Test – Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid
Manje snage za više ekonomičnosti
Nakon što smo je premijerno upoznali u njenom dinamički najjačem izdanju u kombinaciji s dvolitarskim benzinskim motorom, Corolla Cross na test nam je došla u verziji koja je namijenjena štedišama i, generalno, vozačima koji preferiraju opušteniji stil vožnje, kada hibridni sklop dolazi do najvećeg izražaja…
Toyota je prošlu godinu na domaćem tržištu završila na trećem mjestu, s učešćem od 9% i mnogim pojedinačnim rekordnim ostvarenjima, iako su cijene njenih vozila, kao i kod svih ostalih proizvođača, vjerno pratile dinamičan ritam rasta, uglavnom uslovljen rastom cijena energenata i proizvodnih troškova. Ubjedljivo najprodavaniji japanski model u tom periodu bio je Yaris Cross, a nakon njega slijedili su Corolla Sedan i standardni Yaris.
Tada svježa i nova Corolla Cross našla je put do nešto manje od šezdeset kupaca, što je zapažen rezultat, s obzirom na to da je od starta prodavana u hibridnoj kombinaciji s jačim i skupljim dvolitarskim benzinskim agregatom. Ove godine očekuje se još bolji rezultat, s obzirom na to da je u ponudu uključen i povoljniji model sa 1,8-litarskim benzinskim agregatom koji smo sada dobili priliku da testiramo.
Sa nešto manje od 4,5 metara, Corolla Cross je idealan predstavnik klase kompaktnih SUV modela. Vanjski dizajn u potpunosti je podređen off-road stilu, a jedan od detalja koji na najbolji način ističe terenski karakter ovog vozila jeste njegov klirens, koji iznosi popriličnih 206 milimetara.
Gabaritno nas je Corolla Cross nedoljivo podsjetila na prvu generaciju Subaru Forestera, u odnosu na kojeg Toyotin model ima 12 centimetara duži međuosovinski razmak zbog kojeg s boka više izgleda kao povišeni karavan nego kao punopravan SUV.
Moderan dizajn posebno je skrojen za evropsko tržište. U prvom planu su oštra i efektno oblikovana glavna LED svjetla, koja su skladno kombinovana sa četverougaonom maskom hladnjaka. Snažan utisak na posmatrače ostavlja i robustni prednji branik sa sredinom istaknutom metalizovanom oplatom. Najistureniji dijelovi karoserije ušuškani su klasičnim, crnim plastikama. One na bokovima imaju dizajn nepravilnog oblika, a u istom stilu su izvedene i obloge kućišta točkova, zbog čega donji dio vozila izgleda nekako opuštenije i zanimljivije nego kada su svi ti oblici simetrični sa limom ispod.
To je posebno izraženo kod vozila sa kontrastnom bijelom bojom karoserije kakvu smo imali na testnom modelu. Pripadnost Toyotinoj gami hibridnih automobila, osim specifičnim natpisom na petim vratima, istaknuta je i prepoznatljivim znakovima sa plavom pozadinom. Serijski 17-inčni alu naplaci u testnom Style paketu opreme, koji je ujedno srednji od tri ponuđena, nadograđeni su 18-inčnim u kombinaciji sa ljetnjim pneumaticima dimenzija 225/50.
Mada svana izgledaju pomalo neobično izbačeni (jer su njihovi nosači izdvojeni na oblogama vrata, a ne na okvirima vrata kako je to uobičajeno u klasi), bočni retrovizori zaslužuju pohvalu za preglednost koju nude. Zadnji dio je jednostavan, odnosno školski oblikovan, s uvijek modernim dvobojnim LED svjetlima i jednostavnom braniku kojima se ne može ništa stilski prigovoriti, već je to stvar ličnog doživljaja. Peta vrata su široka i dovoljno se visoko podižu da je pristup prtljažniku jednostavan i višim osobama.
U kabini je demonstriran najbolji primjer Toyotinog jedinstvenog principa vrhunske ergonomije. To u praksi znači da su sve najvažnije komande raspoređene na logičnim mjestima i da digitalizacija nije po svaku cijenu dobila prednost nad klasičnim rješenjima, kao što je to slučaj kod mnogih konkurenata. Sama unutrašnjost je u najvećoj mjeri preuzeta od standardne Corolle, mada je ponuda prostora u svim pravcima osjetno raskošnija, posebno iznad glava putnika, što je ujedno i jedan od najjačih aduta Cross modela.
Vozačeva pozicija je povišena, te pruža odličnu preglednost okoline. Lagano je ući i izaći iz kabine, što je takođe još jedan od bitnijih aduta kada se poredi SUV verzija Corolle s klasičnom kompaktnom i limuzinskom verzijom. Pristup kabini olakšan je i širokim vratima koja se otvaraju gotovo pod pravim uglom, a ovakav sistem otvaranja posebno će znati cijeniti roditelji sa jednom ili više dječijih sjedalica na zadnjoj klupi.
