Honda NSX - 35 godina
Superautomobil dostojan Ayrtona Senne
Kada je Honda 1990. godine predstavila prvi model NSX, to je bio trenutak koji je značajno promijenio industriju superautomobila. NSX je bio napredak Hondinog inženjeringa i prvi serijski automobil sa šasijom napravljenom u potpunosti od aluminijuma, što je značajno smanjilo težinu vozila...
Za Hondu, 1990. godina ostala je upisana zlatnim slovima. Na vrhuncu svog uspjeha u svijetu automobilizma, kompanija se pripremala za osvajanje prestižne titule u Formuli 1, s legendarnim Ayrtonom Sennom za upravljačem njihovog bolida. Ipak, jedna stvar je nedostajala – sportski automobil visokih performansi koji bi na običnim putevima odražavao dominaciju Honde na trkačkim stazama.
Kada je Honda 1990. godine predstavila prvi NSX, to nije bio samo još jedan sportski automobil, već prava tehnološka inovacija. Bio je prvi serijski automobil sa "monokok" šasijom potpuno izrađenom od aluminijuma, što je omogućilo značajno smanjenje težine, a u njegovoj proizvodnji primijenjene su mnoge napredne tehnologije preuzete iz Hondinog F1 programa.
Posebnost ovog automobila bila je i u tome što je na njegovom razvoju radio Ayrton Senna, što je dodatno potvrdilo ambicije Honde da stvori vozilo koje ne samo da nudi izuzetne performanse, već je i pouzdano i pristupačno u odnosu na evropske konkurente.
Svjesni tog izazova, inženjeri Honde su prionuli na posao, a rezultat njihovog truda premijerno je prikazan te godine na sajmu automobila u Čikagu. Za inspiraciju pri kreiranju NSX-a, Honda se oslonila na dva kultna italijanska automobila – Ferrari 348 i Lamborghini Countach.
Međutim, istraživanja su otkrila da, iako ovi automobili posjeduju sve karakteristike pravih superautomobila kada su u pitanju izgled, brzina i zvuk, njihovi vlasnici su često nezadovoljni iskustvom vožnje. Najviše su zamjerali slabu preglednost, nezgrapne i teške mjenjače, kao i upitan kvalitet izrade koji se pokazivao tokom duže eksploatacije.
Hondin pogon činila je napredna jedinica – aluminijumski 3,0-litarski V6 agregat sa 274 konjske snage. Ove inovacije omogućile su NSX-u da postigne maksimalnu brzinu od 270 km/h, dok je ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosilo samo 5,7 sekundi, postavljajući novi standard u kategoriji supersportskih automobila.
NSX je danas prepoznat kao jedan od najpouzdanijih i najkvalitetnijih superautomobila ikada proizvedenih. Tokom svoje bogate istorije, ovaj automobil nikada nije imao značajne opozive, a primjerci sa pređenih 200.000 kilometara i dalje su u voznom stanju, što dodatno potvrđuje njegovu trajnost i vrhunski inženjering.
Iako je proizvodnja zaustavljena 2005. godine, NSX i dalje uživa veliku popularnost među automobilskim entuzijastima, a polovnjaci su i dalje veoma traženi. Cijene polovnih modela su ogromne ali ne i nedostižne – solidno očuvani primjerci mogu se naći za oko 70.000 eura. Od 1990. do 2005. godine Honda je proizvela nešto više od 18.000 primjeraka prve generacije NSX-a širom svijeta.