Peugeot 308 (2007–2013)
Uvijek tražen polovnjak
Peugeot 308, francuski kompakt, izuzetno je tražen na tržištu polovnjaka. Ono što ga čini privlačnim jest da njegova cijena, u odnosu na godinu proizvodnje i pređenu kilometražu, često bude povoljnija u poređenju sa njemačkim i japanskim konkurentima...
Peugeot 308 (2007–2013) 1,6 HDi (92 KS)
Peugeot 308 ima dug životni vijek i na tržištu polovnjaka može se pronaći veliki izbor zanimljivih primjeraka. Zahvaljujući povoljnoj cijeni i jednostavnom održavanju, 308 je među tri najtraženija polovna vozila među kupcima. Iz široke ponude motora, posebno se ističe dizel motor 1.6 HDi sa 92 KS. Ovaj motor je dokazao svoju pouzdanost, iako su neke serije imale neobične probleme koji su brzo riješeni od strane proizvođača. Redovna vožnja u gradu može dovesti do taloženja naslaga u usisnoj grani, što se može primijetiti kroz neujednačen rad i gubitak snage.
Međutim, ove naslage mogu se lako očistiti posebnom metodom, tako da nema potrebe za zabrinutošću, posebno jer tretman nije skup. Korištenje lošeg ulja (što je često slučaj) može dovesti do nakupljanja naslaga na cjevčici koja vodi ulje do turbopunjača. Vremenom, podmazivanje slabi i može doći do oštećenja osovine i lopatica. Popravak uključuje zamjenu oštećene cjevčice i povoljniji je od nabavke potpuno novog dijela. Da bi popravak bio kvalitetan, neophodno je zamijeniti i pomenutu cjevčicu, jer će inače podmazivanje i dalje biti neadekvatno. Pojavile su se i pritužbe na kratki vijek trajanja kvačila, ali mehaničari su zaključili da se obloga kvačila brže troši kod manje iskusnih vozača, što je logično.
Kada je u pitanju ostatak mehanike, preporučuje se provjera stanja kugli i krajnica, posebno ako je automobil često vozio po lošim cestama. Većina dostupnih primjeraka 308-ice je dobro očuvana. Lak na karoseriji je otporan na udarce od kamenčića, pa uz poliranje automobil može izgledati kao nov. Unutrašnjost takođe ostaje dobro očuvana. Budući da je teško utvrditi pravu kilometražu, potrebna je opreznost prilikom kupovine. Što se tiče elektronike, uglavnom je pouzdana.
Modeli sa bogatijim paketom opreme dolaze sa automatskim klima uređajem. Kompresor klime rijetko pravi probleme, ali elektronske kontrole ponekad mogu prestati raditi. Popravak nije jeftin, pa je preporučljivo provjeriti funkcionalnost klima uređaja i tempomata prije kupovine, ukoliko ih automobil posjeduje.Peugeot 308 posebno je popularan sa spomenutim motorom, jer je vožnja u svim režimima vrlo ekonomična.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 HDi (92 KS) |
Prosječno |
5,4 |
Najmanje |
3,5 |
Najviše |
8,3 |
Prednosti
Upravljanje, upotrebljivost, ponuda prostora, bogati paketi opreme, antikorozivna zaštita, štedljiv motor
Mane
Kratak životni vijek kvačila, visok utovarni prag, prve serije nisu bile baš pouzdane, standardne boljke dizela
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
92 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
230 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
175 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
425 x 180 x 145 cm |
Masa |
1.090 kg |
Osovinski razmak |
262 cm |
Prtljažnik |
420 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2013. Peugeot predstavio model 308 druge generacije
• 2015. U ovoj godini Peugeot je predstavio redizajniranu verziju druge generacije
• 2017. Peugeot je predstavio sportsku verziju 308 GTi.
⚠️ Obrati pažnju:
Brzo trošenje fabričke obloge kvačila posljedica je neiskusne vožnje
Elektronske komande klime znaju otkazati poslušnost. Popravak može biti skup
Prije kupovine obavezno provjeriti stanje prednjeg i zadnjeg vješanja
Više informacija o modelu Peugeot 308 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.