Lancia Musa (2004–2012)

Bezvremenska elegancija

Nove Lancie prava su rijetkost na našim putevima, pogotovo zadnjih godina kad je firma u raspadu, dok su polovne ipak malo češće zahvaljujući njihovom uvozu iz Italije. Tokom osmogodišnje proizvodnje Musa se pokazala kao vrlo kvalitetan i upotrebljiv automobil.
18 Oktobar 2019

Bezvremenska elegancija

Lancia Musa (2004–2012) 1.4 16V (95KS)

Prema dimenzijama, ovaj automobil spada u klasu malih MPV vozila. Iako je kod nas relativno nepoznata, svi znaju da po karakteristikama odgovara nešto popularni­joj Opel Merivi. Dužinom karoserije spada u gradsku klasu automobila pa je doživljaj u vožnji sličan onom koji pruža npr.

Lancia Musa 2008 1280 ac10b0a8ac74208a4c03b0edc09896ceca

Fiat Grande Punto s kojim dijeli većinu tehničkih rješenja, odnosno dijelova. Postoje i neki specifični dijelovi koji se ne mogu tako lako nabaviti, što je, pretpostavljamo i razlog manje popularnosti. Prije svega mislimo na dijelove karoserije, odnosno limarije i plastičnih komponenti. Zamjenski dijelovi gotovo da ne postoje, pa jedino ostaje nabavka originalnih čija cijena izaziva glavobolje. Što se tiče motora, preporučićemo benzinac koji ima znatno povoljniju cijenu, a i manju uku­pnu kilometražu.

Lancia Musa 2008 1024 04

Onima koji ne prave više od desetak hiljada kilometara godišnje odgovara i prosječna potrošnja manja od osam litara. Istina, nije na nivou dizelaša, ali sve ima svoju cijenu. Prve serije imale su manjih problema sa dijelovima prednjeg vješanja, dok se zazor na spojevima znao pojaviti znatno prije nego što bi se u normalnim uslovima eksploatacije moglo očekivati. S obzirom na to da je većina dijelova identična onim na Grande Puntu, popravak ne bi trebalo da bude skup, a ni komplikovan.

Lancia Musa 2008 1280 de592cef3480a94fd01eabeda11aaf5a6c

Elektrika je dosta pouzdana, izuzev elektropokretača iz prvih godina proiz­vodnje. Taj je sklop često ostao blokiran, čime je pokretanje motora postajalo nemoguća misija. Greška je bila u lošim ležajevima (pik­snama), koje su u jednom položaju izazivale blokadu. Sa redizajnom iz 2008. godine rani su problemi nestali, ali su se poja­vili oni na dovodu goriva. Nijedan od navedenih kvarova nije imao razmjere epidemije pa se Lancia Musa, htjeli to neki priznati ili ne, svrstava u red pouzdanijih i kvalitetnijih automobila svog doba. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1,4 16V (95KS)
Prosječno 7,7
Najmanje 5,4
Najviše 10,6

Prednosti

U odnosu na dimenzije velika ponuda prostora, pouzdanost mehanike i elektrike, većina dijelova ista kao na FIAT Grande Puntu.

Mane

Slaba dostupnost dijelova karoserije, elektropokretač i dijelovi ovjesa iz prvih serija, dovod goriva poslije redizajna, uprkos mnogim kvalitetima teško se nalazi novi vlasnik.

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.368 ccm
Snaga 90 KS pri 5.700 o/min
Max obrtni momenat 128 Nm pri 4.500 o/min
Najveća brzina 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,5 s
Dimenzije DxŠxV 403x169x166 cm
Masa 1.235 kg
Osovinski razmak 250 cm
Prtljažnik 390 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2004. Početak proizvodnje Lancijinog monovolu­mena Muse

• 2007. Uvode se novi paketi opreme i priključak za USB

• 2009. Uz novi 1.4 Fire motor uvodi se sistem „start-stop“

• 2012. Prestanak proizvodnje bez najave nasljed­nika

 




⚠️ Obrati pažnju:

Starter lancia musa 04 12 03282df7ccf5b784fdef76ed10f599c8

Greška na anlaseru sprečavala je startanje motora. Kvar je otklanjala fabrika u garanciji

 

US SOSPASMUSA 1

Raniji modeli dolazili su sa osjetljivijim dijelovi­ma ovjesa. Većina ih je ista kao na Grande Puntu

 

8222

Raniji modeli dolazili su sa osjetljivijim dijelovi­ma ovjesa. Većina ih je ista kao na Grande Puntu 

 

Više informacija o modelu Lancia Musa pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...