Mazda 3 (2003 – 2008)
Ford Focus iz Japana
Prva generacija „trojke“ nastala je kao proizvod iz tadašnjeg braka Mazde i Forda, na istoj platformskoj i pogonskoj osnovi kao i prvi Ford Focus…
Mazda 3 (2003 – 2008) 1.6i (105 KS)
Dizajnerska „Zoom-Zoom“ filozofija pomogla je Mazdi da vrati nekadašnju slavu, a nakon što smo u oktobarskom broju zavirili u Mazdu 6, ovaj put vam donosimo Mazdin kompakt serije 3. Bio on u sedan ili hatchback verziji, vozači su bili i više nego zadovoljni cjelokupnim automobilom, s tim da je sedan verzija bila omiljena kod vozača kojima je prostor u prtljažniku najvažniji. Pogonski agregati dolaze u mnoštvu oblika, a zbog svoje ekonomičnosti i pouzdanosti, miljenik vozača bio je 1.6-litarski benzinac snage 105 konjskih snaga.
Dizelaši su isto tako pouzdani, ali njihova niža potrošnja zasjenjena je mnogo višom prodajnom cijenom samog automobila. Sportski entuzijasti imali su na raspolaganju i 2.3-litarski benzinac, sa impresivnih 260 „konja“, koji je pretvorio japanski kompakt u pravu zvijer. Određen broj kupaca Mazde je zamjerio na neskladnom odnosu vanjskih dimenzija i enterijera, koji je uticao na udobnost, prostranost i preglednost. Ni kvalitet izrade unutrašnjosti nije nešto čime se može pohvaliti Mazda 3, jer je većina elemenata izrađena od tvrde plastike. Budući da je proizvodnja počela 2003. godine, kupci su očekivali odličnu antikorozivnu zaštitu limarije, ali nažalost, tragovi korozije i oksidacije su se često javljali na zadnjim blatobranima „trojke“.
Mehanički kvarovi su veoma rijetki, zbog čega je ovaj automobil nagrađen brojnim evropskim priznanjima za pouzdanost i izdržljivost. Mazde 3 prve generacije pate od karakterističnog problema za bh. tržišta – zapušenih ubrizgavača goriva. Bezazleno provjeravanje nivoa ulja u motoru ponekad se pretvaralo u noćnu moru, jer se događalo da se plastični vrh mjerača nivoa ulja odlomi, pa je bilo neophodno rastaviti karter za ulje da bi se komadić bezbjedno izvadio.
Probleme sa DPF filterima Mazda 3 dijeli sa svojom starijom sestrom Mazdom 6, a njegovo zapušenje značilo je da se isti mora zamijeniti. Filter goriva takođe je bio česta žrtva začepljenja, a taj problem prouzrokovao je zastoj i smanjenu snagu motora. U tom slučaju, preporučuje se njegova zamjena. Elektro-hidraulični sistem upravljanja pravio je probleme vozačima Mazde 3 širom svijeta, tako da su čelnici ove kompanije povukli određen broj ovih vozila sa tržišta, a takođe su nudili i besplatan servis sistema.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6i (105 KS) |
Prosječno |
6,9 |
Najmanje |
5,7 |
Najviše |
8,9 |
Prednosti
Pouzdanost pogonskih agregata, ekonomičnost, cijena održavanja, upravljivost i dinamika vožnje
Mane
Pojava korozije, DPF filter, elektro-hidraulični sistem upravljanja, preglednost, udobnost, kvalitet plastike u enterijeru
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
105 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
145 Nm pri 6.000 o/min |
Najveća brzina |
182 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
441 x 175 x 146 cm |
Masa |
1.195 kg |
Osovinski razmak |
264 cm |
Prtljažnik |
300 - 635 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2003. Pod okriljem „Zoom-Zoom“ filozofije predstavljena potpuno nova serija Mazde 3
• 2006. Pojačana snaga dvolitarskog benzinskog motora na 150 konjskih snaga
• 2007. Obavljene sitne kozmetičke promjene, što je rezultiralo privlačnijim izgledom
• 2008. Predstavljena nova generacija istoimenog automobila
⚠️ Obrati pažnju:
Antikorozivna zaštita nije najbolje odrađena, te se korozija pojavljivala pozadi
DPF filter, kao i kod ostalih Mazda ove generacije, nije se čistio sam pri niskim brzinama
Preglednost pri kretanju unazad može biti problematična usljed malenog zadnjeg vjetrobrana
Više informacija o modelu Mazda 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.