Test – Hyundai 1.6 T-GDI Plug-In PHEV HTrac 4WD 6AT Allnat

Udobnost i ekonomičnost u kombinaciji sa sedam sjedišta

Mada smo već imali priliku da vidimo njegovog nasljednika, još uvijek aktuelna četvrta generacija Santa Fea jedan je od najpopularnijih SUV-ova u višoj srednjoj klasi. Testni model ponudio nam je plug-in hibridni pogon, koji mu je omogućio 58 kilometara električne autonomije uz još mnoštvo ostalih prije svega komfornih aduta...
05 Septembar 2023

Udobnost i ekonomičnost u kombinaciji sa sedam sjedišta

Sa redizajnom aktuelne četvrte generacije Santa Fea, koji je obavljen 2021. godine, Hyundai je napravio do sada najveći modelski iskorak, jer je tada ponudio automobil koji ima potpuno novu platformu, moderniji dizajn i potpuno drugačiji enterijer, čiji sadržaji i kvalitet izrade u pojedinim segmentima zaslužuju i premijum status. Kvalitativni napredak koji je ovaj automobil napravio u protekle 23 godine, koliko je prošlo od predstavljanja njegove prve generacije do aktuelne četvrte i nadolazeće pete, toliki je da se svim ljubiteljima ove vrste vozila može poručiti da mu daju šansu.

IMG 1124

Nema sumnje da bi mnogi ljubitelji premijum modela: Mercedesa, Audija, BMW-a ili Volva i nakon eventualne testne vožnje Santa Fea ostali čvrsto pri njihovom ranijem izboru, ali isto tako nema sumnje da bi značajno promijenili mišljenje koje trenutno imaju o korejskim SUV automobilima, jer je njihov napredak vidljiv na svim poljima. Kao i svi Hyundaijevi savremeni modeli, i njegov najveći evropski SUV ima originalan i nadasve veoma zanimljiv dizajn.

IMG 1306

Ono što posebno privlači pažnju s vana su masivna maska hladnjaka i neobična trodijelna svjetla u kojima se po danu ocrtava slovo T. Dizajn je originalan i nemoguće ga je zamijeniti s nekim drugim modelom. U praksi ćete od više osoba istovremeno čuti da je lijep, neobičan ili futuristički, a biće i onih koji će jednostavno reći da im se ne dopada.

Dadasd

Međutim, niko od upitanih neće ostati ravnodušan, što se može posmatrati kao kvalitet više. Nama se opet dopao neobičan stil sa dvodijelnim svjetlima i karakterističnom LED „trepavicom“ koja je do maksimalnog izražaja došla u kombinaciji sa testnom crnom bojom. Kada ih vide, domaće ljubitelje automobila obično asociraju na Citroen Picasso druge generacije, dok će oni malo dužeg pamćenja reci da je sličan koncept među prvima promovisao Pontiac Aztek još 2001. godine.

Kako to i dolikuje SUV karakteru, masivno i snažno djeluje i maska hladnjaka sa velikim 3D saćem nepravilnog oblika, kroz koje u motorni prostor uvijek struji velika količina svježeg vazduha. Metalizirana oplata prednjeg branika, koja je karakteristična za gotovo sve modele off-road predznaka kod Hyundaija je dobila četiri produžetka, ka krajevima branika i samoj maski, zbog čega neodoljivo podsjeća na usta neke ribe predatora. Takav stilski pristup naglašava dinamiku ili želju Hyundaijevih dizajnera da u prvi plan stave i malo sportske agresivnosti. Bogato i originalno izgledaju i petokraki 19-inčni aluminijumski naplaci kombinovani sa pneumaticima dimenzija 235/55.

