Test – Toyota C-HR 1.8 HSDC-lub Bi-Tone

Hibridna racionalnost na Toyotin način

Nakon testa jednog od najbolje opremljenih izdanja novog C-HR-a, koji je pogonjensnažnijim dvolitarskim hibridnim sklopom ustupljena nam je i njegova racionalnija verzija. Bazni 1.8 motor sasvim je dovoljanpogon za domaće prilike, ali i da opravda Toyotinu ekonomičnu hibridnu filozofiju...
15 Juli 2024

Hibridna racionalnost na Toyotin način

Kada je 2016. godine predstavila prvu generaciju C-HR-a, Toyota je tada iznenadila veliki dio automobilske javnosti. Za jedan brend koji je njegovao uglavnom klasičan i praktičan dizajn, uvođenje atraktivno dizajniranog kupe-crossovera kod kojeg je izgled bio primaran bila je prava mala senzacija. Na tu senzaciju kupci su odlično reagovali, pa je C-HR veoma brzo stekao veliki broj obožavalaca, zbog čega je Toyota razvoju njegove druge generacije pristupila s posebnom pažnjom. Druga generacija C-HR-a je već nezvanično u Evropi proglašena najljepšim ovogodišnjim novitetom.

IMG 1673

Mada smo je prvi put testirali u ekstra naočitom dvobojnom izdanju, i druga verzija s kontrastnim crnim krovom i prelijepom crvenom bojom djeluje veoma atraktivno. Koliko je vanjski dizajn bitan za C-HR, najbolje potvrđuje činjenica da je Toyota ovaj automobil ponudila s paletom od 11 boja, od kojih su neke poput testne crvene mladalački razigrane, a neke elegantne i nenapadne. Mogućnosti personalizacije su raznovrsne i po još jednom pitanju. Naime, japanski stilisti novi C-HR su ponudili u tri različita kolorna koncepta.

IMG 1636

Prvi koncept je jednobojna karoserija kod koje osnovna nijansa pokriva čitav automobil. Druga i ujedno testna nosi naziv Bi-Tone i simbolizuje karoseriju u jednoj boji i krov u kontrastnoj crnoj.

Treća, koju smo imali na prvom testnom vozilu je Bi-Tone plus i označava dovobojnu karoserijsku kobinaciju kod koje su krov i prostor iza zadnjih vrata obojeni u crno, a ostatak automobila je u osnovnoj nijansi. Kada je riječ o kolorizaciji, treba dodati da kupci mogu da biraju između nemetalik i metalik boja, a kao opcija ponuđena im je i boja s bisernim efektom.

IMG 1378

Raznovrstan izbor ponuđen je i po pitanju aluminijumskih točkova, koji su klasifikovani u tri veličine: od 17, 18 i 19-inča, te izvedeni u sedam različitih dezena. Na dizajn je moguće uticati i izborom jednog od sedam ponuđenih paketa opreme, koji počinju s baznim C-Enter i završavaju s izraženo sportskom GR Sport Premire kombinacijom. Testni C-Lub je treći po redu i po svemu viđenom predstavlja svojevrsnu idealnu mjeru svega onog što je Toyota ponudila uz novi C-HR i s vana ga je najlakše prepoznati po 18-inčnim aluminijumskim točkovima, koji su u njemu standardni.

IMG 0171

U kabini možda nema „svile i kadife“ kao u najbolje opremljenom modelu, koji je imao kožne presvlake sjedišta, ali i platnena su veoma udobna, a u hladnim zimskim danima i nekako toplija i ugodnija. Unutrašnje uređenje je veoma kvalitetno, a ako bi nešto posebno trebalo pohvaliti onda je to veoma jednostavan, klasični automatski klima uređaj s kojim se lako upravlja. Bez obzira na činjenicu što je dizajnerima u C-HR-u data velika sloboda, možda i najveća u okviru aktuelne Toyotine palete modela, oni su i dalje ostali fokusirani da zadovolje osnovne potrebe funkcionalnosti.

IMG 1590

 Iako specifičnih stilskih detalja, poput dinamično spojenog instrumenta panela s oblogama vrata, zatim ka vozaču zakrivljenog centralnog grebena ili atraktivnih okruglih ventilacionih otvora nimalo ne manjka,C-HR je u duši ipak uzorno funkcionalna Toyota.Iz vozačeve pozicije sve je na svom mjestu. Virtuelni instrumenti u svim svojim grafičkim varijacima su pregledni, a trokraki upravljač, iako se na prvi pogled čini pretrpan komandama,u suštini je veoma jednostavan za upotrebu.

IMG 1175

 Jednostavnost krasi i već spomenuti klasični klima uređaj, a kada se naviknete ne njen način rada, takva postaje i džojstik ručica mjenjača. Multimedija povezana s preglednim 12,3-inčnim ekranom - grafički i funkcionalno spada među najbolja rješenja u klasi. Brzo i lako se povezuje s pametnim telefonima preko Android Auto ili Apple Car Play aplikacija, a bez obzira koju njenu funkciju ili prikaz izabrali, nikada nemate osjećaj da vam nudi previše informacija.

