Test - MG HS Comfort 1.5T
Uzorna udobnost kao adut više
Nakon plug-in hibrida MG EHS, koji nas je iznenadio električnim dometom, dinamikom i ekonomičnošću, na test nam je došao standardni HS, kojeg pogoni 1,5-litarski turbo benzinski agregat. Umjesto najbogatijeg Luxury paketa opreme, koji je bio kombinovan sa EHS modelom, na raspolaganju smo imali ulazni Comfort, koji je sve samo ne skroman...
Premijernu, prošlu godinu kineski MG motor na našem tržištu započeo je ambiciozno. Za manje od dva mjeseca domaćim kupcima prodali su oko trideset vozila, a u pet mjeseci 2023. registrovano je dodatnih pedesetak jedinica. Najveći udio u prodaji imao je ujedno i napovoljniji SUV model ZS, dok je ostatak pripao ekskluzivnom plug-in hibridu EHS. Oba ste do sada imali priliku da vidite u okviru naših testova.

Njima se odnedavno priključio i kompaktni SUV HS od kojeg se očekuje da u narednom periodu bude jedan od najznačajnijih MG modela, kako na domaćem tako i na evropskom tržištu, gdje je ovaj brend prošle godine ostvario rekordan rast prodaje. S obzirom na to da je riječ o najvećem MG-ijevom SUV modelu, koji je dostupan u našoj zemlji treba naglasiti da je dugačak 457 centimetara, te da kao takav direktno konkuriše modelima poput Hyundai Tucsona, Kia Sportage, Škode Karoq i ostalih.

Kao dizajnerska inspiracija za aktuelni HS poslužio je atraktivni koncept X-Motion, kojeg je MG predstavio još 2018. godine na sajmu automobila u Pekingu. Za potrebe velikoserijske proizvodnje koncept je dorađen u određenim segmentima, a kao finalni rezultat dobili smo naočit i dopadljiv automobil, koji je kao takav za kratko vrijeme privukao pažnju velikog broja kupaca.
Dizajnerski HS izgleda skladno i moderno, a domaćim kupcima dostupan je u dva paketa opreme Comfort i Luxury, koji donose određene vizuelne razlike. Testni model kombinovan je sa Comfort opremom, koju je s vana najlakše prepoznati po specifičnim točkovima. Pažljiviji posmatrači primjetiće brojne sličnosti između HS-a i nekih konkurentskih modela, ali tu je istovremeno i dovoljno različitosti da se ovaj automobil ne doživi kao plagijat, već kao moderna i interesantna alternativa.

Petougaona maska hladnjaka koja hromiranim okvirom dodiruje standardna LED svjetla neodoljivo nas podsjeća na Mazdinu, ali se istovremeno od nje značajno razlikuje po saću sa mnoštvom sitnih hromiranih elemenata. Ovo atraktivno vizuelno rješenje dijeli sličnost s nekim Mercedesovim radovima, dok je dizajn branika, centralnog usisnika vazduha i stilizovanih, hromiranim okvira svjetala za maglu originalan.

Bočna linija otkriva dugačak prednji prevjes, te dinamično kratak zadnji. Pažnju privlače i estetski moderni 17-inčni alu naplaci, dok su s boka dominantni metalizirani i hromirani detalji poput krovnih nosača, okvira prozora i ukrasnih lajsni na vratima. Domaći kupci HS mogu da kombinuju sa jednom od pet boja, među kojima je za testni model odabrana metalik crna nijansa pod nazivom Pebble Black. Moderan i naočit vanjski dizajn otpozadi skladno je zaokružen sa dvodijelnim LED svjetlima, metaliziranim ukrasom po sredini branika, te sa dva funkcionalna ovalna izduvna otvora.

Najbolje od svega što može da se vidi na HS modelu s vana je izuzetan kvalitet laka, bez površinskih nabora i takozvane narandžine kore koju danas možemo vidjeti i kod automobila premium brendova. Pohvale zaslužuje i visok stepen preciznosti i čvrstoće, koji prate sve vanjske spojeve metala, stakla, gume i plastike, zbog čega stičete utisak da se pri sklapanju vozila ništa nije prepuštalo slučaju. Za SUV automobil dugačak 4,5 metara HS ima iznatprosječno komfornu kabinu. Osjećaju uzorne udobnosti prije svega doprinose i veoma udobna električno podesiva sjedišta, te efikasna zvučna izolacija kabine, koja do izražaja dolazi u vožnji. Comfort paket opreme u startu otupljuje kritičku oštricu, a kada postanete svjesni svih njegovih sadržaja postaje jasno da je odabir sadržajnijeg Luxury paketa stvar ličnog ukusa, a ne stvarne potrebe.

