Test – Hyundai Ioniq 6 AWD Prestige
Rekordnom aerodinamikom do 600 kilometara na struju
Nakon uglastog Ioniq 5 modela, koji je svjetsku javnost oduševio kombinacijom retro dizajna i savremenih piksel LED svjetala, Hyundai je svoju porodicu električnih automobila proširio sa dinamičnim Ioniqom 6. Ovaj aerodinamički rekorder karoserijski otpor vazduha je sveo na minimum minimuma, ponudivši pri tome autonomiju od realnih 600 kilometara...
Hyundai se može svrstati u grupu rijetkih proizvođača automobila koji imaju hrabrosti za dizajnerske i koncepcijske eksperimente, ali i njihovu velikoserijsku proizvodnju. Korejski brend javnost trenutno vidi kao predvodnika automobilske avangarde, koji električnu pogonsku tehnologiju nudi u krajnje neobičnim karoserijskim izdanjima.

Nakon poprilično klasično oblikovanog Ioniq modela sa konceptom petovratne kombi limuzine, Hyundai je napravio veliki dizajnerski iskorak prvo sa Ioniqom 5, a sada i sa Ioniqom 6. Najnoviji s oznakom 6 teško je svrstati u neku od danas poznatih automobilskih klasa, a čini se da je najbliži kupe-limuzinama na koje podsjeća i rekordno niskim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,21. Istovremeno Ioniq 6 djeluje kao svojevrsni leteći tanjir, koji je za potrebe kretanja po zemlji dobio četiri točka.

Kao takav mnoge ljubitelje automobilskog dizajna neodoljivo podsjeća na legendarni Citroen DS, a neki u njegovim linijama video i obrise Porscheovih, pa i Saab-ovih modela. Bilo kako bilo, Ioniq 6 je nakon zvaničnog predstavljanja pobudio veliku pažnju javnosti, a takav efekat izazivao je i na našim putevima. Naime, nijedan automobil kojeg smo u ovoj godini imali na testu nije privukao toliko pažnje koliko Ioniq 6.

Za tu činjenicu najzaslužnija je atraktivno oblikovana karoserija. Kao osnova za njeno projektovanje poslužila je E-GMP električna platforma Hyundai grupe na kojoj između ostalog leži i Ioniq 5. Karakteriše ju izuzetno dugačak međuosovinski razmak od 2.950 mm, koji je kombinovan sa originalno dizajniranim 18-inčnim aluminijumskim točkovima sa pneumaticima dimenzija 225/55. Ništa manje impresivna nije ni dužina od 4,85 metara, dok epitet raskošan zaslužuje i širina od 1.880 mm.
Istovremeno, visina je sa 1.495 mm spuštena na nivo sportskih automobila. Rezultat je izuzetno elegantan i dinamičan oblik, koji Ioniq 6 uspješno izdvaja od svih ostalih modela. Prednji dio karakterističan je po najsavremenijim piksel LED svjetlima, koja dizajnom kućišta neodoljivo podsjećaju na neka aktuelna Porscheova ostvarenja. Podsjećaju, ali u kompletu ne izgledaju ista, jer im kockasta forma piksel LED svjetala daje dozu originalnosti.Iako neobična LED svjetla na obje strane vozila privlače pažnju, posmatračima je jedan drugi karoserijski detalj ipak bio puno interesantniji.

Riječ je o veoma dugačkoj, blago zaobljenoj krovnoj liniji koja počinje od A stuba i spušta se sve do zadnjeg branika. Zadnji dio je karakterističan, zaobljen i naglašen kontrastnim i providnim piksel LED svjetlima, koja su razvučena čitavom širinom vozila. Lijep detalj predstavlja i fiksni spojler koji koncepcijski neodoljivo podsjeća na retro verzije Porschea 911, odnosno Saab 900 Turbo.

IONIQ 6 dostupan je sa 12 vanjskih boja, dok za unutrašnjost postoje četiri nijanse: maslinasto zelena sa svjetlosivom, crna unutrašnjost sa smeđom i crnom kombinacijom, te testna tamno siva sa svjetlosivom kombinacijom, koja nam se veoma dopala zbog prozračnosti i osjećaja svježine.Iako dinamičan vanjski dizajn i niska bočna linija sugerišu da enterijer mora biti pun komfornih kompromisa, u kabini je ponuđen takav nivo raskoši da ga možemo uporediti s onim što nude najveće i najluksuznije limuzine današnjice.

Unutrašnjost nudi spoj dizajnerske jednostavnosti i najsavremenijih digitalnih rješenja, koja se ogledaju u velikom info panelu sa spojenom digitalnom instrument tablom i na dodir osjetljivim ekranom. Jedan od originalnijih detalja svakako su i četiri diode na upravljaču, koje označavaju nivo napunjenosti baterije. Sama kabina svojevrsna je oaza komfora u kojoj četiri odrasla putnika uživaju u uzornoj ponudi prostora u oba reda sjedišta.
Za ovu činjenicu najzaslužniji je raskošan međuosovinski razmak. Visok stepen komfora omogućavaju i brojni praktični sadržaji poput električno podesivih prednjih sjedišta koja su grijana i hlađena, a grijanje je omogućeno i za drugi red.Za sjedišta je karakteristična i činjenica da ih je Hyundai specijalno razvio za svoje električne modele, što znači da su 30% tanja od standardnih, te kao takva omogućavaju više prostora za noge putnicima u drugom redu.

