Bugatti Tourbillon
Superautomobil od 3,8 miliona eura već rasprodat
Mate Rimac poručuje da više nijedan primjerak nije dostupan, iako će se proizvodnja nastaviti sve do 2029. godine...
Bugatti je ponovo nadmašio sva očekivanja jer je Tourbillon, novi superautomobil od 3,8 miliona eura, rasprodat prije nego što je zvanično stigao u salone. Još je impresivnije što je model javnosti prikazan tek u junu 2024, a svih 250 planiranih primjeraka već imaju vlasnike.
.webp)
Rimac, prvi čovjek Bugatti Rimca, otkrio je „Moram vas razočarati: nemamo više nijedan za prodaju.“ To se, kaže, desilo još prije zvaničnog predstavljanja. Istakao je i da najbogatiji kupci i dalje žele motore sa unutrašnjim sagorijevanjem. Plan je da se svake godine proizvede oko 80 Tourbillona, a gotovo je sigurno da ni jedan primjerak neće napustiti fabriku bez gomile dodatnih personalizacija.

Pod Haubom radi Cosworthov atmosferski 8,3-litarski V16, snage 735 kW (1.000 KS), postavljen ispred zadnje osovine i spojen na zadnji pogon. Motor ima dva reda cilindara pod uglom od 90 stepeni, za razliku od Chirona sa dvostrukim „V“ rasporedom, zbog čega je blok duži a radilica sama mjeri oko jednog metra. Kompresioni odnos iznosi 14,5:1, motor se vrti do 9.000 o/min, a maksimalni obrtni moment je 900 Nm.
Pogonski sistem pojačavaju tri elektromotora od po 250 kW (340 KS) i to dva naprijed i jedan pozadi što stvara pogon na sve točkove sa ukupno 1.324 kW (1.800 KS). I pored hibridne tehnologije i baterije od 25 kWh, ukupna masa ostaje tik ispod dvije tone, gotovo kao kod Chirona.
.webp)
Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje dvije sekunde, do 200 km/h za manje od pet sekundi, a 400 km/h za manje od 25 sekundi. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 445 km/h. Za prijanjanje se brine aktivno krilo i veliki difuzor, patentirano oblikovan tako da ujedno služi kao branik.
.webp)
Dizajn donosi prepoznatljiva „butterfly“ vrata, uzdužni „dorsal“ profil inspirisan Type 57 SC Atlanticom, fiksni centralni dio volana s mehaničkim instrumentima i minimalističku kabinu bez digitalnih ekrana. Sjedišta su fiksna, pa je dodatnih 33 mm prostora za glavu omogućeno pomičnim pedalama.