IMG 0200

Ukupnom dinamičnom vizuelnom nastupu doprinosi i klirens od 176 milimetara za kojeg se može reći da bi mogao i trebao biti veći s obzirom na činjenicu da je testni automobil imao pogon na sve točkove. No, konstruktori su prednost dali stabilnosti, udobnosti i naočitom dizajnu, što je posebno izraženo pri pogledu s boka, odakle se najbolje vidi da je Santa Fe gotovo limuzinski blizu podloge. Zadnji dio otkriva nam interesantno oblikovana svjetla s LED tehnologijom, dok je najistureniji dio branika u potpunosti metaliziran i lišen izduvnih otvora.

IMG 0204

I dok su prozori oivičeni hromiranim lajsnama, krov je dodatno istaknut s aluminijumskim nosačima koji mogu da podnesu stotinjak kilograma tereta. Modeli s hibridnim pogonom imaju jednu specifičnost. Naime, s obje strane vozila iza zadnjih vrata imaju po jedan plastični poklopac. S vozačeve strane ispod njega se nalazi priključak za punjač baterija, a sa suvozačeve otvor benzinskog rezervoara.Sa 4,77 metara dužine Santa Fe spada u rang SUV vozila više srednje klase u kojoj su još dostupni Škoda Kodiaq, Seat Tarraco, Kia Sorento, Nissan X-Trail i slični modeli s pet ili sedam sjedišta u odnosu na koje se korejski predstavnik izdvaja izuzetnom udobnošću, ali i perfektnim kvalitetom završne obrade. Kaskadno organizovani enterijer stilski je originalan, a u testnom i ujedno najbogatijem Allnat paketu opreme i veoma luksuzan.

IMG 0207

Iznad glava je veliki električno pokretani panoramski krov, koji dolazi u paketu sa sjenilom. Ispred vozača su digitalni instrumenti čiji analogni ekranski prikazi se mijenjaju u skladu s odabranim režima rada pogonskog sistema, koji su dostupni na okruglom selektoru. Na vrhu centralnog grebena, koji je ispunjen s mnoštvom lako upotrebljivih, klasičnih tastera je savremena i nenapadna multimedija, sa kojom vozač komunicira putem novog 10,25-inčnog na dodir osjetljivog ekrana visoke rezolucije. Osim standardne navigacije i audio sistema, on nudi i mogućnost uvida u brojne ostale sadržaje, te mogućnost finog podešavanja mnoštva sigurnosnih i sistema asistencije u vožnji. Na centralnom ekranu moguće je ostvariti i uvid u vizuelni pregled okoline vozila pod uglom od 360 stepeni koji je postignut sa četiri širokougaone kamere.

IMG 0306

Osim standardnih prednjih i zadnjih pakring senzora, vozač može da računa i na zadnju kameru sa grafičkim orijentirima, koji mu omogućavaju da jednostavno procijeni putanju kretanja vozila. Na skučenim parkinzima dobrodošla je i funkcija automatskog pokretanja vozila pomoću komandi na ključu. Podsjećamo da ova funkcija omogućava vozaču da zadržavanjem pritiska na tasteru sa smjerom kretanja naprijed ili nazad pokrene motor i isparkira vozilo čak i kada nije u njemu. U veoma korisne i originalne asistente spada i pomoć pri skretanju, koja na instrument tabli u okruglom okviru sa lijeve ili desne strane projektuje snimak kamere sa strane na koju vozač želi da skrene. Ovaj sistem omogućava vizuelni pregled u realnom vremenu pod uglom koji vozač ne može da vidi u klasičnim retrovizorima. 

IMG 1520

Porodični karakter Santa Fea je za svaku pohvalu, jer u njemu možete dobiti dva ili tri reda sjedišta. Srednji red je klizni s podesivim naslonima, što je koncept koji omogućava varijabilnu zapreminu prtljažnika u rasponu od 571 do 782 litra. Kada se preklope oba reda sjedišta iza vozača i suvozača dobije se slobodan prostor kapaciteta 1.649 litara. Osim što nude uzoran komfor, prednja sjedišta dolaze s trostepenim funkcijama grijanja i hlađenja. Visok stepen udobnosti garantovan je i za dva putnika pozadi, dok je sredina očekivano manje udobna. U trećem redu bez problema mogu sjesti osobe do visine od 1,8 metara koje mogu računati i na odvojene komande klimatizacije i 12-Voltnu utičnicu.

