Peugeot 206+ (2009–2013)

Dobitna kombinacija starog i novog

Milioni prodatih primjeraka čuvenog gradskog bestselera Peugeota 206 postavili su pred inženjere ovog francuskog giganta težak zadatak. Kako osavremeniti vremešan model, a sačuvati popularnost i uspješnu prodaju....
02 Novembar 2020

Dobitna kombinacija starog i novog

Peugeot 206+ (2009–2013) 1.4 HDI (68 KS)

Prva generacija jednog od najpopularnijih gradskih automobila Peugeota 206 ugledala je svjetlost dana 1998. godine i zahvaljujući čuvenoj dizajnerskoj kući Pininfarina osvojila je srca mlađe populacije od prvog dana. Nakon skoro decenije proizvodnje Peugeot je odlučio da modernizuje tada već vremešni model 206, ali da ujedno ne naruši njegovu popularnost na tržištu. Rezultat je stigao u obliku sabiranja: ukršanjem rješenja sa modela 206 i nešto većeg 207 nastao je novi model sa simboličnom matematičkom oznakom – 206+. Pored novog dizajna karoserije i unutrašnjost je pretrpjela značajne izmjene.

Peugeot 206 Plus 2009 1600 09

Materijali korišteni za izradu kabine su dosta kvalitetniji u odnosu na prethodnu generaciju, plastika korištena za izradu konzole i kontrolne table je dosta tvrda na dodir, ali skladno uklopljena sa odličnom završnom obradom. Sjedišta su dosta mekša i udobnija nego na prethodnoj generaciji, a vozačka pozicija, iako veoma pregledna, ima pritužbu krupnijih ljudi da je ergonomija pomalo loša, dok su na primjer prekidači za spuštanje prozora nepraktično smješteni nisko između sjedišta. Iako je dobio više prostora u kabini i udobniju zadnju klupu, prostora za noge nema dovoljno za odrasle putnike veće rastom, naročito ako se prednja sjedišta pomjere prema nazad. Prtljažni prostor je skroman i iznosi svega 210 litara, koji se preklapanjem zadnje klupe povećava na maksimalna 992 litra.

PEUGEOT 206  5 doors 4634 35

Kao i prethodna generacija, Peugeot 206+ je veoma upravljiv, agilan i poslušan i pri žustrijoj vožnji sa oštrim skretanjima, a ovjes po ustaljenom običaju ovog francuskog brenda omogućava udobnu i prijatnu vožnju, kako po otvorenoj cesti, tako i po neravnoj podlozi. Prilikom kupovine polovnog primjerka preporuka je prekontrolisati ukupno stanje komponenti ovjesa, prvenstveno stabilizatora. Pogonski turbodizel agregat zapremine 1,4 litra isporučuje 68 KS i ne pruža neke zavidne performanse na otvorenoj cesti, ali zato je dobro prilagođen gradskim uslovima vožnje uz veoma malu potrošnju goriva. Ukoliko se redovno održava, pokazao se kao veoma pouzdan i dugovječan, ali prilikom kupovine treba detaljno pregledati stanje dizni, turbine i EGR ventila, naročito kod primjeraka sa velikom kilometražom.

Peugeot 206 Plus 2009 1600 0f

Najviše problema na ovom modelu je zabilježeno sa elektronikom, prvenstveno sa centralnom bravom. Dosta pritužbi se odnosilo na neprecizan rad manuelnog mjenjača, naročito prilikom ubacivanja u hod unazad, a nije na odmet prekontrolisati ukupno stanje seta kvačila prilikom kupovine. Ukoliko je automobil brže i žustrije vožen uz česta kočenja po gradu, dolazi do bržeg trošenja kočionih diskova i pločica, na šta takođe treba obratiti pažnju prilikom kupovine. Jedna od najvećih prednosti ovog modela je široko rasprostranjena servisna mreža i veoma povoljni originalni i zamjenski rezervni dijelovi.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 HDI (68 KS)
Prosječno 4,6
Najmanje 3,6
Najviše 7,4

Prednosti

Privlačan izgled, kvalitetna izrada, upravljivost, udobnost, mala potrošnja, jeftini dijelovi

Mane

Ergonomija, prostor na zadnjoj klupi, prtljažni prostor, elektronika, mjenjač, ovjes, dizne, turbina, EGR ventil, kočnice

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.398 ccm
Snaga 68 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 160 Nm pri 2.000 o/min
Najveća brzina 166 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13,8 s
Dimenzije DxŠxV 387.2 x 165.5 x 144.6 cm
Masa 963 kg
Osovinski razmak 244 cm
Prtljažnik 210-992 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1998. Izašla je prva generacija Peugeota 206

• 2006. Predstavljena je sedan varijanta pod oznakom 206 SD

• 2009. Izašla je modernizovana redizajnirana verzija 206+

• 2013. Prestala je ponuda Peugeota 206+ na evropskom tržištu




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 stabilizator

Na mekanom ovjesu od loših cesta stradaju komponente, prvenstveno stabilizatori

 

Slika 2 centralna brava

Najčešći problemi na ovom modelu su vezani za elektroniku, prvenstveno za centralnu bravu

 

Slika 3 mjenjač

Veliki broj pritužbi ide na naprecizan hod mjenjača, pogotovo prilikom ubacivanja u hod unazad

 

Više informacija o modelu Peugeot 206 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...