Kvalitet izrade je na uzornom nivou. Takav je i izbor materijala, ali i generalno kompletan utisak koji stičete nakon vožnje. U kabini nema ni jednog jedinog loše izvedenog spoja, sve je čvrsto povezano i kao takvo djeluje kvalitetno i dugotrajno, a i sam koncept dizajna je moderan. Ispred vozača su digitalni instrumenti sa brojnim sadržajima. Grafička rješenja za pokazivače obrtaja i brzinomjer ostavljaju prostora za napredak, dok su svi ostali sadržaji manje-više korektno predočeni. Trokraki upravljač ugodno je zadebljan i pruža dobar oslonac rukama, dok su daljinske komande na njemu jednostavne za upotrebu.

Pohvalu zaslužuje odvojena ručica tempomata sa lijeve strane upravljača, a napravljen je i značajan iskorak u ubrzavanju softvera multimedijalnog sistema, koji radi puno brže od verzije instalirane u EHS modelu, što je bila jedna od naših glavnih primjedbi tokom testa ovog automobila. Centralni 10,1-inčni ekran grafički je u sredini onoga što se danas nudi u klasi kompaktnih SUV modela. Kombinovan je sa sedam klasičnih komandi ispod njega, koje olakšavaju ulazak u glavne menije i čine upravljanje istim jednostavnijim.

Većina opcija korektno je grafički riješena, dok bi sistem komandovanja klima uređajem mogao biti jednostavniji. Naime, linerano podešavanje temperature i snage duvanja ventilatora zahtijeva preciznu koordinaciju pokreta prstima i fokusiranje pogleda na taj segment, pa je ovo podešavanje preporučljivo obaviti dok vozilo stoji. U vožnji rizikujete da previdite nešto bitno što se dešava ispred i oko vozila.

Istini za volju, HS ima sistem nadzora puta sa mogućnošću detekcije potencijalnih opasnosti i automatskim kočenjem u slučaju istih, ali uvijek treba imati u vidu da je njegovo djelovanje preventivno. Ekranski prikaz zadnje kamere nije najjasniji, a mada su izuzetno udobna i grijana, za najvišu ocjenu sjedištima presvučenim kožom nedostaje još i ventilacija, koja bi smanjila znojenje tijela. Na zadnjim sjedištima, bez dodirivanja stropa glavom, mogu se smjestiti i osobe košarkaškog rasta, a osim po visini ovdje je ponuđen i raskošan prostor za noge.

HS model putnicima pozadi nudi i centralne ventilacione otvore, te dva USB priključka, koji omogućavaju punjenje elektronskih uređaja. Sa 463 litra zapremine i duplim dnom u kojem ima dodatnog prostora za odlaganje sitnica HS će bez problema ispuniti sve zadatke koje pred njega može da postavi prosječna četveročlana porodica. Nije rekorder, ali ako bi trebalo da biramo između kabinskog komfora i zapremine prtljažnika, uvijek bismo birali ovo prvo, što je između ostalog i bio cilj konstruktora MG Motorsa. Nasloni zadnjih sjedišta preklopivi su, što povećava praktičnost i podiže zapreminu tovarnog prostora do 1.454 litra. MG HS na domaćem tržištu startuje sa ulaznom cijenom od 51.850 KM koliko košta i testni model. To je iznos za koji se dobija potpuno opremljen, moderno dizajniran, izuzetno udoban i savremeno motorizovan automobil s pogonom na prednje točkove, koji polako, ali sigurno postaje sve veći hit na evropskom tržištu.

POGON
Nakon hibridnog modela kojeg je pokretala kombinacija 1,5-litarskog turbobenzinca i elektromotora u standardnom HS-u na raspolaganju smo imali turbobenzinski agregat sa 162 KS. On razvija 250 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.500 do 4.400 obrtaja, te je kombinovan sa šestostepenim ručnim mjenjačem i prednjim pogonom. Veza između ova tri sistema je veoma stabilna, a prenos snage odvija se kontinuirano uz pristojnu dinamiku koja se mjeri sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i najvećom brzinom od 190 km/h. Neki od najvećih kvaliteta benzinskog agregata su izuzetno izbalansiran i miran rad, sasvim solidne vučne sposobnosti i potrošnja, koja se u testnim uslovima kretala u rasponu od 6,5 do 8,5 litara. Ponašanje automobila je predvidljivo, s tim da je naglasak kod podešavanja vješanja i upravljanja stavljen na iznatprosječnu udobnost, koja se već nakon nekoliko pređenih kilometara nameće kao najjači adut HS model.