Test - Mercedes-Benz C-Klase 220d 4Matic

Kvalitet i cijena su otišli u nebo

Sa petom generacijom C-Klase Mercedes je napravio novi dizajnerski i tehnološki iskorak, ali i ponudio do sada najviši stepen digitalizacije enterijera po istom principu na koji je to uradio u reprezentativnoj S-Klasi. Udobnost, dinamika i upravljivost su na visokom nivou, koji dostiže i cijena testnog modela...
22 Septembar 2022

Kvalitet i cijena su otišli u nebo

Nakon redizajna E-Klase i predstavljanja potpuno novog, reprezentativnog S modela, Mercedes-Benz je svoju gamu limuzina osvježio i sa petom generacijom C-Klase. Mada je teško odrediti koji od ova tri automobila ima značajniju ulogu u portfoliju njemačke kompanije, jasno je da je C-Klasa namijenjena najširem krugu korisnika što zbog njene cijene, što zbog popularnosti segmenta kojem pripada.

IMG 3846

Mercedesova statistika pokazuje da je C-Klasa u protekloj deceniji širom svijeta našla put do 2,5 miliona kupaca, te tako postala njegov najpopularniji model. Najnovija peta generacija se poput svih svojih prethodnika dizajnerski priklanja vizuelnim rješenjima koja su promovisana na S-Klasi. Podsjećajmo da aktuelni Mercedesov dizajnerski pravac poznatiji pod nazivom „Sensual purity“ kombinuje sportski duh i eleganciju.

IMG 3662

U praksi to znači da nova C-Klasa sa svojim dinamičnim proporcijama i dok miruje djeluje kao da je u pokretu. Ovaj neobični efekat postignut je zahvaljujući kombinaciji kratkog prednjeg prepusta, dugog međuosovinskog rastojanja i skladno odmjerenog zadnjeg dijela. Sportski dizajn poklopca motora sa parom izbačenih pregiba po dužini naglašava dinamiku i daje automobilu svojevrstan trkački karakter, koji je kod testnog modela naglašen sa AMG Line dodacima.

Zahvaljujući njemu u odnosu na standardni model testni ima drugačije profilisan prednji branik, takozvanu dijamantsku masku hladnjaka sa mnoštvom malih svjetlucavih, hromiranih zvjezdica, zatim aerodinamički oblikovane pragove i zadnji branik sa hromiranim imitacijama izduvnih otvora.

IMG 2793

Pozitivnom vizuelnom utisku doprinosi i neobična, ali izuzetno atraktivna metalik plava boja karoserije. U AMG Line paketu dolaze i 18-inčni aluminijumski naplaci sa niskoprofilnim pneumaticima dimenzija 225/45, koji su mjera za naše puteve promjenjivog kvaliteta. Dinamičnom dizajnu doprinose i nova, uža glavna svjetla, koja su opremljena sa najsavremenijom LED High Performance tehnologijom, koja noćnu vožnju čini istinskim uživanjem.

IMG 2834

Dizajn zadnjeg dijela tipičan je za Mercedesove aktuelne limuzine. Posebno interesantnim čine se svjetla koja su dobila oštar završetak na poklopcu prtljažnika, dok je branik trendovski stilizovan sa centralnim difuzorom. Enterijer preuzima mnoge digitalne detalje od nove S-Klase, pri tome dodajući više sportskog duha.

IMG 2889

Komandna tabla je podijeljena na gornji i donji dio. Gornji izgledom podsjeća na krila, dok ovalni otvori za ventilaciju izgledaju kao izduvne cijevi avionskih motora, a ovaj utisak se pojačava noću kada iz njih počinje da isijava ambijentalno osvjetljenje. Fokus pažnje je usmjeren na vozača, tako što su instrument tabla i centralni displej za šest stepeni zakrenuti ka njemu. Ispred njega je LCD ekran visoke rezolucije, koji je izvučen iz instrument panela, te stvara utisak kao da lebdi iznad pozadine.

IMG 3459

Kupcima je ostavljeno da biraju između dva ekrana dijagonale od 10 ili 12-inča, kojeg smo imali u testnom modelu. Ekranski prikaz uključuje veliki broj boja, vrhunsku osvjetljenost i živopisnu projekciju grafika, ali kao i svi sistemi ovog tipa nije imun na dnevnu refleksiju svjetlosti. Promjena principa digitalizacije uočljiva je i na centralnom displeju, koji je većinu dosadašnjih klasičnih upravljačkih funkcija konvertovao u glasovne ili dodirne. I centralni ekran  dostupan je u dvije verzije od 9,5 i većoj od 11,9-inča, koju smo imali u testnom automobilu.

IMG 3475

Njegova pozicija idealna je za projekciju navigacionih karti, a sam sistem upravljanja je intuitivan mada veliki broj funkcija i grafika koje možemo vidjeti na njegovoj površini od vozača zahtijeva period privikavanja, kako bi se mogao brzo i efikasno fokusirati na neku od njih. Centralni ekran poput instrument table izgleda kao da lebdi i uzdiže se iznad trodimenzione osnove.

IMG 3493

Mada je ogledalo visokih tehnoloških dostignuća Mercedesa, on istovremeno ostavlja i prostora za napredak. Naime, njegova površina nije imuna na otiske prstiju, ali ni na prašinu, pa je brisanje krpicom za sve one koji cijene higijenu neizbježno. U tunelu mjenjača nalazi se i poklopcem skriveni praktični pretinac sa bežičnim punjačem telefona, a dodatni prostor za sitnice ponuđen je ispod centralnog naslona za ruku.

