Dacia Duster
Dva miliona, nastavak priče o uspjehu
Dacia je priča u kojoj jedan uspjeh vodi ka drugom. Nakon rođenja Logana 2004., druga buduća zvezda je došla na automobilski svijet 2010.: Duster. Legendarni proizvod koji je SUV vozila učinio popularnim i pristupačnim, osvojio je mnoge puteve, od hladnog Sibira do Marokanske pustinje. Robusni terenac je dizajniran za porodice i spreman je za svaki izazov. Ove godine Dacia Duster slavi dva miliona prodatih primjeraka u 60 zemalja...
Početak priče vraća u 2010. godinu. Brendirana streetwearodeća i široke farmerke su in, a luksuzna moda je out – trendovi teže udobnosti i otkrivanju samih sebe. Automobil iz snova je ležeran i opušten kao i svi. SUV modeli su jako željeni, ali ne neki stari! Međutim, većina modela je ili preskupa i presofisticirana, ili prejedalistavna i preobična. A onda se pojavio Duster. Pristupačan, robustan i moderan, usklađen je s društvenim trendovima i upravo je to ono što ljudi traže. Brzo postaje kultni model i za Daciu i za cijelu industriju. Od 2010. model uživa veliki tržišni uspjeh sa 2 miliona prodatih primjeraka širom svijeta. Putovanje će započeti u Dusterovoj zemlji nastanka, Rumuniji, uz nekoliko ključnih podataka o fabrici Mioveni u Pitestiju. Zatim se prelazi u Italiju na fudbalsku utakmicu, a zatim na najviši vrh na Zemlji. Ako to bude malo, svratiće se i do Finske prije nego što se krene na jug prema Turskoj. Dva miliona Dustera je stvarno puno!
Svi kupci Dustera su različiti, ali svima je jedna stvar zajednička: esencijalne stvari odabrano su kao stil života. Evo nekoliko zanimljivosti koje se možda ne znaju: U Velikoj Britaniji Duster većinom kupuju žene. Turska ima najmlađu grupu kupaca Dustera (u proseku 42 godine), pretežno se radi o porodicama (62 % živi sadecom). U Francuskoj, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Španiji i Italiji 23% stanovništva voli šetanje i planinarenje, 12 % voli biciklizam, a 9 % voli da putuje. U ovih pet zemalja 44 % kupaca živi u ruralnim područjima, 30 % u malim gradovima, 10 % u srednjim/velikim gradovima i 11 % u predgrađima. Glavni razlozi zbog kojih ljudi kupuju Duster su cijena (56 %), dizajn (20 %) ili zbog odanosti modelu (16 %). Povratak u prošlost , u vrijeme nastanka H79 – kodnog imena Duster 1! Zadatak koji su tada imali timovi za planiranje proizvodnje je bio veliki izazov: uzeti prazan list papira i osmisliti vozilo koje još nije postojalo na tržištu. Morao je biti prikladan za niske temperature i paklene vrućine kako bi odgovarao ljudima širom svijeta. I sve to po nenadmašnoj cijeni koja bi prkosila konkurenciji. Ukratko, robusno, pouzdano i svestrano vozilo sa performansama terenca. Proces dizajna je bio jedna od mnogih prepreka: 6-stepeni mjenjač, pogon sa automatskim kvačilom, nagib osovina i još mnogo toga. Timovi se svega toga i dan danas sećaju. Pogotovo kada se radilo o ostvarivanju brzine pri polaganom kretanju u prvoj brzini – automobil je mogao da se kreće sa samo 5,79 km/h pri samo 1000 o/min. Vojnici su za vrijeme rata marširali uz džipove kako bi raščistili put, a Loïc Feuvray – direktor razvoja proizvoda Duster 1 – je slijedio njihov primjer: „Hodao bih uz automobil kako bih se uvjerio da smo postigli brzinu koja je dovoljno spora za terenac sa pogonom na sva četiri točka.” Bio je