Dacia Duster
Treća generacija donosi novi amblem, digitalne instrumente i još mnogo toga
Duster je prvi put predstavljen 2010. godine, a zatim je prošao kroz redizajn 2017. godine s drugom generacijom. Sada, nakon proizvodnje impresivnih 2,2 miliona primjeraka, stiže nam treća generacija, koja se smatra najozbiljnijom do sada...
Dacia je ponovno osmislila privlačan i upečatljiv dizajn, naglašavajući njegov snažan i robusan SUV karakter, ali zadržavajući prepoznatljiv Dacia izgled. Inspiracija za ovaj dizajn jasno proizlazi iz koncepta Bigster. Ističe se uspravni prednji dio, novi Dacia logo, LED svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku slova Y, blago prošireni blatobrani i naplaci veličine do 18 inča. Važno je napomenuti da je sjajan izgled postignut bez upotrebe hroma, jer je Dacia odlučila da se odrekne hromiranih elemenata i kože životinjskog porijekla u cilju održivosti. Sličan potpis u obliku slova Y može se primijetiti i na LED zadnjim svjetlima. S obzirom na to da je u pitanju SUV koji ističe svoju robusnost, novi Duster ima revidirane prednje i zadnje blatobrane. Zanimljiv detalj je boja ovih dijelova, koja je direktno inkorporisana u plastičnu masu. Drugim riječima, ovi dijelovi neće izgubiti boju, čak ni ako se ogrebu. Takođe, novi Duster je potpuno zaštićen od manjih udaraca i ogrebotina, a štitnici ispod branika štite donji dio karoserije. Bočni zaštitnici i nekoliko spoljnih komponenti izrađeni su od takozvanog Starkle materijala, koji je prvi put predstavljen na konceptu Manifesto. Ovaj materijal sadrži do 20% reciklirane plastike i nije lakiran, što znači da će takođe biti zaštićen od ogrebotina. Što se tiče palete boja eksterijera, dostupne su i nove nijanse, poput Sandstone koja se vidi na slikama. Slično mlađem bratu Joggeru, novi Duster može biti opremljen Sleep paketom koji nudi krevet za dvije osobe, postolje koje služi kao sto i prostor za odlaganje.
Unutrašnja revolucija novog Duster modela se nastavlja, jer čim otvorite vrata, primijetićete potpuno nov i moćniji dizajn volana, koji je blago "odrezan" sa donje i gornje strane. Ono što je posebno novo jeste mogućnost izbora digitalne instrument table dijagonale 7 inča, što je prvi put dostupno kupcima novog Dustera od nivoa opreme Expression. Osnovna verzija dolazi s klasičnom analognom instrument tablom. Kupci koji se odluče za Duster Essential dobiće uz analogne instrumente i sistem Media Control, koji omogućava vozaču da svoj mobilni telefon pretvori u multimedijalni sistem, koristeći aplikaciju Dacia Media Control. Već od nivoa opreme Expression, dostupan je centralni ekran od 10,1 inča sa dve multimedijalne opcije: Media Display (sa 4 zvučnika i bežičnim povezivanjem za Apple CarPlay i Android Auto) i Media Nav Live. Dodatno, novi Duster nudi integrisani navigacioni sistem i Arkamys 3D audio sistem sa 6 zvučnika za vrhunski zvučni doživljaj. Istovremeno, unaprijeđena je konektivnost sa dva USB-C porta za putnike naprijed i dva porta za putnike pozadi. Na centralnoj konzoli nalazi se i indukcijsko područje za bežično punjenje mobilnih telefona. Ekran od 10,1 inča integriše većinu funkcija sistema kontrole klime, ali su fizički tasteri i dalje prisutni, mada u manjem broju, postavljeni ispod centralnih ventilacijskih otvora. Ova kombinacija modernog ekrana i tradicionalnih tastera pruža intuitivno korisničko iskustvo.
Selektor automatskog mjenjača je redizajniran i promijenjena mu je veličina. Počevši od nivoa opreme Journey i Extreme, dostupna je električna parking kočnica, električno podesivi i sklopivi retrovizori, a u zavisnosti od tržišta, mogući su i grijani upravljač i vjetrobransko staklo s grijačem. Nova generacija Dacia Duster koristi inovaciju po imenu YouClip, genijalan sistem koji omogućava pričvršćivanje dodataka u ključnim područjima putničkog prostora. Bitno je napomenuti da unutar vozila nećete pronaći kožu životinjskog porijekla. Umjesto toga, novi Duster koristi izdržljive materijale, posebno u slučaju nivoa opreme Extreme, koji dolazi s presvlakama od materijala koji se može prati. Ovaj pristup naglašava održivost i udobnost unutar vozila.
Ono što je možda najvažnije, upotreba platforme CMF-B omogućila je integraciju blagih i potpuno hibridnih pogonskih sklopova. Bez sumnje, ponuda motora donosi nekoliko iznenađenja, posebno za ljubitelje ovog tipa motora. Važno je napomenuti da nova generacija Dustera neće biti dostupna s dizelskim motorima. Ulazak u gamu ostaje sa 1,0-litarskim Eco-G motorom, koji koristi benzin i LPG. Ovaj agregat razvija 100 KS, a Duster može preći do 1.300 kilometara s oba puna rezervoara (50 litara benzina i 50 litara LPG-a). Zatim, u ponudi su i dva hibridna modela. Prvi je 1,2-litarski TCe agregat s blagim hibridnim sistemom od 48 V, razvijajući 130 KS. Sistem uključuje bateriju od 0,9 kWh koja se puni putem regenerativnog kočenja. Motor TCe 130 može biti opremljen 6-stepenim ručnim mjenjačem i pogonom 4x2 ili 4x4. Drugi hibrid koristi isti sistem kao kod modela Jogger, uključujući 1,6-litarski benzinski motor, dva elektromotora (jedan od kojih djeluje kao starter/generator) i bateriju od 1,2 kWh. Ovaj sklop razvija ukupno 140 KS, koje isporučuje na prednju osovinu putem elektrifikovanog automatskog mjenjača.
Za kraj, treba napomenuti da je svjetska premijera nove generacije Dacia Dustera zakazana za Sajam automobila u Ženevi 26. februara 2024. godine, dok je planirano lansiranje na tržište za proljeće naredne godine. Prema izjavama rukovodstva Dacije, osnovna verzija novog Dustera biće dostupna po cijeni ispod 20.000 evra. Priča o Dusteru je priča uspjeha, jer u svojoj 13-godišnjoj karijeri osvojio je više od 40 nagrada, proizveden je u 2,2 miliona jedinica, a prošle godine njegova popularnost potvrđena je kao najprodavaniji SUV u Evropi među privatnim kupcima. Svaki dan, oko 1.000 Dustera silazi s proizvodnih traka u Dacijinoj tvornici u Pitestiju, u Rumuniji, što znači otprilike jedan primjerak svake minute.