Test - Yamaha X Max 300 Tech Max
Top model u svijetu skutera
U 2023. godinu Yamaha je ušla sa potpuno novim X Max modelom. Jedan od najprodavanijih skutera u klasi dobio je dinamičniji dizajn, sa savremenijim LED svjetlima. Testna verzija kombinovana je s najvišim paketom opreme Tech Max, koji trenutno predstavlja vrhunac u svijetu skutera...
Test - Yamaha X Max 300 Tech Max
Čak i ako niste neki bolji poznavalac dvotočkaša, velika je šansa da ćete nakon ovog testa u svom okruženju u moru ostalih skutera bez problema prepoznati neki Yamaha X Max model. Karakterističnog su dizajna i veoma omiljeni u krugovima vozača skutera, te su zbog toga do sada širom svijeta našli put do više od 450.000 kupaca. Podsjećamo da je X Max od 2006. godine i premijernog predstavljanja do danas prošao kroz pet generacija.

U svim tim razvojnim fazama Yamahin skuter prolazio je kroz fina unapređenja, da bi sa posljednjim dobio sve ono što mu treba da parira najboljim konkurentima. Kada je riječ o dizajnu, on se od samih početaka oslanja na jedinstven i veoma moderan sportski stil, koji je premijerno promovisan s većom i snažnijom Yamahom T-Max. Dizajn karakteriše puno oštrih i dinamičnih linija, koje su u aktuelnom izdanju nadograđene sa najsavremenijim LED svjetlima.

Da je riječ o veoma funkcionalnom skuteru najbolje potvrđuje činjenica da ima sjedište koje je dovoljno za transport dvije osobe. Ispod njega nalazi se praktična ostava za dvije kacige, a jedna od njenih specifičnosti je da se ne može otvoriti dok god motor radi. To je sigurnosno rješenje koje treba pohvaliti. Sprijeda su osim nove maske, koja je zakošena pod oštrijim uglom, i bočnih 3D panela, ponuđena svjetla sa dnevnom LED grafikom u obliku slova X.

Isto slovo ocrtava se i u duplim zadnjim LED svjetlima, koja omogućava puno bolju uočljivost japanskog skutera u svim periodima dana i noći. Bolja uočljivost omogućena je i sa više pozicioniranim prednjim pokazivačima pravca, zbog čega vožnja aktuelnog X Maxa u gradskim sredinama nudi veći stepen sigurnosti nego do sada. Kada je riječ o vanjskoj estetici, treba naglasiti da su kupcima uz najbogatiju Tech Max opremu trenutno na raspolaganju dvije konfiguracije boja.

Prva i ujedno testna je Dark Petrol i karakteristična je po zlatnim naplacima, dok je druga deklarisana kao Tech Black i specifična je po ujednačenom tamnom vizuelnom stilu. Osim standardnog vizira kupcima je ponuđena i mogućnost doplate zaštita za ruke, a u dodatnoj opremi između ostalog mogu se naći dodatni vjetrobran, nosač kofera i kofer, te zadnji naslon za suvozača.

Jedan od kvaliteta zbog kojih je X Max omiljen kod ljubitelja skutera je i činjenica da ima podesiv vjetrobran i ručke. To omogućava ljudima različite građe da idealno prilagode vozačko okruženje i da maksimalno uživaju u vožnji. Na spisku novosti s kojima može da se pohvali model iz 2023. godine nalazi se i nova, dvodijelna instrument tabla.
Manji ekran je jednobojnog LCD koncepta, a veći, kolorni je TFT. Na manjem se osim digitalnog brzinomjera prikazuju i podaci o nivou goriva u rezervoaru, pređenoj kilometraži i vanjskoj temperaturi. Veći 4,2-inčni ekran namijenjen je za multimediju i na njemu je osim primarne navigacije moguće ostvariti uvid i u mnoštvo ostalih korisnih sadržaja. Vozač s njim upravlja preko komandi instaliranih na lijevoj strani upravljača.