to izazov koji su dizajneri očigledno savladali, što je dokazano bezbrojnim terenskim putovanjima na koja su se uputili kupci Dustera. Prvi Duster je bio jako popularan, ali njegova nova verzija ga je nadmašila. Predstavljena je sedam godina kasnije, 2017., a uputstva dizajnerima su bila jedalistavna: zadržati izvorni DNK i nadograditi prethodni model. Nakon brojnih internih konkursa za dizajn i vrlo uzbudljivih skica, jedan dizajn se posebno istakao: mišićav izgled, povišena bočna linija sa višim bočnim prozorima i upečatljiva prednja rešetka. Postoji more anegdota o Dusterovom dizajnu, posebno s obzirom na veliku potrebu za pristupačnim i pouzdanim rješenjima kada se radi o inovacijama. To je dio načina optimizacije troškova dizajna marke Dacia. Ovaj crni dodatak u kojem se nalazi svijetlo upozorenja Dustera čini prepoznatljivim. David Durand, voditelj Odjeljenja za spoljašnji dizajn, je podijelio sa nama priču o tome: „Morali smo da osmislimo dizajn prema tehničkom ograničenju. Točkovi su prilično izvučeni prema spoljau na vrata pa je nemoguće izrezati dijelove koji odgovaraju traženom obliku. Zbog toga smo napravili plastičnu „disaljku” između blatobrana i vrata. Vrlo je funkcionalna jer pruža idealnu zaštitu od šljunka i blata. Uštedjeli smo novac osmislivši jedinstveni dizajn koji Dusteru daje robustan izgled!” Iskreno, postoji još jedna karakteristika koju dizajneri još nisu spomenuli. Duster 2 je jedini model marke Dacia koji se može pohvaliti sa ne dva, već tri usisnika vazduha smještena na sredini kontrolne table. Kako neobično! Ali ipak, ova ideja nije pala s neba, već je bila vođena estetikom i udobnošću putnika. Dizajneri i inženjeri dali su sve od sebe da bi stvorili tako jedinstveno vozilo, ali i proizvodni timovi su prihvatili izazov. Fabrika Mioveni u Pitestiju, smeštena 200 km od Bukurešta, je obnovljena i opremljena u okviru pripreme fabrike za proizvodnju Dustera: platforme unutar fabrike, prostorije za pripremu delova, AGV kolica, ergonomske radne jedinice prilagođene svakom procesu proizvodnje. U Rumuniji je Duster postao nacionalni ponos: policijski Duster, vojni Duster, bolnički Duster... Duster koriste razne vladine službe i velike kompanije. Duster je zaista nacionalni, ali i međunarodni ponos! Do danas je osvojio više od četrdeset nagrada: Rumunski automobil godine, najbolji SUV u Velikoj Britaniji, najbolji porodični automobil u Nemačkoj i Belgiji i mnoge druge koje su samo dokaz koliko je ovaj jedinstveni i kultni model zapravo uspješan. Možda se sada zna mnogo o Dusteru, ali ovo je automobil u kojem „više” nikada nije dosta! Bacimo pogled na neke legendarne trenutke putovanja Dusterom! Počnimo sa njegovom sportskom, avanturističkom stranom. Duster voli zdravu konkurenciju i ne odustaje lako. Od Aïcha des Gazelles relija u Maroku do poznatog uspona na Pikes Peak u Sjedinjenim Državama i Trofeja Andros u Francuskoj, Duster voli izazove. Duster je u Poljskoj postao popularno vozilo za takmičenja. Redovno pronalazi svoje mesto na pobjedničkom postolju državnog prvenstva u reliju i Dacia Duster Motrio Cupa. Trke koje život znače za zaljubljenike u off-road vožnju avanturističkog duha! U Francuskoj se često viđa na 4WD trkama izdržljivosti i na trci Great Alpine Traverse. Hobisti, pustolovi: sve su to Dusterovi kupci.