Test - Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 Aventura
Radnički duh u elitnom izdanju
Prvi Volkswagenov pick-up na evropskom tržištu bio je dostupan do 2020. godine kada je prestala njegova zvanična prodaja. Potpuno nova, druga generacija razvijena je u saradnji s Fordom i za pogon koristi najjači trolitarski dizel motor, koji je kombinovan sa pogonom na sve točkove i devetostepenim automatskim mjenjačem…
Nakon početnih spekulacija da nasljednika Amaroka neće biti, u razvoju druge generacije Volkswagen udružio je snage sa Fordom od kojeg je posudio gotovo sve osim vanjskog i unutrašnjeg dizajna. Podsjećamo da su Ford i Volkswagen do sada zajedno odradili nekoliko zanimljivih projekata, uglavnom iz programa privrednih vozila i da dugoročni planovi predviđaju njihovu još čvršću saradnju. Glavni razlozi za sklapanje navedenog braka su smanjivanje troškova na globalnom planu i povećavanje konkurentnosti oba brenda.

Nakon prve generacije Amaroka, koju je njemački proizvođač razvio samostalno i koja je imala solidan tržišni rezultat, druga dolazi kao koncepcijski isti automobil, ali s puno većim ambicijama. One su izražene kako u segmentu punopravnih privrednih vozila tako i u klasi premium pick-up modela, koji su primarno namijenjeni fizičkim licima. Testni model spada u drugu grupu, te može da se pohvali sa bogatijim paketom opreme Aventura od kojeg offroad, barem vizuelno, nije u prvom planu. Druga generacija gabaritno je značajno drugačiji automobil, koji je sa 5,35 metara dužine u prednosti nad prethodnikom za 10 centimetara. Međuosovinski razmak povećan je za 17,3 centimetra, ali su i prevjesi nešto kraći, zbog čega novi model izgleda robustnije i dinamičnije.

Najvažniji podatak u pogledu visine je dubina vodenog gaza, koja je sa sadašnjih 80 centimetara čak 30 viša nego kod prve generacije. Mada je platforma podijeljena sa Fordom, u Volkswagenu s ponosom ističu da je sve što se vidi s vana proizvod njihovih inženjera. Naime, nijedan vanjski panel, pa ni savremena prednja i zadnja LED svjetla nisu isti, te su u potpunosti prilagođeni s aktuelnim vizuelnim standardima njemačkog proizvođača. Da je puno toga drugačije svjedoče i sa gornje strane zaravnati lukovi točkova, koji su bili karakteristični za prvu generaciju Amaroka, a koji su kod Rangera zaobljeni.
Kao i do sada, kupcima su na raspolaganju dvije različite karoserijske verzije sa jednim ili dva para vrata, što je standard za modele poput testnog. Amarok sa duplom kabinom ima dvostruki karakter. Naime, s jedne strane to je robustan terenac, koji ima snage i potencijala da ponese ili povuče teret poput lakog kamiona. S druge, to je automobil koji zahvaljujući specifičnom off-road dizajnu, te komfornoj kabini sa pet sjedišta može da se koristi i kao svakodnevni porodično-poslovni automobil, na šta primarno cilja testni primjerak.Vanjski dizajn usklađuje se s jednim od šest ponuđenih paketa opreme: Amarok, Life, Life Navi, Style, PanAmericana i testnim Aventura.

U četvrtom i petom kontakt s podlogom ostvaruje se preko 18-inčnih točkova, koji u najbogatijem, testnom izdanju dobijaju 21-inčnu zamjenu. Podsjećamo da je karakter Aventura opreme istovremeno šminkerski i veoma dopadljiv, dok Panamerikana promoviše eleganciju, a Style se nameće kao kompromisna opcija za sve one vozače kojima je puno važnije šta se nalazi ispod lima. U opisu testnog vozila domaći uvoznik ističe da kupac eventualno ima prostora za promjenu boje, odnosno da je kao jedina dodatna opcija dostupan poklopac tovarnog prostora sa Power Roll sistemom hromiranog, cjevastog okvira. Testna verzija bila je ofarbana u jarko plavu nijansu, čija atraktivnost je upotpunjena sa hromiranim dodacima na rukohvatima i kućištima vanjskih retrovizora.

Da je novi model Amaroka u Aventura paketu i te kako vizuelno atraktivan i privlačan ljubiteljima Volkswagena tokom testa svjedočili smo više puta, kada su nam vozači ostalih automobila ili slučajni prolaznici znatiželjno prilazili i pitali nas o kojem modelu je riječ. Ta činjenica praktično znači da su Volkswagenovi dizajneri uspjeli u svom zadatku, kreiravši jedinstven automobil kojeg niko ne može poistovijetiti sa Fordom kao tehnološkim donatorom.Enterijer novog modela potpuno je drugačiji, a sva pažnja usmjerena je na savremeni multimedijalni sistem sa 12-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Broj fizičkih komandi sveden je na minimum, a i instrument tabla potpuno je digitalizovana.