U kabini je ponuđen i visok stepen vrhunskog audio doživljaja. Multimedija podržava Apple CarPlay i Android Auto aplikacije za povezivanje s pametnim uređajima, a širom kabine nalazi se i mnoštvo električnih priključaka i praktičnih odlagališta i pretinaca koji svakodevni boravak za upravljačem čine lakšim. Enterijer je osvijetljen sa dvobojnom ambijentalnom rasvjetom, koja omogućava vozaču da personalizuje unutrašnji ambijent i prilagodi ga trenutnim osjećanjima i raspoloženju.

U pronalasku idealnog svjetlosnog balansa pomažu mu 64 boje, koje su dopunjene sa šest standardizovanih kolor šema. Primjera radi, Speed Sync Lighting šema ima mogućnost prilagođavanja svjetline shodno brzini kretanja vozila.Za vrhunsko ozvučenje kabine zadužen je njemački specijalista Bose, a njegov audio sistem uključuje i subwoofer.

Za punjenje i povezivanje pametnih uređaja sa multimedijom ili izvorom struje u automobilu su predviđena četiri USB priključka C tima i jedan USB priključak A tipa. Navigacioni sistem dolazi u kombinaciji s Bluelink ažuriranjem podataka, a omogućen je i prijem informacija u realnom vremenu kada je u pitanju potraga za restoranima, javnim garažama, punjačima i sličnim sadržajima.

Jedini segment u kojem Ioniq 6 ne postavlja rekorde je prtljažnik, čija osnovna zapremine od 401 litra nije na nivou petmetarskih limuzina već kompaktne klase. Kome taj detalj ne odgovara, kao alternativa se nudi Ioniq 5 sa 531 litrom zapremine.Povjerenje Hyundaija u Ioniq 6 mjeri potvrđeno je s petogodišnjom garancijom na čitav automobil bez ograničenja kilometraže, dok garancija za bateriju traje osam godina ili do 160.000 pređenih kilometara. Bazni model s baterijom kapaciteta 53 kWh, zadnjim pogonom i 151 KS košta 85.490 KM, dok je za najjaču testnu verziju s pogonom na sve točkove i Prestige paketom opreme potrebno izdvojiti 108.490 KM. Kada se na kraju podvuče crta ispod svega onoga što nam je testni automobil ponudio u praksi, može se zaključiti kako je riječ o jednom od najkompletnijih električnih automobila, koji već danas ima sve neophodne adute da bez problema preotme kupce klasičnih modela pokretanih motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

POGON
Kao i većina ostalih komponenti, i pogonska tehnologija „šestice“ preuzeta je od Ioniq 5 modela. Kupci mogu da biraju između standardne 53 i veće 77,4 kWh baterije sa najvećim dometom od 610 kilometara, koju smo imali u testnom modelu. Zavisno od odabranog koncepta sa jednim ili dva elektromotora, pogonski potencijal varira od 218 do 325 KS, koliko je nama bilo na raspolaganju. Najsnažniji model s dva elektromotora ima i 605 Nm obrtnog momenta, te elektronski kontrolisani pogon na sve točkove. Ubrzanje od 0 km/h do 100 km/h koje traje samo 5,1 sekund, dok se najveća brzina koja je limitirana na 185 km/h dostiže s nevjerovatnom lakoćom. Ioniq 6 može se pohvaliti impresivnom niskom potrošnje energije za šta je u velikoj mjeri zaslužna uzorna aerodinamika. U Eco režimu najniži prosjek koji smo postigli iznosio je 12,5 kWh na 100 km. U Sportu pod punim opterećenjem povećava se i do 20 kWh, dok se u Normal režimu, kreće u rasponu od 15 do 18 kWh. S punjačem od 350 kW, Ioniq 6 može se napuniti za samo 18 min od 10% do 80% za samo 18 minuta, dok je ne većini domaćim vozačima dostupnih punjača ili na kućnoj instalaciji taj proces progesivno duži.

DRIVE MODE
Nadzorna elektronika preko Drive Mode tastera na upravljaču nudi i četiri različita programa rada pogonskog sklopa, koji su definisani kao: Eco, Normal, Sport i Snow. Svaki od njih utiče na pogonske komponente na način da Eco ublažava performanse u korist što manjeg opterećenja baterije. Sport sve to radi suprotno u korist performansi, dok Normal balansira između ova dva stila vožnje. Snow je zadužen za lakše kretanje po klizavim podlogama odnosno po snijegu, što u testnim oklonostima nismo imali priliku isprobati.