Test – DS7 1.5 BlueHDi

Spoj industrijske umjetnosti i dizelske, pogonske racionalnosti

Sa DS 7 modelom dobijate svojevrsni umjetnički performans na četiri točka, koji s vana privlači pažnju originalnim dizajnom, a unutra traži razumijevanje prema specifičnim upravljačkim rješenjima. U tom miksu futurizma i realnog luksuza 1.5 HDi motor dobija ulogu arhaičnog pogona, koji je s dobrim razlogom omiljen kod tradicionalnih kupaca...
29 Maj 2024

Spoj umjetnosti i pogonske racionalnosti

Legendarni Citroenov DS model, koji je kod starijih poznavaoca automobilizma poznatiji pod nadimkom „žaba“, od 2015. godine dobio je omaž u samostalnom brendu. Njegov osnovni zadatak bio je da promoviše francuski automobilski luksuz, a s koliko uspjeha to radi provjerili smo testiranjem redizajniranog DS7 modela. DS7 uz limuzinski DS9, koji se proizvodi isključivo u Kini,predstavlja trenutni vrhunac francuskog automobilskog luksuza. S obzirom na to da nam DS7 dolazi s proizvodnih traka u Sošou, on ipak ima primat kao punopravan francuski proizvod nad najvećom kućnom limuzinom, zbog čega se i francuski predsjednik odlučio da mu on bude njegovo zvanično prevozno sredstvo.

IMG 5548

Iako je i originalni model imao upečatljiv i jedinstven vanjski izgled, tek s redizajnom je dobio najsavremenija piksel LED svjetla, koja mu omogućavaju da vrhunski osvjetljava put, ali i da bude naočit i prepoznatljiv. Podsjećamo da je aktuelni DS7 predstavljen 2017. godine i da je tada uz njegovo ime stajala odrednica Crossback, koja se izgubila nakon redizajna iz 2023. godine. DS7 je svojevremeno bio prvi model u Stellantis grupi s piksel LED svjetlima, koja imaju mogućnost aktivnog osvjetljavanja puta s automatskom izmjenom kratkih i dugih svjetala bez zasljepljivanja vozača iz suprotnog smjera. Sa redizajnom je vanjski izgled vizuelno modernizovan.

IMG 5561

 Ugrađena su savremenija dnevna svjetla i pokazivači pravca sa pet vertikalnih linija, dok je pozadina istaknuta interesantnom 3D svjetlosnom pletenicom i aktivnim pokazivačima smjera. Novi vizuelni detaljpostala jei veća maska hladnjaka koja je oblikovana u stilu manjeg DS4 modela. Značajno je smanjen broj hromiranih detalja, po kojima je prethodnik bio prepoznatljiv. S druge strane, kupcisu dobili priliku da naruče nove stilske detalje, odnosno zatamnjene DS znakove, krovne nosače, poklopce retrovizora i ukrasne lajsne oko prozora, kao što je to bio slučaj i kod testnog modela. Lijep detalj predstavljaju i 19-inčni aluminijumski naplaci, koji su u našem slučaju bili kombinovani s Continentalovim zimskim pneumaticima dimenzija 235/50. Mada mu odlično pristaju, ovi točkovi prevelik su zalogaj za testni pogonski sklop, ali i za uglađeno vješanje automobila, koje nema razumijevanja za anomalične domaće puteve.

IMG 5582

Na dobroj podlozi DS 7 klizi kao gliser, ali se na lošim i neravnim, njegovi masivni točkovi pretvaraju u pesnice, koje umjesto po putu udaraju po vješanju automobila. I pored toga udobnost je uzorna, ali bi sigurno najbolji kompromis između estetike i udobnosti bio na 17 ili 18-inčnim točkovima. 

IMG 5620

Specifičnim enterijerom dominira skupocjena, crna alkantara s kojom su praktično obložene sve dodirne površine s kojima tokom vožnje vozač dolazi u kontakt. Ovaj mekani materijal stvara poseban osjećaj ugodnosti, koji se odlično slaže sa specifičnom i za luksuzne francuske automobile karakterističnom udobnošću. Osim uzorno kvalitetne gumirane plastike, na dodir ugodne alkantare i pedantne završne obrade, enterijer je sa redizajnom dobio i novu grafiku digitalnih instrumenata.Vozaču je na raspolaganju nekoliko njihovih različitih postavki. One variraju od informacijski veoma sadržajnih kombinacija do svojevrsnog minimalizma s digitalnim mjeračem brzine u prvom planu.

