Test – Chery Tiggo 8 Pro

Udobnih sedam sjedišta i dugačak spisak opreme

Do prije godinu dana na tržištu BiH zvanično nije bio dostupan nijedan kineski automobilski brend, a sada ih imamo dva. U njegov premijerni nastup Chery je krenuo sa tri moderno dizajnirana i bogato opremljena SUV modela, od kojih smo prvo testirali najveći i najopremljeniji Tiggo 8 Pro...
30 Septembar 2023

Udobnih sedam sjedišta i dugačak spisak opreme

Test – Chery Tiggo 8 Pro

Kineski automobilski brend Chery za evropske pojmove veoma je mlad. Osnovan je 1997. godine i do danas je proizveo i prodao širom svijeta više od 10 miliona vozila, što je impresivan rezultat za proizvođača koji postoji tek 26 godina. U našoj zemlji prisutan je odnedavno i to s tri SUV modela: kupeovskim FX-om, kompaktnim Tiggom 7 Pro i testnim SUV-om više srednje klase - Tiggom 8 Pro. Prvi utisak koji se stiče u kontaktu s nekim automobilom obično je i najbitniji.

IMG 0011

U našem slučaju taj utisak bio je pozitivan, jer najveći Cheryjev SUV prije svega ima naočit dizajn. Njegova karoserija proporcijski je skladna s odmjerenim prevjesima i atraktivno dizajniranim 18-inčnim aluminijumskim točkovima, koji su kod testnog modela kombinovani s pneumaticima dimenzija 235/55. Off-road karakter, koji je naglašen sa kontrastnim plastičnim oplatama donjeg dijela karoserije adekvatno je ispraćen i sa klirensom od 19 centimetara.

IMG 0567

Na oba kraja vozila nalaze se savremena LED svjetla, u koja su integrisani impulsni pokazivači smjera. Kineski dizajneri u ukrašavanju karoserije upotrijebili su i stilski odmjerenu količinu hromiranih i metaliziranih elemenata s kojim su istaknuti najbitniji segmenti vanjskog dizajna poput: maske hladnjaka, prednjeg i zadnjeg branika, zaštitnih letvica na vratima, okvira prozora i krovnih nosača. 

Sa dužinom od 4,7 metara ovo je automobil koji gabaritno parira modelima poput Škode Kodiaq, Nissan X-Traila ili Seat Tarraca. Dizajnerski je jedinstven, naočit, ali i veoma skladan s specifičnom maskom hladnjaka u kojoj svjetluca sedamdeset trodimenzionalnih hromiranih ukrasa. Moderno su stilizovani logotip modela, njegovo ime i oznake koje nalazimo na krilu prednjeg točka.

IMG 0503

S bijelom bojom testnog automobila odlično su se uklopile i kontrastno zatamnjena zadnja stakla, a oku ugodne detalje predstavlja i panoramski krov, te krovni spojler na petim vratima. Još jedan elemenat koji privlači pažnju su i pravi izduvni otvori integrisani u uglovima zadnjeg branika. Između njih ubačena je imitacija difuzora vazduha, a u branik su ugrađena i dva katadioptera s LED svjetlima za maglu.

IMG 0356

Kada je riječ o svjetlima, treba dodati da su pokazivači smjera integrisani u retrovizore, što je još jedan mali detalj koji dokazuje da se nije štedjelo kada je riječ o sigurnosti, ali i estetici. Skladan vanjski dizajn će bez ikakve sumnje biti jak adut u privlačenju pažnje potencijalnih kupaca, koji su po vlastitom priznanju na testni automobil često gledali s dozom poštovanja i zbog činjenice da ih je logotip Cherya neodoljivo podsjećao na Infiniti.

IMG 0833

Slučajno ili ne, i ovaj detalj treba uzeti kao adut više. Prvi kontakt s enterijerom testnog modela ostavio je snažan utisak. Kvalitet izrade je na najvišem nivou za klasu kojoj Tiggo pripada, digitalni sadržaji su savremeni i podržani sa modernim softverskim rješenjima, a udobnost i ponuda prostora u drugom redu iznatprosječeni.

IMG 0015

Najveći izazov kineskih automobila u početnoj fazi njihove afirmacije na domaćem tržištu bez ikakve sumnje biće predrasude koje prema njima imaju naši vozači. Razlog za podozrivost ne krije se toliko u činjenici da smo se vremenom navikli na jeftinu kinesku robu prosječnog kvaliteta, već prije svega u čvrstom uvjerenju da evropski automobili prednjače po pitanju kvaliteta izrade. Tu tezu nije lako odbraniti kada uđete u enterijer Tigga 8 Pro. Naime, za iznos od 66.000 KM koliko košta testni automobil, u cjenovno uporedivim predstavnicima evropske auto-industrije nije moguće dobiti onoliko opreme koliko nudi kineski predstavnik. Na sve to treba dodati činjenicu da je završna obrada perfektna, bez ijednog klimavog, škripavog ili labavo ugrađenog dijela, što brzo razoružava i najmotivisanije kritičare. 

