Test – MG ZS 1.5 Vti-Tech 2WD Exclusive
Veliki potencijal na početku karijere
U trenutku kada su neki mali gradski automobili dostigli i premašili cijenu veću od 30.000 KM ponuditi moderno dizajniran i potpuno opremljen crossover dugačak 4,32 metara po ulaznoj cijeni od 35.651 KM mora se okarakterisati kao svojevrsna senzacija…
Put kojeg je britanski automobilski brend MG prešao u protekle dvije decenije mogao bi se u najkraćem opisati riječima: od sumraka do svitanja. Na tom putu britanska kompanija prvo se morala suočiti sa bolnom stvarnošću i bankrotom, da bi se svjetlo na kraju tunela ipak pojavilo u obliku kineske automobilske kompanije SAIC Motor, koja je od 2006. godine i zvanično postala vlasnik brenda MG.

I mada je na domaćem kinskom tržištu veoma brzo počeo razvoj i proizvodnju novih MG modela, SAIC Motor je povratak u Evropu izveo polako i oprezno. Prvi njegovi modeli evropskim kupcima predstavljeni su 2019. godine, a tada pomno isplaniranu ekspanziju zaustavila je pandemija virusa korona.

Ono što je tada stalo, nastavljeno je 2022. godine u kojoj MG bilježi nevjerovatan prodajni rast u Evropi, ali i zvanično ulazi na naše domaće tržište. Aktuelna ponuda MG vozila u našoj zemlji svodi se na dva povišena modela. Prvi je premijum plug-in hibridni SUV EHS kojeg smo već testirali i koji je namijenjen kupcima veće platežne moći, a drugi i ujedno domaćem tržištu puno zanimljiviji je ulazni model ZS.
To je i bilo očekivano, jer u trenutku kada su neki mali gradski automobili dostigli cijenu veću od 30.000 KM ponuditi moderno dizajniran i potpuno opremljen crossover dugačak 4,32 metara po ulaznoj cijeni od 35.651 KM je zaista svojevrsna senzacija.Prvi susret sa ZS-om iskoristili smo za procjenu njegovog dizajna, koji nam se u kombinaciji sa atraktivnom narandžastom metalik bojom dopao na prvi pogled.

Mada nije sporno da pojedinim detaljima podsjeća na neka ostvarenja Mazde i Mercedesa, ZS je ipak kao cjelina poprilično originalan automobil, te nema sumnje da će mu izgled biti jedan od jačih aduta u privlačenju kupaca. Vanjski dizajn u srednjem paketu opreme Exclusive sa kojim je kombinovan testni model izgleda veoma skladno.

Za takav osjećaj najveće zasluge bismo pripisali prije svega ovoj naočitoj metalik boji, upečatljivim dnevnim LED svjetlima i metaliziranim svijetlim ukrasima sa svih strana vozila. Srednji paket vizuelno ne ostavlja prostora kritikama, jer se ni u jednom njegovom dijelu ne čini nepotpunim. Šestougaona maska hladnjaka je hromirana, a hrom se nalazi i na ukrasnoj lajsni sa donje strane prozora.

Metalizirani ukrasi s mjerom ističu najisturenije dijelove branika, a u skladu sa off-road standardima najizloženiji dijelovi podvozja i rubovi blatobrana zaštićeni su plastičnim oplatama. MG logotipi su takođe stilski skladni, a u oku ugodne detalje spadaju i 17-inčni aluminijumski krovni nosači i naplaci, sa za domaće puteve odlično odmjerenim pneumaticima dimenzija 215/55.

I zadnja svjetla su moderno skrojena i opremljena LED tehnologijom, dok kod ZS modela nema vidljivih izduvnih otvora kao kod skupljeg EHS-a, već su isti zamijenjeni sa hromiranim imitacijama. Sve u svemu, ZS je jedan veoma dopadljiv automobil, koji s obzirom na cijenu ulaznih modela i konkurenciju izgleda iznad svih očekivanja.

Moderan dizajn koji karakteriše vanjski dio ZS-a prenesen je i na enterijer, u kojem bismo posebno pohvalili osjećaj prostranosti i odličnu preglednost, koju omogućavaju velike staklene površine i ugodno povišena pozicija za upravljačem. Mada je sportski dekorisani sa debelom kožnom postavom i crvenim koncem, trokraki multifunkcionalni upravljač nije podesiv po dubini.

Prilikom traženja idealnog položaja to nam nije predstavljalo izraženu manu, ali treba primijetiti da neki konukrenti u srednjim paketima opreme imaju i tu opciju. Ono što mnogi nemaju, a ZS ima na ovom nivou opreme su savremeni digitalni instrumenti, koji danju nisu baš najjasnije čitljivi kao kod EHS-a, jer su podložniji refleksiji. Podsjećamo da bazni ES sa Excite opremom ima analogne instrumente sa kojima je ovaj problem izbjegnut. Multimedija dolazi u paru sa 10,1-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji je oku ugodne grafike u kojoj preovladavaju svijetle boje.