Mada je pogled unazad odličan zahvaljujući širokim retrovizorima, tu su prednji i zadnji parking senzori te zadnja nadzorna kamera kao veoma korisna pomagala. Ispred vozača je najsavremeniji sistem za informisanje vozača sa grafički modernizovanim digitalnim instrumentima, koji se prikazuju na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije. U okviru multimedijalnog sistema nalazi se i centralni 10,5-inčni ekran osjetljiv na dodir s jednostavnim i logičnim grafičkim sadržajima.
Sa 414 litara, prtljažnik na papiru ne predstavlja rekordno ostvarenje u okvirima klase, ali se zbog mnogih praktičnih rješenja, kao što je ovo duplo dno u kojem imamo mnoštvo pretinaca za odlaganje vrednijih sitnica, on u praksi čini većim i praktičnijim nego što je to deklarisano. Sjedišta su ugodna, s visokim naslonima, ali bi njihova bočna podrška mogla da bude i bolja jer kod dinamičnije vožnje u krivinama tijelo lako isklizi preko bokova. Plastika od koje je izrađen enterijer nije toliko mekana kao kod najboljih konkurenata, ali Toyotini kupci obično na tu činjenicu ne gledaju s negodovanjem, jer je plastika dokazano trajna i lako se održava.
Završna obrada je pedantna, a tu i tamo nađe se detalj poput obloge tunela mjenjača koji bi mogao biti i bolje učvršćen. Najvažnije od svega, neugodnih cvrčaka nema, a treba pohvaliti i veliki broj otvorenih i zatvorenih pretinaca, te efikasan automatski klima-sistem s klasičnim komandama. Zvučna izolacija kabine je dobra, ali ne i dovoljna, što se najbolje osjeti na auto-putu ili kada vozite dinamičnije i kada benzinski agregat često ode u visoke obrtaje i postane bučan.
Ono što raduje jeste konstantnost vješanja u najrazličitijim uslovima za vožnju. To u praksi znači da Corolla na različitim vrstama podloge pokazuje uzornu konstantnost i udobnost. U promjenjivim uslovima za vožnju do izražaja dolazi i uzorna čvrstoća karoserije koja je izgrađena na provjerenoj platformi TNGA. Sve navedeno daje vozaču sigurnost i povjerenje u automobil do te mjere da se mora obuzdavati u off-road izazovima kako ne bi došao do limita prednjeg pogona s kojim je bio kombinovan testni model. Doplatu verzija s 4 x 4 pogonom preporučili bismo onim vozačima koji zbog konfiguracije terena po kojem se voze često imaju potrebu za njim, dok se u većini svakodnevnih aktivnosti taj izdatak čini nepotrebnim troškom.
Toyota Corolla Cross sa 1.8 hibridnim sklopom dostupna je s tri paketa opreme: Luna, Style i Executive. Najpovoljniji akcijski model košta 63.900 KM, dok je testna verzija sa Style opremom dostupna za 68.900 KM. Podsjećamo da japanski proizvođač daje petogodišnju garanciju na hibridni sklop, te da se ona nakon pet godina može zamijeniti produženom garancijom od 10 godina bez ograničenja pređenih kilometara.
POGON
Najveća razlika u odnosu na Corollu Cross koju smo već imali priliku da testiramo nalazila se u motornom prostoru. Tu je umjesto većeg dvolitarskog motora Toyota ugradila 1.8 benzinski agregat s kojim je naglasak s performansi prebačen na ekonomičnost vožnje. Za razliku od modela s većim, dvolitarskim benzinskim motorom, koji je na raspolaganju imao 197 KS, testni sa manjim, 1.8 motorom ograničen je na 140 KS. U većini standardnih uslova za vožnju, koji podrazumijevaju gradski i magistralni ritam, ta razlika se dominantno i ne primijeti. Situacije u kojima biste poželjeli više snage dešavaju se kod preticanja i u uslovima kada je automobil potrebno voziti brzinama u rasponu od 100 do 130 km/h.
Tada je odziv na papučicu gasa manje energičan i reaktivan nego kada je hibridni sklop uparen s većim motorom. Osnovni kvalitet manjeg motora je mogućnost ostvarivanja skromne potrošnje s prosjecima koji variraju u rasponu od pet do 6,5 litara. Varijacije su najosjetnije na auto-putu, kada hibridni pogon većinu opterećenja prebacuje na benzinski agregat. Automobil se može voziti i samo na struju, ali je takva vožnja zbog skromnog kapaciteta baterije (0,85 kWh) svedena na kratke relacije. Dinamika vožnje je zadovoljavajuća, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10 sekundi i najvećom brzinom od 170 km/h.