Audi A4 (2015–2018)
Zlatni standard srednje klase na Balkanu
Audi A4 je zasigurno jedan od najpoželjnijih automobila na našim prostorima, o kojoj god generaciji govorili. Iako je njegovao stil laganih nadogradnji prethodnih generacija, pa je tako generacija B9 smatrana kao redizajn generacije prije, iskustvo i vrijeme su pokazali da se A4 ne boji godina i da im uspješno odolijeva svojim klasičnim i funkcionalnim stilom…
Audi A4 (2015–2018) 2.0 TDI (150 KS)
Audi A4 decenijama predstavlja izuzetno privlačan model u klasi luksuznih kompaktnih sedana, kombinujući kvalitet, eleganciju i naprednu tehnologiju koja je zaštitni znak brenda. Model B9 donosi unaprijeđeni dizajn u odnosu na prethodnika, s oštrijim linijama, većim prednjim rešetkama i modernijim LED svjetlima. Verzija koju pokreće efikasan 2.0 TDI dizelski motor sa 150 KS predstavlja optimalan balans između performansi i ekonomične potrošnje. U odnosu na konkurenciju poput BMW serije 3 i Mercedes-Benz C-klase, Audi A4 ističe se svojom tehnologijom, kvalitetom izrade i naprednim bezbjednosnim sistemima.
Unutrašnjost A4 odiše luksuzom, koristeći vrhunske materijale i intuitivan raspored komandnih jedinica, uz veliki digitalni kokpit koji omogućava prilagodljivo korisničko iskustvo. Takođe, ovaj model ima iznenađujuće prostran enterijer, dovoljno prostora za putnike na zadnjim sjedištima i veliki prtljažnik, što ga čini pogodnim za svakodnevnu vožnju i duža putovanja. Što se tiče mana, A4 ima nekoliko izazova, posebno za one koji traže vrhunski komfor na svim terenima. Vješanje je uglavnom podešeno za stabilnost i precizno upravljanje, što može doprinijeti osjećaju krutosti pri vožnji po lošijim putevima.
Uprkos svojoj luksuznoj unutrašnjosti, neki korisnici primijetili su da osnovna verzija dolazi s nešto oskudnijom opremom, što znači da je dodatna oprema često neophodna za potpuno iskustvo. Cijene redovnog održavanja i servisa Audija relativno su visoke, a dijelovi mogu biti skupi u poređenju sa konkurentima. Iako je enterijer prostran i kvalitetan, prostor za glavu na zadnjim sjedištima može biti ograničen za više putnike. Osim toga, elektronske funkcije i infotainment sistem mogu ponekad biti kompleksni za upotrebu, a u ranim verzijama korisnici su prijavljivali povremene probleme sa softverom.
Najčešći kvarovi kod modela B9 2.0 TDI uključuju probleme sa senzorima, posebno kod sistema za kontrolu stabilnosti (ESP), što može uzrokovati pojavljivanje upozorenja na instrument-tabli. Takođe, DPF filter (filter za čestice) može se začepiti kod vozača koji najčešće voze kraće relacije, što zahtijeva redovno održavanje ili regeneraciju filtera, koju je najlakše uraditi dužom bržom vožnjom po auto-putu. Povremeni problemi s mehatronikom automatskog mjenjača takođe su prijavljeni, što može izazvati trzaje pri prebacivanju brzina i zahtijeva poseban servis, ali ništa na šta mehaničari na našim prostorima nisu spremni.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (150 KS) |
Prosječno |
5,6 |
Najmanje |
5,2 |
Najviše |
6,5 |
Prednosti
Kvalitetan enterijer, udobna vožnja, precizno upravljanje, ekonomičan motor, napredni sigurnosni sistemi, bogata oprema, digitalni kokpit, prostran prtljažnik, pouzdane performanse, privlačan dizajn
Mane
Skuplje održavanje, problemi sa DPF filterom, skupi dijelovi, manjak prostora za glavu pozadi, kompleksan infotainment, mogući problemi sa mehatronikom, visoka cijena na tržištu, osjetljiv ESP, veća potrošnja u gradu
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
150 KS pri 3.250 o/min |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 1.550 o/min |
Najveća brzina |
221 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
472 x 184 x 142 cm |
Masa |
1.430 kg |
Osovinski razmak |
282 cm |
Prtljažnik |
480 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2015. Predstavljena generacija B9 Audija A4, koja je donijela osvježeni dizajn, napredne tehnologije i unaprijeđeni enterijer.
• 2016. Prva puna godina prodaje modela B9, tokom koje su se istakle prednosti u efikasnosti 2.0 TDI motora i popularnost u poslovnom i privatnom sektoru.
• 2018. Audi A4 B9 dobio nekoliko tehničkih poboljšanja i ažuriranja softvera kao odgovor na povratne informacije korisnika i prve najčešće probleme.
⚠️ Obrati pažnju:
Poznata boljka 2.0 TDI agregata jeste DPF, koji se često začepi kod vozača koji pretežno voze kraće relacije, što može dovesti do skupljih popravki ili potrebe za regeneracijom filtera.
Greške u senzorima sistema za kontrolu stabilnosti (ESP) mogu izazvati pojavljivanje upozorenja na instrument-tabli.
Kod modela sa automatskim mjenjačem povremeni problemi sa mehatronikom mogu dovesti do trzaja i otežanog prebacivanja brzina.
Više informacija o modelu Audi A4 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.