Ineos Grenadier stigao u BiH
Što je za druge izazov, za njega je rutina
Grenadier od samog početka gradi svoj imidž kao automobil koji bez oklijevanja nosi duh prave terenske tradicije – robustan, funkcionalan i sposoban za sve izazove...
Bosna i Hercegovina je dobila još jednog ozbiljnog igrača u svijetu robusnih terenskih vozila – novi brend INEOS Automotive i njihov model Grenadier službeno su predstavljeni domaćoj publici u posebnom ambijentu Tarčin Forest Resorta kod Sarajeva. Događaj je bio prilika da novinari i potencijalni kupci izbliza upoznaju „beskompromisni“ terenac, koji je osmišljen za one koji ne prave kompromise kada je riječ o 4x4 avanturama.
.webp)
Nastao je s jasnom namjerom da ponudi iskustvo nalik legendarnim modelima prošlosti, ali uz modernu tehnologiju i pouzdanost, a namijenjen je kupcima koji cijene autentičan off-road karakter i kojima je avantura životni stil, a ne vikend izlet.
.webp)
Iako je INEOS novo ime u auto-industriji, iza njega stoji moćna korporacija – INEOS Grupa, drugi najveći hemijski konglomerat na svijetu. Sa čak 26.000 zaposlenih u 36 kompanija, proizvodnim pogonima na 194 lokacije u 29 država, ova grupacija ima impresivnu globalnu mrežu.
.webp)
Njen korijen seže u 1992. godinu, kada su Jim Ratcliffe i John Hollowood osnovali firmu Inspec kako bi preuzeli hemijsku diviziju British Petroleuma (BP). Kroz godine širenja i akvizicija, nastalo je ime INEOS – akronim izveden od INspec Ethylene Oxide and Specialities.
.webp)
Posebna filijala INEOS Automotive Ltd. osnovana je 2017. godine s jednom jasnom misijom: stvoriti terenac koji će biti duhovni nasljednik originalnog Land Rover Defendera. Pod internim nazivom Projekt Grenadier, razvoj je krenuo ambiciozno – s planom da se karoserija i šasija proizvode u Portugalu, a završno sklapanje obavlja u Južnom Walesu, koristeći BMW-ove motore i tehnologiju.
.webp)
Međutim, strategija se prilagodila pa je krajem 2020. najavljeno da će serijska proizvodnja ipak biti prebačena u Hambach u Francuskoj – u modernu fabriku spremnu i spobosnu za ovaj izazov. U fabrici je zaposleno oko 1.000 iskusnih radnika, a strateška blizina njemačkog automobilskog klastera oko Stuttgarta omogućava odličan pristup lancima snabdijevanja, vrhunskim stručnjacima i ključnim evropskim tržištima.
.webp)
Pogon je u januaru 2021. preuzet od Mercedes-Benza, a nakon akvizicije INEOS je dodatno investirao preko 50 miliona eura, nadovezujući se na prethodnih 470 miliona eura koje je Mercedes već uložio u modernizaciju te lokacije 2019. godine.
.webp)
Rezultat je izuzetno tehnološki napredna fabrika s poluautomatskom lakirnicom, potpuno automatizovanom linijom za sklapanje karoserije i novim centrom za kontrolu kvaliteta koji osigurava besprijekornu završnu obradu.
.webp)
Kada je riječ o samom modelu Grenadier, INEOS ga nudi u nekoliko pažljivo osmišljenih varijanti kako bi zadovoljio potrebe različitih kupaca. Tu je Grenadier Station Wagon, robusni dvovolumenski SUV s punim ostakljenjem za maksimalnu preglednost i komfor putnika, zatim Grenadier Quartermaster, pick-up sa pet sjedišta i prostranom tovarnom platformom, idealan za radne zadatke i avanture.
.webp)
Ponudu upotpunjuje Grenadier Utility Wagon, koji nudi sličan dvovolumenski oblik sa zastakljenim putničkim dijelom, ali s naglašenom praktičnošću za komercijalne ili terenske namjene. Na kraju, tu je i Grenadier Quartermaster Chassis Cab – varijanta sa petosjedišnom kabinom i otvorenom šasijom spremnom za različite nadogradnje iznad zadnje osovine, prilagodljiva specifičnim profesionalnim potrebama.
.webp)
INEOS Grenadier nudi tri različita nivoa opreme, pažljivo prilagođena različitim potrebama – od jednostavnijih, izdržljivih terenskih varijanti do luksuznijih verzija s više dodatne opreme.
