Škoda Octavia (2017–2019)
Njemačka tehnologija u češkom ruhu
Škoda Octavia je izuzetno popularna zahvaljujući kvalitetnoj izradi, rekordno velikom prtljažniku i odličnom odnosu uloženog i dobijenog. Nudi praktičnost, pouzdanost i komfor, što je čini idealnim izborom za porodice i one koji traže vrhunsku vrijednost za uloženi novac…
Škoda Octavia (2017–2019) 2.0 TDI (143 KS)
Škoda Octavia, kao jedan od najpoznatijih modela češkog proizvođača pod okriljem Volkswagena, postala je sinonim za kvalitet, pouzdanost i praktičnost u segmentu porodičnih automobila. Verzija sa 2.0 TDI motorom od 143 KS nudi savršen balans između performansi i ekonomičnosti, posebno privlačan vozačima koji često prelaze velike udaljenosti. U poređenju s konkurencijom poput VW Golfa, Ford Focusa i Opel Astre, Octavia se izdvaja prostranim prtljažnikom i vrhunskim kvalitetom izrade. Redizajn iz 2017. godine unio je osvježen izgled s upečatljivim LED svjetlima, modernizovanim infotainment sistemima i savremenijim tehnologijama.
Enterijer se ističe velikodušnim prostorom, praktičnim rješenjima i visokim nivoom završne obrade za svoj cjenovni rang. Kombinacija svakodnevne funkcionalnosti, solidnih performansi i pristupačne cijene učinila je Octaviju jednim od najpopularnijih automobila u svojoj klasi. Iako se ističe u mnogim kategorijama, Octavia nije bez mana. Vješanje je prilično čvrsto, što može biti neudobno na lošijim putevima. Zvuk motora 2.0 TDI može biti bučniji u unutrašnjosti nego kod konkurencije. Kod viših nivoa opreme, cijena polovnih modela može biti relativno visoka u poređenju s rivalskim vozilima. Udobnost na zadnjim sjedištima može biti ograničena zbog tvrđih materijala na sjedištima i nešto manje podrške. Iako infotainment sistem nudi brojne funkcije, može biti spor u nekim situacijama. Standardni klima-uređaj u osnovnim verzijama nije dovoljno jak za brzo rashlađivanje kabine u toplijim uslovima.
Takođe, završna obrada enterijera u osnovnim modelima djeluje manje luksuzno u poređenju s nekim konkurentima. Od najčešćih problema izdvajaju se tipični problemi savremenih dizelaša. AdBlue sistem, neophodan za smanjenje emisije štetnih gasova, često ima kvarove na senzorima nivoa tečnosti ili pumpi za ubrizgavanje. Ovi problemi mogu dovesti do grešaka na instrument tabli, uključujući upozorenja o potrebi dopune AdBlue-a čak i kada je rezervoar pun. Osim toga, kvar pumpe za ubrizgavanje može uzrokovati prestanak rada sistema i prelazak automobila u "safe mode," što značajno ograničava performanse vozila.
Octavia je poznata po čvrstom vješanju koji pruža odličnu stabilnost, ali na lošijim putevima dolazi do bržeg habanja komponenti oslanjanja poput amortizera, gumica i krajeva ramena. Ovi problemi ne samo da utiču na udobnost vožnje već mogu dovesti i do dodatnih troškova popravke ako se ne uoče na vrijeme. Načini vožnje i kvalitet održavanja igraju ključnu ulogu u trajanju ovih komponenti. Začepljenje EGR ventila (ventila za recirkulaciju izduvnih gasova) često se javlja usljed naslaga čađi, posebno kod vozila koja se češće voze u gradskim uslovima. Kada se EGR ventil začepi, dolazi do nepravilnog rada motora, gubitka snage, povećane potrošnje goriva, kao i paljenja lampica upozorenja na instrument tabli. Ovaj problem može zahtijevati čišćenje ventila ili čak njegovu zamjenu, što nije jeftin popravak.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 TDI (143 KS) |
Prosječno |
5,9 |
Najmanje |
5,2 |
Najviše |
6,5 |
Prednosti
solidna pouzdanost, niska potrošnja goriva, veliki prtljažnik, prostrana kabina, moderan dizajn, napredna tehnologija, povoljni troškovi održavanja, dobra stabilnost na putu, dostupnost rezervnih dijelova, visok kvalitet završne obrade.
Mane
problemi s AdBlue sistemom, turbina osjetljiva na održavanje, tvrđe vješanje na lošim putevima, slabija zvučna izolacija, mogućnost curenja ulja, problemi s EGR ventilom, složenost popravke elektronskih sistema, osjetljivost DSG mjenjača, potencijalno skupiji popravci motora.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.968 ccm |
Snaga |
150 KS pri 2500 o/min |
Max obrtni momenat |
340 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
215 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
467 x 181 x 146 cm |
Masa |
1.277 kg |
Osovinski razmak |
268 cm |
Prtljažnik |
590 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2017. Predstavljena je redizajnirana verzija sa novim prednjim svjetlima i unaprijeđenim infotainment sistemima, što je poboljšalo vizuelni i tehnološki dojam.
• 2018. Poboljšanja u AdBlue sistemu i emisijama kako bi model bio u skladu s WLTP standardima, čime je povećana pouzdanost.
• 2019. Posljednja godina proizvodnje ove generacije, uz dodatne akcijske opreme, čime je ovaj model postao veoma konkurentan na tržištu polovnih automobila.
⚠️ Obrati pažnju:
Kvarovi na senzorima nivoa AdBlue-a ili pumpi za ubrizgavanje, često uzrokuju greške na instrument tabli.
Brže habanje amortizera i gumica vješanja zbog čvrstog vješanja, posebno na lošim putevima.
Začepljenje EGR ventila zbog naslaga čađi, što dovodi do gubitka snage i paljenja lampica upozorenja.
Više informacija o modelu Škoda Octavia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.