Kabina je prostrana, a ergonomija vozačkog okruženja na visokom nivou. Najkomplikovanija funkcija za korištenje na velikom centralnom ekranu je klima uređaj, koji je grafički pozicioniran u najnižoj poziciji, te njegova upotreba zahtijeva privikavanje od strane vozača. Što se tiče instrumenata, isti se projektuju na 12,3-inčnom digitalnom ekranu, koji kroz savršene grafičke prikaze pruža sve neophodne informacije. Za potpuni ugođaj, testni primjerak ponudio je i vrhunsko ,,Harman Kardon” ozvučenje snage 650 W.

Prednja sjedišta su visokog kvaliteta, te nude mogućnost električnog podešavanja u deset smjerova. U testnom primjerku obložena su kožom, te nude i opciju grijanja. Koliko je novi Amarok potpun automobil najbolje svjedoči podatak da već u standardnoj opremi ima dvozonski klima uređaj, platnene presvlake i sistem beskontaktnog otključavanja, te pogon na sve točkove. Od Style opreme uključena su i Matrix LED svjetla, digitalni instrumenti, te dva korisna asistenta u vožnji. Prvi je kontrola pravca u traci, a drugi sistem automatske kontrole razmaka.

Zadnji parking senzori takođe su na spisku standardne opreme. Svaki Amarok sa duplom kabinom osim branika lakiranih u boju karoserije i LED svjetala za maglu može da ponudi i novi, multifunkcionalni kožni upravljač, te zatamnjena zadnja stakla. Jedan od glavnih i ujedno najvažnijih aduta svakog pick-up modela pored uzornih off-road mogućnosti i prostrane kabine je praktičan tovarni prostor. U testnom modelu isti je bio zaštićen sa vodootpornom plastičnom kadom, koja osim što štiti od mehaničkih oštećenja limariju ima i određenu estetsku funkciju.

Masivna vrata se spuštaju pomoću fizičke snage, a ugao njihovog otvaranja limitiran je na 90 stepeni zahvaljujući bočnim, graničnim sajlama. Visina otvorenog praga zavisno od modela i odabranih pneumatika varira od 762 do 880 milimetara. Težak teret nije lako podići na tu visinu, ali je zato tovarnom prostoru jednostavno moguće pristupiti sa viljuškarom. Širina tovarnog prostora između kućišta točkova iznosi od 1.206 do 1.227 mm, što omogućava poprečni utovar jedne euro palete. Tovarni prostor visok je od 525 do 529 milimetara, dok dužina varira od 1.624 do 1.651.

Teret se lako može učvrstiti zahvaljujući fiksnim alkama, koje pojedinačno mogu da podnesu opterećenje od 500 kilograma. Korisna nosivost varira zavisno od opreme, te se kreće od 735 kilograma kod najbogatije opremljenih modela do 1.000 kod onih radnog karaktera. Hvale vrijedan podatak je i da je moguće povući prikolicu s kočnicama do mase od 3,5 tona, dok je maksimalna dozvoljena masa vozila sa teretom 3,3 tone. Novi Amarok na domaćem tržištu dostupan je po ulaznoj cijeni od 85.302 KM, dok za bogato opremljeni testni model treba izdvojiti 115.160 KM sa PDV-om.

Kupci mogu da ga kombinuju sa šest paketa opreme i dobiju ga u konfiguraciji radnog vozila ili skupocjenog off-road vozila. Osim najjačeg 3.0 TDI motora na raspolaganju su im i dvije manje verzije 2.0 TDI agregata sa 170 i 205 KS. Sve u svemu, riječ je o multifunkcionalnom pick-up automobilu, koji ima sve preduslove da bude jedan od lidera u ovom segmentu na domaćem tržištu. Da li će tako i biti odlučiće isključivo kupci.
NAJJAČI DIZELAŠ

Novi Amarok ima na raspolaganju pogonsku gamu od tri dizel agregata. Naime, ljubitelji ovog pick-up modela mogu da biraju između dva dvolitarska bloka sa 170 i 205 KS i jednog V6 agregata sa 241 KS, sa kojim je bio kombinovan testni model. Mada je snaga raskošna, trolitarski motor ipak je posebniji po 600 Nm obrtnog momenta, koji se na sve točkove distribuira preko desetostepenog automatskog mjenjača. I motor i mjenjač su iz Fordovog pogonskog asortimana, kojeg osim Rangera koristi i njegov najveći pick-up model F-150. Sistem elektronske kontrole pogona nudi šest različitih režima rada, a opciono je dostupna i blokada zadnjeg diferencijala. Ko ima potrebe za tim, može da doplati i 20 mm dodatno podignutu šasiju. Iako smo istakli da je testni primjerak dobrim dijelom fokusiran na asfaltne podloge, uvjerili smo se da mu ni off-road izazovi ne predstavljaju izazov. Napadni ugao od 30 stepeni omogućava nevjerovatnu bezbrižnost izvan asfalta, dok je elektronski kontrolisani pogon sa: 2H, 4A, 4H i 4L opcijama uvijek na visini zadatka. Shodno pogonskim i off-road mogućnostima testnog Amaroka, ali i popriličnoj masi vozila od dvije i po tone, prosječna potrošnja V6 dizelaša u testnom rasponu od 10 do 15 litara djelovala nam je kao očekivan rezultat.