se ponekad pojave, uglavnom su rezultat česte vožnje na kraćim relacijama kada je regeneracija nedovoljna i filter se postepeno začepljuje. Naravno, stanje samog motora, pogotovo sistem ubrizgavanja, EGR, turbina, glave cilindara, takođe utiču na životni vijek DPF-a. Škoda Yeti je generalno robusno i relativno pouzdano vozilo, međutim, pri odabiru polovnjaka, potrebno je uzeti u obzir kako je vozilo voženo i porijeklo. Mnoga vozila su bila preopterećena vožnjom izvan asfaltiranog puta, što, naravno, ima negativan uticaj na cjelokupno stanje. Takva vozila prikrivaju različita oštećenja ili prekomjerno trošenje kvačila i šasije.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (115 KS) |
Prosječno |
7,4 |
Najmanje |
5,3 |
Najviše |
9,2 |
Prednosti
Unikatan dizajn, solidna izrada, prostranost, zvučna izolacija, sigurnost svih putnika, ponuda 4x4 pogona
Mane
Benzinski agregati skloni čestim kvarovima, manji problemi sa elektronikom, loš softver DSG mjenjača, skupljanje naslaga u usisnoj grani
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
60 KS |
Max obrtni momenat |
110 KS pri 4.200 o/min |
Najveća brzina |
174 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
422,3 x 179,3 x 169,1 cm |
Masa |
1.525 kg |
Osovinski razmak |
257,8 cm |
Prtljažnik |
405 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Škoda predstavila SUV Yeti sa bogatom ponudom motora i mjenjača
• 2010. Škoda osvaja prestižnu nagradu Red Dot Award za dizajn
• 2011. Na tržište stiže SE Plus verzija sa 1.8 TSI motorom sa 152 KS
• 2013. Izveden temeljan redizajn sa više konkretnih tehnoloških unapređenja
⚠️ Obrati pažnju:
Prilikom češće vožnje na kraćim udaljenostima javlja se problem sa zaprljanošću i pucanjem hladnjaka EGR ventila
Dizel gorivo slabijeg kvaliteta negativno djeluje na trajnost dizni. Poželjno je sipati kvalitetnije.
Česta vožnja u gradu u kombinaciji sa gorivom lošeg kvaliteta stvara naslage na DPF-u. Popravka je veoma skupa.
Više informacija o modelu Skoda Yeti pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.