IMG 1637

Širom kabine nalazi se veliki broj USB utičnica, a putnici u drugom redu imaju i jednu 220-Voltnu utičnicu s klasičnim utikačem. Aktuelna četvrta generacija Santa Fea po svemu ponuđenom ne djeluje kao da je zrela za penziju, već da je u najboljim godinama. Ta činjenica je kvalitet više za sve one koji su ozbiljno motivisani da svoj vozni park podmlade s jednim takvim automobilom. Smisao plug-in hibrida je u svakodnevnom punjenju i maksimalnom iskorištavanju hibridnog, odnosno električnog pogona, koji je koncepcijski ujedno i najskuplji uz još uvijek aktuelni Santa Fe za kojeg u bogato opremljenom testnom izdanju bez popusta i olakšica treba izdvojiti 121.790 KM. Hyundai uz ovaj pogonski sklop daje garanciju od pet godina uz neograničen broj kilometara. Za kraj treba podsjetiti da ulazna cijena najpovoljnijeg dizelskog modela pokretanog 2.2 CRDI agregatom sa 193 KS iznosi 91.990 KM, odnosno da je ista verzija sa 4x4 pogonom dostupna od 99.990 KM pa naviše. Uz njih je dostupno pet paketa opreme: Ruby, Saphire, Emerald, Diamond i testni Allnatt, koji je ujedno i najsadržajniji. 

IMG 0353

POGON

Pogonski sklop kombinuje 1,6 T-GDI turbobenzinski agregat sa 179 KS i elektromotor, koji mu potpomaže s 91 KS. Upravljačka elektronika omogućava vozaču da izabere isključivo električni pogon ili da kontrolu nad njim prepusti Smart režimu rada, koji istovremeno ima i nadzor nad 4x4 pogonom. Osim tri standardna „asfaltna“ režima Hyundai je programirao i tri režima rada u kojima se vozilo prilagođava različitim vrstama rastresitih i klizavih podloga. S obzirom na komfor koji pruža, ali i praktičnu efikasnost, naš najčešći izbor je bio Smart režim u kojem se automobil uvijek optimalno ponašao, bez obzira na to da li smo ga vozili na asflatu, po ravnom ili usponu, makadamu, travi ili blatu. Dinamičke mogućnosti više su nego primjerene SUV konceptu vozila i ogledaju se u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi uz najveću brzinu od 187 km/h. Ujednačeni ritam vožnje omogućiće spušanje prosječne potrošnje ispod šest litara, dok će opterećenje i promjenivi ritam da je podignu do sedam, osam, a rijetko i više. 

IMG 1648

BATERIJA I DOMET

Kada je riječ o bateriji hibridnog sklopa, ona ima kapacitet od 13,8 kW, a brzina njenog punjenja limitirana je činjenicom da interni punjač koji je ugrađen u vozilo ima deklarisanu snagu od 3,3 kW. To u praksi znači da vozilo na izvor struje treba biti priključeno najmanje tri sata i 40 minuta ukoliko se želi dostići potpuni kapacitet baterije. Njen zvanično deklarisani domet iznosi 58 kilometara, a njega je zavisno od uslova vožnje moguće smanjiti na tridesetak, ali i povećati do 65-70 kilometara u nezahtjevnom režimu vožnje. Stepen ekonomičnosti vožnje moguće je pratiti na slikovitom ekonometru, koji je projektovan u desnom uglu instrument table i koji omogućava vozaču da do detalja „prostudira“ u kojem režimu rada su hibridi najekonomičniji. Zapremina benzinskog rezervoara je 47 litara, što je dovoljno za oko 600 kilometara autonomije, što bi trebalo da zadovolji potrebe većine kupaca savremenih SUV modela i na dužim putovanjima.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...