IMG 3528

Još jedan izuzetan detalj predstavlja i svojevreni lebdeći rukohvat na vratima u čiju oblogu su integrisane komande za električno podešavanje sjedišta i ručica za otvaranje vrata.  Međuosovinski razmak produžen je za 2,5 centimetara, koji su iskorišteni za povećanje slobodnog prostora u drugom redu. Sa 1,82 metra širina je veća za centimetar, dok je visina smanjena za devet milimetara. Istovremeno sa 455 litara osnovne zapremine prtljažnik je ostao isti kao kod prethodnika. Kome treba više prostora za prtljag, on se može dobiti obaranjem naslona zadnje klupe, koje se obavlja iz prostora prtljažnika. Specijalni dizajn sportskih AMG sjedišta nove C-Klase koristi slojeve kožne presvlake, što omogućava uzornu udobnosti kontaktnih površina u odnosu na tijelo.

IMG 3543

Nasloni za glavu su potpuno novog dizajna i pričvršćeni su za leđni naslon oblogom ispod koje se nalazi mehanizam za podešavanje. Sve pohvale zaslužuje i novi četverokraki upravljač sa daljinskim komandama osjetljivim na dodir, koji je preuzet iz luksuznijih Mercedesovih limuzina. Za pojedine njegove komande poput klizača za pojačavanje tona potreban je period privikavanja, ali je generalno sve ponuđeno prihvatljivo, mada i funkcionalno za stepen-dva komplikovanije nego kod klasičnih tastertskih rješenja. Mercedesov imidž, moderan dizajn, vrhunski luksuz i najsavremeniji dizel pogon nikada nisu bili jeftini, pa nisu ni sada kada za bogato opremljenu C-Klasu poput testne treba izdvojiti 140.000 KM. Kome je to nedostižno ili previše za automobil njenog formata, za utjehu ostaje činjenica da osnovni model sa dizel motorom od 163 KS i automatskim mjenjačem do registracije košta 95.667 KM.

IMG 3365

POGON

Testni model imao je specifičan pogonski paket sa dvolitarskim dizel motorom sa 200 KS i 440 Nm, devetostepenim automatikom i 4Matic pogonom. Moćni dizelaš u svakom trenutku spreman je da dinamično pokrene C-Klasu, a njegova snaga najbolje se osjeti u Sport režimu rada upravljačke elektronike koje nudi još tri opcije: Eco, Comfort i Individual. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su 7,4 sekunde, dok najveća brzina iznosi 239 km/h. Osim uzorne dinamike, najveći kvalitet ovog agregata je njegova skromna potrošnja koja se u testnim uslovima zaustavila na 6,5 litara, mada treba naglasiti da se s lakoćom na otvorenom putu spušta i do četiri i po litra. Uprkos uzornoj zvučnoj izolaciji, motor ne propušta da se glasno oglasi kod svakog odlučnijeg pritiska na papučicu gasa. Uzornoj rasterećenosti doprinosi devetostepeni mjenjač koji je veoma efikasan u opuštenoj, ali i dinamičnoj vožnji. Vozačima kojima je ekonomičnost vožnje u prvom planu treba preporučiti bazni 200d model sa 163 KS, dok je najviše dinamike sposoban ponuditi dvolitarski agregat sa 265 KS i 550 Nm. Podsjećamo da u C-Klasi nema šestocilindarskih dizela, odnosno da najjači agregat ovog tipa omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi i najveću brzinu od 250 km/h.Za najviši stepen agilnosti i stabilnosti u klasi zaduženo je opciono upravljanje zadnjom osovinom, koje omogućava i direktniji odnos upravljanja na prednjoj osovini. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je 2,5 stepeni, što smanjuje krug okretanja za 43 cm, na ukupno 10,64 m.Ekrani instrumenata i multimedijalnog sistema nude sveobuhvatni, estetski doživljaj digitalizovanog enterijera. Njihov grafički prikaz nudi tri različita stila: Discreet, Sporty i Classic,   sa tri režima rada: Navigation, Assistance i Service

IMG 2774

DIGITALNA LED SVJETLA

Sa novom generacijom C-Klase Mercedes je u srednjoj klasi po prvi put ponudio standardna LED High Performance prednja svetla. Digital Light sistem koji je poznat iz nove S-Klase dostupan je kao opcija i imali smo ga priliku isprobati u testnom modelu. Ova revolucionarna tehnologija farova omogućava nove funkcije kao što su projektovanje simbola upozorenja na put ispred (na određenim tržištima). Digital Light svjetlosni modul opremljen je sa po tri izuzetno moćne LED diode u svakoj lampi, čije se svjetlo prelama i usmjerava pomoću 1,3 miliona mikro-ogledala. Rezolucija je prema tome veća od 2,6 miliona piksela po vozilu. Dinamikom i preciznošću, ovaj sistem stvara gotovo beskrajne mogućnosti za raspodelu svjetlosti visoke rezolucije, koja se optimalno prilagođava okolnim uslovima. Međutim, odlučujući faktor nije samo tehnologija u farovima, već vještačka inteligencija koja stoji iza toga. Kamere i senzori otkrivaju druge učesnike u saobraćaju, moćni računari procjenjuju podatke uz digitalne navigacione mape u milisekundima i daju farovima komande za optimalno prilagođavanje raspodjele svjetlosti u svim situacijama. Rezultat: optimalna vidljivost za vozača bez zasljepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju, kao i inovativne funkcije sa dodatnom sigurnošću.

IZDVOJENI TEST


Test – Geely Coolray 1.5 TD GF Plus

Maksimalan sportski naglasak u dizajnu

Kineski brend Geely, koji je na globalnoj automobilskoj sceni poznatiji kao vlasnik švedskog V...