U mnoštvu menija koje nudi multimedija ponuđena je i mogućnost isključivanja kontrole proklizavnja, što je opcija koja se ne preporučuje, ali je Yamaha ipak ostavila na izbor vozaču. Velika prednost nove multimedije je značajno raskošnija mogućnost korištenja aplikacija i funkcija, koje su dostupne nakon povezivanja iste s mobilnim telefonom. Kvalitet više koji nudi bogata testna oprema je i mogućnost povezivanja pametnog telefona sa softverom i multimedijom skutera.

Ova činjenica omogućava vozaču da prima informacije o telefonu preko info displeja, ali i da na telefonu ostvari uvid u mnoge korisne podatke, koji su vezani za vožnju i samo vozilo.Prednje vješanje koristi teleskopsku viljušku dok su pozadi podesivi amortizeri, koji su primarno nešto tvrđi, sportski kratki, te se odlično ponašaju u bržoj vožnji dajući vozaču uvijek do znanja gdje su mu točkovi u odnosu na podlogu. Nedostaje im možda malo više hoda kako bi udobnije ispeglali neravnine na lošem putu.

Dinamičnu vožnju podržava i odlično podešen sistem kontrole proklizavanja, koji je posebno koristan na mokrim podlogama. Tu su i značajno unaprijeđene kočnice sa prednjim diskom obima 265 mm i dvokanalnim ABS sistemom čiji rad je značajno uglađeniji nego što je bio kod prethodnika, što omogućava vozaču fino doziranje kočione sile u različitim situacijama. Veoma dobru ocjenu zaslužuju i fabrički Michelin City Grip 2 pneumatici, koje nude iznađujuće dobro prianjanje čak i na lošim podlogama. Treba pohvaliti i ergonomiju, posebno dizajn novog sjedišta, koje je suženo u prednjem dijelu što omogućava i nižim vozačima da se lakše oslone na podlogu, te lakše podnesu stani kreni režim u kojem je stajaća noga trpi najveće opterećenje.

Odličnu ocjenu zaslužuje i aerodinamika, odnosno zaštita od vjetra. Iako je čeona površina skutera smanjena, ni vjetar, koji vas udara u noge, prsa i vrat iznad 100 km/h nije nepodnošljiv. Nova Yamaxa X Max 300 po svemu ponuđenom predstavlja jedan od najozbiljnijih skutera u klasi, koji u aktuelnoj petoj generaciji stavlja težak zadatak pred sve potencijalne konkurente. Osim odličnih dizajnerskih i pogonskih karakteristika, te specifične Tech Max opreme, kao veliki adut ističe se i konkurentna cijena, koja se na domaćem tržištu kreće u rasponu od 15.000 do 16.000 KM koliko treba izdvojiti za bogato opremljeni testni model.

POGON
Za pogon X Max 300 modela zadužen je četverotaktni jednocilindarski Blue Core agregat zapremine 292 kubna centimetra, koji isporučije 27 KS pri 7.250 obrtaja radilice. Motor se može startovati bez ključa preko Smart Key sistema, koji između ostalog omogućava i lociranje vozila na parkingu. Najveći obrtni momenat od 29 Nm dostupan je pri 5.750 obrtaja. To u praksi znači da su ubrzanja i međuubrzanja veoma dinamična i da Yamahin skuter uvjerljivo ubrzava do 135 km/h, što je ujedno i njegov brzinski maksimum. Ovdje treba naglasiti da Yamaha uz T Max kombinuje i veoma praktičan tempomat. Motor je vodom hlađen i uparen je s CVT automatskim mjenjačem, koji se ističe uglađenim radom, što je kvalitet više za sva prevozna sredstva, koja se koriste u gradskim sredinama gdje je stani-kreni režim vožnje i najčešeći. Okvir je cjevasti i izrađen je od čelika pa ukupna maska skutera spremnog za vožnju iznosi 179 kg.