Citroën BX
40 godina slavnog modela
Njegova proizvodnja odvijala se u fabrikama Rennes La Janais u francuskoj regiji Bretaniji i Vigo u Španiji, gdje su sve do njenog kraja u junu 1994. godine proizveli ukupno 2.337.016 primjeraka. Kao jedan od najprodavanijih modela marke Citroën, BX je nesumnjivo doprinio njenom preporodu u 80-im godinama prošlog vijeka...
Citroën slavi 40. godišnjicu modela BX koji je prvi put javnosti predstavljen 23. septembra 1982. godine ispod Ajfelovog tornja. BX je porodično vozilo iz 80-ih godina prošlog vijeka upečatljivog stilskog dizajna s potpisom italijanske karoserijske kompanije Bertone koja je proizvela 2,3 miliona primjeraka. Vozilo je ostvarilo izuzetan tržišni uspjeh, što je značajno doprinijelo prodoru marke Citroën unutar segmenta vozila visoke srednje klase u godinama od 1982 do 1994. BX je tokom postojanja marke Citroën i u istoriji automobilizma ispisao vrlo bogatu i zapravo prilično neočekivanu priču koja je odraz njegovog 12-godišnjeg tržišnog uspjeha. Za njega i danas ima mjesta u srcima svih kolekcionara koji će zasigurno sa radošću proslaviti njegovu 40. godišnjicu.
23. septembra 1982. u parku Champ-de-Mars u Parizu, malo prije sumraka, okupila se nepregledna gomila ljudi. Sve oči bile su uprte u prvi sprat Ajfelove kule, odakle je visila ogromna drvena kutija s natpisom „Stigao je novi Citroën“. Tokom vrtoglavog spektakla, u kojem su se preplitali svjetlosni i zvučni efekti, drvena kutija je polako spuštana na tle. Nakon što se kutija konačno otvorila, iz nje se pojavio BX i uz ovacije prisutne publike počela je njegova predivna karijera. Ajfelova kula je zatim ukrašena dvostrukim strelicama uz pucnjavu gromoglasnog vatrometa. Nekoliko dana nakon toga, tačnije 30. septembra 1982., svoja vrata je otvorio 69. salon automobila u Parizu na sajmu Porte de Versailles, koji se smatra početkom prodaje modela BX i na kojem je nesumnjivo zasjao kao jedan od glavnih zvijezda tadašnjeg salona
S modelom BX Citroën je postavio dva cilja: ulazak na tržište vozila visoke srednje klase i preuzimanje vodećeg položaja od modela GSA. Pritom se BX oslanjao na vrlo jake tehničke argumente koji su osiguravali njegovu udobnost, dinamičnost i uštedu u potrošnji, a takođe i potpuno novu siluetu s revolucionarnim estetskim izgledom. Za grafički prikaz njegove karoserije Citroën obratio se poznatoj italijanskoj karoserijskoj kompaniji Bertone. Njihov dizajner Marcello Gandini (otac modela Miura, Countach i Stratos) predlagao je izvorne linije u obliku srpa koje su u tadašnjem svijetu automobilizma prilično odudarale od ostalih i postale su simbol za BX. Putnički prostor je potpuno iznenadio futurističkom armaturnom pločom koja je nastala po inspiraciji modela CX, jer je uključivala legendarnu opremu poput upravljačkih sklopova na svakoj strani jednokrakog volana i brojačem s osvijetljenom pozadinom. Odlučno moderan BX sa brojnim privlačnim adutima uspio je uvjeriti novinare, osvojiti postojeće Citroënove kupce i privući mnoge nove, što je bio pravi prodajni uspjeh.