Test – Suzuki Vitara 1.4 Turbo Elegance GLX

Svestrani terenac u zenitu karijere

Aktuelna četvrta generacija Suzuki Vitare na tržištu je od 2015. godine i do sada je prošla kroz više različitih unapređenja, sa kojima su njen kvalitet i pozdanost dovedeni gotovo do savršenstva. Na sve to dodan je i laki hibridni pogon, koji je japanskom SUV-u omogućio i uzornu ekonomičnost...
17 Juli 2023

Svestrani terenac u zenitu karijere

Suzuki je oduvijek bio specifičan automobilski brend, koji svoj proizvodni program uglavnom pozicionira u rasponu od malih gradskih automobila do srednje klase sa rijetkim pokušajima da iskorači više od toga. Takva modelska politika omogućila je da se kontinuiranim razvojem dođe do pogonskih rješenja, koja postavljaju najviše standarde u klasi po pitanju ukupne efikasnosti.

IMG 3492

U našoj zemlji Suzuki je svoj imidž izgradio uglavnom na pouzdanim gradskim modelima Swiftu i Ignisu, te terencima poput Samuraija, Jimnya i Vitare. Sa modernizacijom brenda ponuđeni su i SX4, odnosno njegov nasljednik S-Cross, koji i danas uz Vitaru predstavlja jedan od domaćim kupcima najzanimljivijih modela.

IMG 5541

Epizodne uloge svojevremeno su odigrali i kompaktni Baleno, te limuzinski Kizashi i mali gradski model Alto. S obzirom na to da je već u osmoj godini proizvodnje, aktuelna Vitara s vana izgleda dobro poznato. Vizuelni redizajn iz 2018. godine takođe je odlično apsolviran od strane kupaca, a oči su se navikle i na moderna, serijska LED svjetla, te novu masku hladnjaka i branike, od kojih prednje krase karakteristične hromirane „kljove“ sa integrisanim dnevnim svjetlima.

IMG 3449

Od redizajna Vitara je pozadi dobila jednobojna kućišta svjetala, koja su dodatno smirila ovaj dio automobila. Testni model s najbogatijim paketom opreme Elegance GLX, koji uključuje i panoramski stakleni krov, karakterističan je i po 17-inčnim alu naplacima sa pneumaticima dimenzija 215/55.

U navedenoj kombinaciji dolaze i električno preklopivi retrovizori, te zaključavanje i otključavanje vozila pomoću pametnog ključa i tastera na ručkama vrata. Vanjski dizajn moguće je još personalizovati sa kontrastnim crnim krovom, koji se doplaćuje 1.600 KM. 

IMG 3432

Prvobitni dizajn, koji je promovisan prije osam godina, u međuvremenu je promijenjen tek u malim, ali ipak dovoljnim detaljima, koji Vitaru još uvijek čine vizuelno svježom i privlačnom. Osnova vanjskog dizajna su ravne linije i površine, sa kojima je naglašen off-road karakter automobila, tačnije terenski geni.

IMG 3451

U izobilju savremenih i uglavnom predimenzioniranih SUV modela Vitara zahvaljujući njenoj uglastoj koncepciji izgleda kompaktno, a sa 175 milimetara klirensa i solidno spremno da se sa njom upustite u off-road avanture. Taj osjećaj sigurnosti još je izraženiji zahvaljujući plastičnim oblogama blatobrana i pragova, ali i promišljeni dizajniranim donjim dijelovima branika, koji omogućavaju postizanje optimalnih ulaznih i izlaznih uglova, što je posebno značajno kod vožnje po neravnom terenu.

IMG 5638

Sve u svemu, Vitara i u njenom najopremljenijem izdanju ne izgleda kao SUV kojem je asfalt primarno radno okruženje, što je rijedak kvalitet u njenom dimenzijskom okviru. Enterijer predstavlja spoj dizajnerske jednostavnosti i vrhunske ergonomije, te po nama savršenog spoja između multimedijalnih i klasičnih rješenja.

IMG 5749

Testni model upoznao nas je sa najbogatijim paketom opreme, koji između ostalog uključuje kožne presvlake sjedišta i stakleni panorama krov.Kao i svaki prvi kontakt sa novim automobilom i ulazak u kabinu Vitare na ispit stavlja njene estetske kvalitete. Gornji dio instrument panela obložen je mekanom gumiranom plastikom, koju je japanski SUV dobio sa redizajnom.

IMG 5645

Površinski je glatka i sjajnija nego što je uobičajeno pa su otisci prstiju na njoj nešto izraženiji nego kod konkurenata, koji taj efekat umanjuju izraženijim reljefnim konturama. Vrata su zadržala tvrde obloge, koje ni pod prstima, ali ni vizuelno nemaju visoku estetsku vrijednost, ali u praksi predstavljaju zahvalno rješenje, jer se lako čiste i otporne su na mehanička oštećenja i površinsko grebanje, što je kvalitet više ako automobil poput testnog često koristite za off-road.

