Lancia Musa (2004–2012)
Bezvremenska elegancija
Nove Lancie prava su rijetkost na našim putevima, pogotovo zadnjih godina kad je firma u raspadu, dok su polovne ipak malo češće zahvaljujući njihovom uvozu iz Italije. Tokom osmogodišnje proizvodnje Musa se pokazala kao vrlo kvalitetan i upotrebljiv automobil.
Lancia Musa (2004–2012) 1.4 16V (95KS)
Prema dimenzijama, ovaj automobil spada u klasu malih MPV vozila. Iako je kod nas relativno nepoznata, svi znaju da po karakteristikama odgovara nešto popularnijoj Opel Merivi. Dužinom karoserije spada u gradsku klasu automobila pa je doživljaj u vožnji sličan onom koji pruža npr.
Fiat Grande Punto s kojim dijeli većinu tehničkih rješenja, odnosno dijelova. Postoje i neki specifični dijelovi koji se ne mogu tako lako nabaviti, što je, pretpostavljamo i razlog manje popularnosti. Prije svega mislimo na dijelove karoserije, odnosno limarije i plastičnih komponenti. Zamjenski dijelovi gotovo da ne postoje, pa jedino ostaje nabavka originalnih čija cijena izaziva glavobolje. Što se tiče motora, preporučićemo benzinac koji ima znatno povoljniju cijenu, a i manju ukupnu kilometražu.
Onima koji ne prave više od desetak hiljada kilometara godišnje odgovara i prosječna potrošnja manja od osam litara. Istina, nije na nivou dizelaša, ali sve ima svoju cijenu. Prve serije imale su manjih problema sa dijelovima prednjeg vješanja, dok se zazor na spojevima znao pojaviti znatno prije nego što bi se u normalnim uslovima eksploatacije moglo očekivati. S obzirom na to da je većina dijelova identična onim na Grande Puntu, popravak ne bi trebalo da bude skup, a ni komplikovan.
Elektrika je dosta pouzdana, izuzev elektropokretača iz prvih godina proizvodnje. Taj je sklop često ostao blokiran, čime je pokretanje motora postajalo nemoguća misija. Greška je bila u lošim ležajevima (piksnama), koje su u jednom položaju izazivale blokadu. Sa redizajnom iz 2008. godine rani su problemi nestali, ali su se pojavili oni na dovodu goriva. Nijedan od navedenih kvarova nije imao razmjere epidemije pa se Lancia Musa, htjeli to neki priznati ili ne, svrstava u red pouzdanijih i kvalitetnijih automobila svog doba.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1,4 16V (95KS) |
Prosječno |
7,7 |
Najmanje |
5,4 |
Najviše |
10,6 |
Prednosti
U odnosu na dimenzije velika ponuda prostora, pouzdanost mehanike i elektrike, većina dijelova ista kao na FIAT Grande Puntu.
Mane
Slaba dostupnost dijelova karoserije, elektropokretač i dijelovi ovjesa iz prvih serija, dovod goriva poslije redizajna, uprkos mnogim kvalitetima teško se nalazi novi vlasnik.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.368 ccm |
Snaga |
90 KS pri 5.700 o/min |
Max obrtni momenat |
128 Nm pri 4.500 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
403x169x166 cm |
Masa |
1.235 kg |
Osovinski razmak |
250 cm |
Prtljažnik |
390 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. Početak proizvodnje Lancijinog monovolumena Muse
• 2007. Uvode se novi paketi opreme i priključak za USB
• 2009. Uz novi 1.4 Fire motor uvodi se sistem „start-stop“
• 2012. Prestanak proizvodnje bez najave nasljednika
⚠️ Obrati pažnju:
Greška na anlaseru sprečavala je startanje motora. Kvar je otklanjala fabrika u garanciji
Raniji modeli dolazili su sa osjetljivijim dijelovima ovjesa. Većina ih je ista kao na Grande Puntu
Raniji modeli dolazili su sa osjetljivijim dijelovima ovjesa. Većina ih je ista kao na Grande Puntu
Više informacija o modelu Lancia Musa pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.