IMG 5542

Enterijer je karakterističan i po jedinstvenim detaljima poput stilizovanih, centralno pozicioniranih podizača prozora i pratećih funkcija, te po klasičnom satu na sredini instrument panela, za čiju izradu je zadužen francuski specijalista B.R.M. Cronographs. Za upravljanje multimedijom kao i do sada namijenjen je na dodir osjetljivi 12-inčni centralni ekran sa prikazom visoke rezolucije. On je kombinovan sa sedam dodirnih prečica koje se nalaze u donjem dijelu stilizovanog okvira ekrana. Sa svakom od njih vozač može brzo aktivirati neku od najčešće korištenih funkcija poput podešavanja klima uređaja, početnog menija ili informacija vezanih za sisteme u automobilu. 

IMG 5535

U ovoj grupi tastera nalazi se i onaj za isključivanje centralnog ekrana, a tu je i cilindrični potenciometar za podešavanje nivoa zvuka, koji smo često koristili. Nije praktičan kao okrugli, ali je praktičniji od svih dosadašnjih digitalnih ostvarenja. S redizajnom je unaprijeđen i sistem glasovne kontrole, pa sada više nije potrebno kablovski spajati pametni telefon da bi se koristile Apple Car Play i Android Auto aplikacije.

IMG 5775(1)

Za visok stepen udobnosti osim specifičnog sistema vješanja u prvom planu zaslužna su i nova sjedišta, koja su u našem slučaju bila kombinovana sa grijačima, dok je opciono u njima moguće dobiti i hlađenje. Ako se naprijed sjedi kraljevski, onda je zadnja klupa s debelo obloženim sjedalnim površinama dostojna kraljice, odnosno francuskog predsjednika čiji je DS7 službeni automobil.

IMG 5789

Za svaku pohvalu su i široka vrata koja omogućavaju lagan pristup zadnjem dijelu vozila. Pristup zadnjoj klupi jednostavan je zahvaljujući široko otvorivim vratima, a isto bi se moglo reći i za prtljažnik kojem se pristupa kroz električno pokretana peta vrata. Osnova zapremina prtljažnika od 555 litara dovoljna je za svakodnevne i putne potrebe prosječne porodice, a praktičnost povećavaju duplo dno i preklopivi nasloni zadnje klupe s mogućnošću povećanja kapaciteta do 1.752 litra.

IMG 5824

S obzirom na to da je DS najluksuzniji francuski automobilski brend, njegova cjenovna orijentacija je očekivano viša nego što je to slučaj s matičnim Citroenom. Međutim, i pored te činjenice i pored veoma sadržajne Performance Line opreme s kojom je kombinovan testni model njegova ulazna cijena od 74.257 KM, ne čini se previsokom i nerealnom, tačnije ona se čini povoljnijom i prihvatljivijom nego što je u poređenju sa sličnim kombinacijama koje je moguće dobiti od potencijalnih konkurenata.

IMG 5787

Testni model s nekoliko skupocjenih doplata predstavlja nešto elitnije izdanje, što najbolje oslikava i njegova cijena od 86.054 KM, koja je za 11.797 KM veća od startne. I pored toga može konstatovati da aktuelni DS 7 na domaćem tržištu u kombinaciji s dizel motorom ima dovoljno prostora za afirmaciju, posebno ako se zna da je njegov ulazni model s Bastille opremom dostupan po cijeni od 65.630 KM. 

POGON

I dok estetski i komforni kvaliteti DS 7 modela zaslužuju visoke ocjene, pogon od kupaca zahtijeva određene kompromise. Naime, od redizajna DS 7 nije više dostupan s 2.0 HDI agregatom sa 180 KS, koji je odlično pristajao uz karakter ovog vozila. Kao zamjena ponuđen je manji 1.5 HDI blok sa 130 KS, koji je kombinovan s osmostepenim automatskim mjenjačem i prednjim pogonom. Podsjećamo da je 4x4 pogon moguće dobiti isključivo u plug-in hibridnom modelu, koji raspolaže sa respektabilnih300 i 360 KS. Pored takvih brojeva testnih 130 KS djeluje skromno, ali suština odabranog pogona i jeste u skromnosti, a odnosno ekonomičnosti.

IMG 5862

Dinamički sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi i najvećom brzinom od 195 km/h riječ je sasvim solidnim, tačnije očekivanim ostvarenjima od motora koji raspolaže sa 300 Nm obrtnog momenta. Najjači adut dizel motora je potrošnja koja je u testnim okolnostima varirala od 4,8 do 7,5 litara, s dugoročnim prosjekom od 6,5 litara. Kada se tome doda i iznatprosječna udobnost, dobija se kombinacija koja stilski i pogonski zadovoljava većinu domaćih ljubitelja SUV automobila.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...