Audi A6
Nova definicija elegancije kreće od 55.500 eura
Novi A6 Sedan nije samo evolucija – on je dokaz da luksuzna limuzina može da ostane relevantna, moderna i uzbudljiva u eri elektrifikacije i krosovera...
U svijetu gdje SUV modeli dominiraju, Audi pokazuje da klasična limuzina i dalje ima svoje mjesto, a nova generacija A6 donosi spoj sofisticiranog dizajna, napredne tehnologije i vrhunske aerodinamike. Sa rekordno niskim koeficijentom otpora vazduha od 0,23, aktuelni A6 je najefikasniji Audijev model s motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem do sada. Zadnji dio karoserije, uz širok difuzor, optimizuje protok vazduha i doprinosi stabilnosti pri velikim brzinama. Adaptivno vazdušno vješanje dodatno unapređuje dinamiku – spušta vozilo za 20 mm u normalnom i još 10 mm u sportskom režimu, čime se smanjuje otpor i poboljšava vožnja.
.webp)
Enterijer je prostraniji i luksuzniji nego ikad. Panoramski MMI kokpit sa zakrivljenim OLED ekranom uključuje digitalne instrumente od 11,9 inča i centralni ekran od 14,5 inča, dok opcioni ekran od 10,9 inča za suvozača, uz režim privatnosti, omogućava zabavu bez ometanja vozača. Bez ovog dodatnog ekrana, kontrolna tabla djeluje nepotpuno. Audi je unaprijedio kvalitet unutrašnjosti – zvučna izolacija je poboljšana za 30%, uz akustična stakla pozadi, nove nosače motora i mjenjača, tišu transmisiju i bolje dihtunge vrata i prozora, a rezultat je tiha, udobna i tehnološki savremena limuzina.
.webp)
Nova A6 limuzina nudi 492 litra prtljažnog prostora iza zadnjih sjedišta, koja se mogu preklopiti u odnosu 40:20:40. Avant verzija je nešto praktičnija – sa osnovnih 503 litra, zapremina raste na čak 1.534 litra kada se nasloni obore. Kod budućih plug-in hibrida očekuje se nešto manji kapacitet zbog smještaja baterija, ali za sada su potvrđene samo verzije sa motorima na unutrašnje sagorijevanje.
.webp)
Iako je ranije predstavljen karavan, sada je došao red i na sedan koji vizuelno prati dizajnerski jezik Avanta – osim u zadnjem dijelu, gdje tradicionalni poklopac prtljažnika mijenja peta vrata. Zanimljivo je da model nije prikazan sa S Line paketom, ali i bez njega zrači elegancijom i dinamikom. Za razliku od električnog A6 E-Tron modela sa podijeljenim farovima i PPE platformom razvijenom sa Porscheom, klasični A6 koristi PPC arhitekturu koju dijeli sa novim A5, a kako je A7 Sportback ukinut, A6 Avant ostaje jedina opcija sa petim vratima i SUS motorom.
Prepoznatljiva svjetlosna traka na zadnjem dijelu i crni bočni umetci preuzeti su iz karavana, dok su dupli izduvi sada u potpunosti funkcionalni – za razliku od prethodnih „lažnjaka“ koji su izazivali kritike. A6 Sedan se ističe i kao najefikasniji Audijev model sa SUS motorom – zahvaljujući aerodinamičnom dizajnu i koeficijentu otpora od svega 0,23. Električni E-Tron ide još dalje sa Cd vrijednošću od 0,21, ako se odaberu kamere umesto retrovizora.
.webp)
Novi A6 je dug 4,99 metara, što je 6 cm više u odnosu na prethodnika, dok međuosovinsko rastojanje ostaje gotovo isto – 2,93 metra. U ponudi su atraktivni točkovi od 21 do 23 inča, uključujući i luksuzne kovane u tri boje. Zahvaljujući upravljanju na svim točkovima, novi A6 je podjednako agilan u gradskim uslovima i stabilan na autoputu – zadnji točkovi se u zavisnosti od brzine okreću u istom ili suprotnom smjeru od prednjih.
.webp)
Ponuda motora za novi A6 startuje sa 2.0-litarskim turbobenzincem od 201 KS i 340 Nm, koji snagu prenosi na prednje točkove, a snažnija opcija uključuje 3.0-litarski V6 s blagim hibridom i Quattro pogonom – sa 362 KS i 550 Nm, uz mogućnost prenošenja do 70% snage na zadnju osovinu. Za ljubitelje dizela tu je 2.0 TDI sa 201 KS i 400 Nm, dostupan s prednjim ili pogonom na sve točkove, a do dolaska S6 modela, V6 verzija prednjači u performansama jer do „stotke“ stiže za 4,7 sekundi, uz maksimalnih 250 km/h. Uz opcioni zadnji diferencijal, moguće je dodatno poboljšati raspodjelu snage između zadnjih točkova. Nova RS6 varijanta se još čeka, ali kako RS7 Sportback izlazi iz ponude, postoji nada da će se RS6 Sedan možda vratiti na scenu.
.webp)
Novi A6 donosi bogatu opremu u borbi sa rivalima poput BMW-a serije 5 i Mercedesove E-klase. Dostupni su audio sistem sa do 20 zvučnika, četvorozonska klima, soft-close zatvaranje vrata, upravljanje na svim točkovima i adaptivno vazdušno vješanje. Tu je i panoramski stakleni krov koji prelazi iz zatamnjenog u providan jednim dodirom. Prodaja u Njemačkoj startuje ovog mjeseca, po cijeni od 55.500 eura, dok se prve isporuke očekuju tokom ljeta.