IMG 5674

Najviši paket opreme efikasno otupljuje kritičku oštricu, prije svega sa ekskluzivnim sjedištima sa presvlakom u kombinaciji kože i alkantare.Kožne obloge nalazimo još na kolu upravljača, centralnom naslonu i ručici mjenjača, dok su alkantarom postavljene obloge vrata u dijelu oko rukohvata, što je veoma ugodno rješenje. Klasični, analogni instrumenti sa kolor ekranom u sredini vraćaju nas u prošlost i još jedno dokazuju da je riječ o najboljem rješenju po pitanju estetike i preglednosti.

IMG 5681

Trendovski digitalni instrumenti možda jesu moderniji i savremeniji, ali klasična rješenja koja Suzuki nudi i za klima uređaj jednostavno su nenadmašna po pitanju ergonomije i lakoće upravljanja. Veoma lijepa i nadasve jednostavna je i multimedija sa na dodir osjetljivim 7-inčnim ekranom, čiji grafički prikaz je sveden na najosnovnije sadržaje.

IMG 5704

Preglednost okoline je dobra, čemu doprinose optimalno odmjereni retrovizori, dok teško uočljive objekte oko vozila otkrivaju prednji i zadnji parking senzori. Da je dugačka samo 4,17 metara Vitara ne pokazuje toliko u kabini koja nudi više nego solidan komfor u oba reda sjedišta, koliko u prtljažniku.

IMG 5731

Međutim, njegova zapremina od prosječna 362 litra čini se većom u praksi, jer je pristup prtljažniku jednostavan, vrata su široka, a ivice tovarnog prostora potpuno ravne. U karakteristike japanskih modela spadaju podizači stakala. Iako su sva četiri električna, samo vozačev može da računa na funkciju automatskog podizanja i spuštanja, dok svi ostali korisnici istih moraju da drže taster pritisnut dok se operacija ne završi. Na specifičan način upravlja se digitalnim ekranom integrisanim u instrument panel. Naime, za promjenu ekranskog prikaza potrebno je pritisnuti jednu od dvije plastične šipkice u uglovima instrumenata. Svi oni kojima je Vitara na potencijalnom spisku automobilskih želja treba da znaju da ulazni model sa prednjim pogonom i 1.4 Turbo motorom do registracije košta 40.950 KM, dok je za najviši nivo opreme kao u slučaju testnog automobila i najsloženiji pogon potrebno izdvojiti 53.800 KM. Na taj iznos treba dodati još 800 KM koliko košta metalik boja, nakon čega se dobija jedan veoma kompletan SUV automobil, sa uzornom dinamikom vožnje, respektabilnim off-road mogućnostima i iznatprosječnom udobnošću, što je skup osobina sa kojim mogu da se pohvale samo rijetki konkurenti u navedenom cjenovnom rangu.

IMG 5739

POGON

Pogonski dio baziran je na kombinaciji 1,4-litarskog turbobenzinskog motora, lakog hibridnog sklopa, šestostepenog automatskog mjenjača i elektronski kontrolisanog 4x4 pogona. Za benzinski agregat, koji razvija 129 KS i raspolaže sa 235 Nm obrtnog momenta slobodno se može tvrditi da predstavlja jedan od najboljih motora u klasi kada je riječ o kulturi rada, kontinuiranom razvoju snage i potrošnji, koja se u dinamičnim testnim okvirima kretala u rasponu od pet do osam litara. Doprinos ekonomičnosti dala je i hibridna komponenta, sa malom litijum jonskom baterijom i starter-generatorom, koji proizvodi dodatnih 14 KS i 50 Nm obrtnog momenta u situacijama kad se od benzinskog agregata zahtijeva maksimum. U tim trenucima ukupni pogonski potencijal dostiže 143 KS što je dovoljno da se od 0 do 100 km/h stigne za 10,2 sekundi i dostigne 190 km/h. Šestostepeni automatski mjenjač u većini situacija optimalno prati sve dinamičke zahtjeve motora, dok 4x4 pogon, koji osim automatskog nudi i režime rada: snijeg, sport, te konstantni prenos na sve točkove u praksi rijetko dolazi u bezizlazne situacije. Štaviše, Vitarine off-road mogućnosti čine se raskošnijim od onoga što nude gabaritno slični konkurenati, ali i mnogi skuplji modeli.

IZDVOJENI TEST


Test – Mazda CX-80 e-SKYACTIVE MHEV AWD

Pet metara SUV luksuza i dizelska rapsodija

Mazda je svoju SUV paletu proširila sa novim i do sada najvećim modelom. Raskošni CX-80 karakt...