Softver je malo sporiji od evropskih, ali to nije nešto na što se nije moguće naviknuti. Ergonomski veoma korisno rješenje predstavlja i sedam klasičnih tastera ispod multimedije, koji se koriste kao prečice za aktiviranje softverskih aplikacija i između ostalog kontrolu digitalizovanog klima uređaja. Jedan od najvećih kvaliteta ZS je uzoran izbor ugrađenih materijala, među kojima su i kožne presvlake sjedišta, centralnog naslona i obloga na vratima.Za pohvalu su i završna obrada, te kvalitet izrade, što u praksi znači da nema klimavih segmenata, a samim tim ni neugodnih zvukova iz instrument panela na koje nisu imuni mnogi evropski konkurenti ZS-a. Veoma ugodan je i zvuk zatvaranja vrata koji je rezultat kvalitetne gumene obloge sa kojom su prigušeni i izbjegnuti tupi udarci metala u metal. Dva putnika na zadnjoj klupi moći će da uživaju u raskošnom prostoru za ramena, a sasvim dovoljno prostora ponuđeno je i za koljena čak i ako ste iznatprosječno građeni.

Razloga za zadovoljstvo nudi vam i praktičan prtljažnik iza leđa čija osnovna zapremina se mjeri sa solidnih 448 litara. Ono što nam se nije dopalo su kožna sjedišta bez perforirane kože u sredini, zbog čega se leđa mogu oznojiti i zimi. Plastična ručica mjenjača u njenom ležištu ima mali pomak lijevo, desno i trebalo bi da bude bolje fiksirana. Svjetlina digitalnih instrumenata nije dovoljna da nadvlada dnevno svjetlo, a prostor ispred ručice mjenjača nije optimalan za odlaganje prosječnog pametnog telefona, a za to nisu praktični ni utori za čaše u centralnom grebenu pa mu je problem pronaći adekvatno odlagalište ukoliko nemate pomoćni nosač koji se postavlja na ventilacione otvore.

Podsjećamo da MG EHS na tunelu mjenjača ima posebno i veoma praktično ležište za telefon i nadamo se da bi i ZS u budućnosti mogao dobiti nešto slično.Kao novi brend na domaćem tržištu MG Motor sa modelom ZS ima velike šanse za uspjeh, jer za 38.024 KM koliko košta potpuno opremljen testni model nudi moderno dizajniran crossover kojem nije lako naći adekvatnu konkurenciju. To postaje još teže ako se zna da se uz ovaj model dobija sedmodgodišnja garancija ili do 150.000 pređenih kilometara. S obzirom na sve što nam je ponudila testna verzija, osnovno izdanje ZS sa nešto skromnijom Excite opremom za koje treba izdvojiti 35.651 KM čini nam se kao još bolji izbor. Naime, platnena sjedišta možda nisu luksuznija od kožnih, ali mogu biti samo ugodnija za sjedenje, jer se manje griju u dodiru sa tijelom. Izostanak svjetala za maglu ne narušava značajno vanjski dizajn, a ni funkcionalnost, dok digitalni instrumenti, dva zvučnika više, senzori za kišu i priprema za online navigaciju nisu nešto bez čega se nužno ne može funkcionisati u bh. uslovima. Fokusiranjem na osnovni model ZS postaje trenutno jedna od najboljih i najkompletnijih ponuda na domaćem tržištu, na kojem je za njegovu, odnosno distribuciju zadužena kompanija MG Motor Adriatic, odnosno njen domaći partner Grandautomotive kao glavni uvoznik i serviser MG Motor vozila za BiH. Pred svima njima, pa i pred samim ZS-om je period tržišnog dokazivanja, dok ono što je ponuđeno u startu djeluje veoma obećavajuće, prije svega zbog odlično odmjerenog odnosa uloženog i dobijenog.

POGON
Atmosferski benzinac
MG ZS je ponuđen sa dva benzinska motora. Snažniji 1.0 Turbo trocilindraš sa 111 KS rezervisan je isključivo za najsadržajniji od tri ponuđena paketa opreme. Bazni i ujedno testni 1,5-litarski atmosferac koji je kombinovan sa petostepenim mjenjačem raspolaže sa 106 KS i 141 Nm obrtnog momenta. Mada se ne razmeće silnom snagom, čini nam se kao sasvim korektan izbor za pokretanje 1.239 kilograma teškog automobila. Veoma je tih i ugodan u radu, potpuno lišen vibracija koje su kod trocilindraša neizbježne, a nije ni rastrošan. To je i dokazao sa testnim prosjekom od 7,5 litara. Pod maksimalnim opterećenjem u brdu prosjek može preći i desetak litara, ali u opuštenoj vožnji i u gradskom režimu lako se ostaje nivou od šest do sedam litara, koji između ostalog obećava i sam proizvođač. Pohvale zaslužuje i petostepeni ručni mjenjač, koji je optimalno proračunat i solidno precizan. Šest brzina mu nedostaje isključivo na auto-putu, ali do nivoa od 120 km/h nema izražene buke iz pogonskog sklopa, a i broj obrtaja se kreće na prihvatljivom nivou oko 3.000 i više. ZS nema pogon na sve točkove i kao takav se deklariše kao crossover. 177 mm udaljenosti od podloge sasvim dovoljno je da sa njim bezbrižno skrenete sa asfalta na makadam, dok posebnu pohvalu zaslužuje vješanje koje nudi odličan kompromis između udobnosti i dinamike.