Mazda ne odustaje
Manuelni mjenjač i 2.5 agregat za sljedeću MX-5
Sljedeća generacija Mazde MX-5 ostaje vjerna sebi – lagana, kompaktna i sa manuelnim mjenjačem. Novi 2.5-litarski motor i fokus na čisto sagorijevanje obećavaju još više užitka bez elektrifikovanog viška...
Iako je aktuelna MX-5 na tržištu već deset godina, Mazda ne žuri da je zamijeni – i to sa dobrim razlogom, a novi model će zadržati ono što je obožavaocima najvažnije: laganu konstrukciju, kompaktnu formu i manuelni mjenjač. Masashi Nakayama, glavni dizajner Mazde, otkriva da je cilj da sljedeća generacija bude još lakša, sa težinom ispod 1.000 kg. Za poređenje, najlakša verzija sadašnjeg modela u Japanu teži 990 kg, ali koristi 1.5-litarski motor koji nije dostupan na većini tržišta. Dužina će ostati ispod četiri metra, što znači da MX-5 ostaje mali i agilan auto.
.webp)
Mazda ne planira da koristi turbo punjač pa će umjesto toga, sljedeća MX-5 dobiti novi, atmosferski 2.5-litarski četvorocilindraš iz Skyactiv-Z serije. Ovaj motor je razvijen da kombinuje dobru snagu sa odličnom ekonomičnošću i manjom emisijom štetnih gasova, zahvaljujući naprednijem sagorijevanju poznatom kao “lambda 1”. Tehnički direktor Ryuichi Umeshita kaže da bi ostanak na 2.0 litra donio slabije performanse, pa se zato prelazi na veći motor.

Dobra vijest za puriste: manuelni mjenjač ostaje. Mazda je svjesna da su vozači MX-5 modeli vezani za vozački užitak, koji uključuje i papučicu kvačila – nešto što postaje sve rjeđe kod novih automobila. Što se tiče elektrifikacije, Mazda razmatra blagi hibrid, ali ne želi da ugrozi težinu i karakter automobila.