.webp)
Dizajn je direktan i bez suvišnih detalja – jednostavan, ali prepoznatljiv i robustan, a njegov „kutijasti“ oblik nije slučajan, već rezultat promišljene funkcionalnosti, s maksimalno iskoristivim unutrašnjim prostorom i kratkim prepustima zahvaljujući točkovima smještenim u samim uglovima vozila.
Grenadier je pravi radni 4x4 – moderan, ali vjeran ideji praktičnosti i sposobnosti na svakom terenu. Ovdje forma striktno prati funkciju, a cijela filozofija dizajna podsjeća na legendarne terence prošlih decenija koji su definisali avanturistički duh i izdržljivost bez kompromisa. Ravne linije, čiste površine i jednostavan izgled naglašavaju upravo tu iskrenost koncepta.
.webp)
Unutrašnjost Grenadiera vodi se istom filozofijom jer je funkcionalna i logična, bez nepotrebnog digitalnog kiča, a sve informacije vozač dobija preko centralnog 12,3-inčnog ekrana osjetljivog na dodir, ali ključne kontrole ostaju mehaničke i čvrste. Upravljanje je moguće i fizičkim prekidačima, koji su dovoljno veliki da se koriste i s rukavicama.
.webp)
Posebna poslastica su tasteri i prekidači smješteni u plafonskom dijelu kabine, inspirisani avionima – komande koje se koriste rjeđe prebačene su iznad glave, dok su svakodnevne funkcije lako dostupne na ravnoj centralnoj konzoli. Sve je jednostavno, jasno i spremno za teške uslove.
.webp)
Za maksimalnu udobnost i podršku na dugim vožnjama, sjedišta su razvijena u saradnji s renomiranim proizvođačem Recaro, posebno konstruisana za Grenadiera i prilagođena upravo njegovom terenskom karakteru.
.webp)
Standardne varijante Station i Utility Wagon nude međuosovinsko rastojanje od 2.922 mm, dok je Quartermaster produžen na 3.227 mm (+305 mm), čime dobija više prostora i funkcionalnosti, posebno za terenske zadatke i transport.
.webp)
Pogon na sve točkove je stalni, s dvobrzinskom transfer kutijom u kojoj je centralni diferencijal – moguće je uključiti redukciju i potpuno blokirati centralni diferencijal, dok su prednji i zadnji diferencijali opcijski opremljeni električnim 100-postotnim blokadama za maksimalnu kontrolu u teškim uslovima.
.webp)
Pod poklopcem motora se nalaze BMW-ovi trolitarski redni šestocilindarski agregati – turbo benzinski od 286 KS i dizelski od 249 KS. Oba su posebno rekalibrisana i prilagođena specifičnim zahtjevima Grenadiera, a snaga se prenosi putem poznatog ZF-ovog osmostepenog automatskog mjenjača.
.webp)
Vješanje je konstruisano takođe bez ikakvih kompromisa: koristi progresivne spiralne opruge, robusne stabilizatore i sofisticirani multilink sistem sa uzdužnim vezama i Panhardovom šipkom, sve kako bi se savladali i najteži tereni.
.webp)
Za ozbiljne zadatke spreman je i u pogledu vuče jer može vući i kočiti prikolicu do 3,5 tona, a moguće je ugraditi vitlo kapaciteta 5,5 tona. Iako na prvi pogled djeluje poput sirovog terenca, njegova konstrukcija i oprema omogućavaju upotrebu na svim cestama uz udobnost blisku putničkim automobilima.
.webp)
Donja strana vozila je potpuno zaštićena, ima rezervoar od 90 litara i može biti opremljen tako da omogući sigurno kretanje i preživljavanje čak i u najnepristupačnijim dijelovima svijeta.
.webp)
Za kupce u Bosni i Hercegovini trenutno je dostupna varijanta Grenadier Utility Wagon, i to po cijeni od 155.000 KM. Nekoliko primjeraka u Base Edition opremi spremno čeka nove vlasnike. Uvoznik INEOS vozila za BiH je sarajevska kompanija Grand Automotive, dobro poznata ljubiteljima automobila kao zastupnik brendova Ford, MG i Chery.
.webp)
Uvoznik ističe da su servis i podrška osigurani, uz 5 godina garancije bez ograničenja kilometraže, 3 godine garancije na boju i čak 12 godina na perforaciju karoserije. Servisni intervali su jednostavni – jednom godišnje ili na svakih 15.000 kilometara.