IMG 0101

Ispred vozača su savremeni digitalni instrumenti s modernom 3D grafikom, oku ugodnom plavičastom pozadinom i rekli bismo odmjerenim brojem podataka bitnih za vožnju. Multifunkcinalni upravljač ugodno je zadebljan i kombinovan s ručicama za ručnu kontrolu automatskog mjenjača. Multimedija dolazi sa 12,3-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, u čijem sadržaju nam jedino nedostaje fabrička navigacija, koju je bilo moguće zamijeniti priključivanjem mobilnog telefona. Klimatizacija se kontroliše takođe preko na dodir osjetljivog ekrana, koji je kombinovan s praktično pozicioniranim, klasičnim tasterima za odabir temperature i jačine duvanja ventilatora.

IMG 0036

Džojstik mjenjača originalno je osvijetljen i ergonomski dizajniran, dok je njegov način rada intuitivan i veoma brz. Lagane za upotrebu su i prateće komande integrisane u tunel mjenjača, koji je jedan od rijetkih detalja u kabini kojem imamo nešto zamjeriti, jer je stilizovan s lako prljajućim klavir lakom. Za izuzetnu osvijetljenost kabine danju se brinu velike staklene površine i električno sklopivi stakleni panoramski krov s platnenim sjenilom, a noću moderno ambijentalno osvjetljenje. Svijetlobraon kožne presvlake sjedišta podižu utisak na viši nivo, a dopala nam se i dekorativna linijska kompozicija na sredini instrument panela. Prednja sjedišta su električno podesiva u više smjerova, a ista dolaze u paketu s grijanjem i hlađenjem, što je detalj koji nam je do sada bio dostupan isključivo u premium modelima. 

IMG 0050

Pristup prtljažniku olakšan je električno pokretanim vratima, koja se mogu otvoriti i zatvoriti daljinskim putem pomoću moderno stilizovanog ključa. S njim je moguće spustiti i podići sve prozore, ali i otvoriti i zatvoriti panoramski stakleni krovni otvor. Tiggo 8 Pro ima i opcioni treći red sjedišta u kojem se ugodno mogu smjestiti dva putnika, kojima su na raspolaganju 12V utičnice, dodatni ventilacioni otvori i komande za podešavanje jačine duvanja ventilatora. Zapremina prtljažnika varira od 193 litra sa tri reda sjedišta, preko 889 litara sa dva, do impresivnih 1.930 litara koliko se dobija kada se preklope sjedišta drugog i trećeg reda. Kvalitet više je i činjenica da se sjedišta drugog reda mogu uzdužno pomjerati po podnim šinama, a imaju i po nagibu podesive naslone. Kada je riječ o sjedištima treba dodati i da prednja imalu naslone za glavu sa bočnim osloncima, što je detalj koji smo do sada imali priliku da vidimo isključivo u modelima premium segmenta. Da je riječ o bilo kojem SUV automobilu s logotipom nekog od domaćim kupcima poznatih evropskih proizvođača, s datom količinom opreme i pogonom cijena od 66.000 KM bila bi izuzetna. Ovako ćemo taj epitet ustupiti garanciji od sedam godina koju Chery daje za testni model, a kupcima ćemo poručiti da ovom automobilu daju barem šansu, jer je on po svemu ponuđenom zaslužuje.  

IMG 0842

 Ant.1 POGON

Kada je riječ o pogonu, izbor je na prvi pogled jednostavan, jer se svodi na jedan 1,6-litarski turbobenzinski agregat koji razvija 186 KS. On je kombinovan isključivo s automatskim mjenjačem s dva kvačila i prednjim pogonom. Konkurencija tu ima malo širi izbor, možda ne toliko po pitanju mjenjača i pogona na sve točkove, koliko po pitanju izbora motora. A motor je rekli bismo optimalan i primarno namijenjen ispunjavanju svih onih zadataka koje jedan savremen porodični SUV sa sedam sjedišta treba da ispuni. Zahvaljujući konceptu sa četiri cilindra i direktnom ubrizgavanju goriva odlično je izbalansiran i gotovo nečujan u praznom hodu. Njegovih 290 Nm koji su dostupni u rasponu od 2.000 do 4.000 obrtaja radilice dovoljni su da se 1.600 kilograma težak SUV iz mjesta do 100 km/h ubrza za 9,1 sekund, dok je najveća brzina nešto manja od 200 km/h. Zahvaljujući sportskom režimu rada može da bude i brz pri odazivu na papučicu gasa, ali mu najbolje odgovara Normal režim u kojem s lakoćom postiže i od proizvođača obećani prosjek od 8 litara. U uslovima opterećenja potrošnja će da pređe devet litara, a ispod osam moguće je voziti isključivo u Eco režimu i to po ravnim dionicama bez puno uspona i oscilacijama pritiska na papučicu gasa. Automatski mjenjač je njemački, Getargov i kao takav sposoban da u većini situacija izvuče izvuče maksimum iz raspoloživog pogona. 

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...