IMG 1189

Kvalitet materijala, pa i njihov izbor u trećem paketu su na nivou onoga što nam Toyota već godinama nudi, a takva je i uzornazavršna obrada. Kupeovski oblik karoserije koji pri pogledu s vana oduzima dah, oduzima C-HR-u i dio praktičnosti, jer poprilično smanjuje otvor zadnjih vrata. Mada su estetski veoma efektan detalj i pokretne kvake na vratima, nisu toliko funkcionalne, kao one klasične.

IMG 1243

Podsjećamo da je ovaj sistem po prvi put primijenjen na jednom automobilu s Toyotinim znakom. C-HR ima još mana, ali na sreću ne puno. Prekidač za podešavanje tri ponuđena režima vožnje je premali i na sve to povučen iza ručice mjenjača, pa kao takav nije praktičan, a nismo bili zadovoljni ni preglednošću pri pogledu unazad, koja je žrtva kupeovske karoserije.

IMG 1261

Tu u pomoć priskaču parking senzori i nadzorna kamera, koja smanjuje rizik i unapređuje preglednost, ali ostaje činjenica da bi bez tehnoloških pomagala bilo teško sigurno manevrisati. C-HR se u prvoj generaciji promovisao kao automobil kojeg jednako vole i stari i mladi vozači, koji uglavnom žive kao usamljeni parovi. Takvom profilu kupaca više je nego dovoljan prtljažnik zapremine 388 litara, koji je od Toyote brižno zaštićen ovim praktičnim gumenim podmetačem.

IMG 2118

Kome treba prostraniji i funkcionalniji automobil od testnog, Toyota mu nudi alternativu u vidu Corolle Cross, dok će skromnije zahtjeve ispuniti Yaris Cross. Ko neće da pravi kompromise i odustane od C-HR modela, onda je dobro da zna i da je zadnja klupa djeljiva u omjeru 60:40, što omogućava povećanje osnovnog kapaciteta prtljažnika na više od hiljadu litara.

IMG 1210

Toyota je novi C-HR s 1,8-litarskim hibridom ponudila u širokom cjenovnom rasponu, koji se kreće od 59.900 KM koliko koštaju ulazne verzije do 77.900, koliko treba izdvojiti za najskuplju kombinaciju sa C-HIC opremom. Testni model pozicionirao se u zlatnoj sredini s cijenom od 67.400 KM, uz koju dolazi i jedinstvena desetogodišnja garancija. Da li će i on kao i njegov prethodnik dostići 840.000 prodatih jedinica možda i nije tako teško predvidjeti, jer su prve reakcije kupaca više nego optimistične.

IMG 1296

Svi oni su oduševljeni u prvom redu modernijim dizajnom, ali i značajnim napretkom u modernizaciji enterijera, koji sada nudi još širu mogućnost personalizacije i podešavanja specifičnim zahtjevima kupaca. Nakon test vožnji dva različita modela C-HR, spremni smo tvrditi kako Toyota u njenim rukama ima novi hit, a da li je to i zaista tako, svaki zainteresovani kupac može potvrditi samo ako se nađe za volanom nekog od testnih automobila koje su registrovali domaći zastupnici.

POGON

Balans dinamike i ekonomičnosti

Toyota je CH-R ponudila u dvije hibridne pogonske kombinacije. Nakon elitnog izdanja sa 197 KS dobijenih sinergijom dvolitarskog benzinca i elektromotora, nešto komercijalnija hibridna verzijas 1,8-litarskim atmosferskim benzincem i elektromotoromsa 140 KS djelovala nam je nekako harmoničnije. Dinamički je riječ o manje superiornom automobilu, koji je kao takav ugodniji u opuštenoj vožnji, te nekako primjereniji za kupce i vozače kojima dinamika nije u prvom planu. Daleko od toga da ne može biti brz, ali kao i svaki hibrid, i pored Sport režima vožnje, i on zahtijeva da se njegov atmosferski benzinac drži što bliže 5.200 obrtaja u minuti kada i razvija maksimlanih 98 KS.

IMG 1300

Elektromotor je tu neutralan i kad god mu nadzorna elektronika dozvoli spreman je u trenutku da isporuči njegovih 95 KS. To u praksi znači da se od 0 do 100 km/h stiže za 10,2 sekunde, dok je najveća brzina 170 km/h.Najveća vrlina testnog pogona je skromna prosječna potrošnja koja se u zahtjevnim testnim uslovima kretala u rasponu od samo 3,5 do najviše šest litara. Najveća mana je izražena buka pri ubrzanjima koja je rezultat isključivo bestepenog CVT mjenjača. Novi model koristi 4,08 kWh litijum-jonsku bateriju koja omogućava i da se po potrebi par kilometara pređe isključivo na struju.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...