Hyundai i30 (2008–2012)
Prvi Hyundaijev evropski Korejanac
Hyundaiev gradski model i30 pokazao se kao veoma dobar spoj njemačkog i korejskog dizajna, što mu je omogućilo da kod kupaca dobije etiketu pouzdanosti, izdržljivosti ali i ekonomičnosti...
Hyundai i30 (2008–2012) 1.4 MPI (100 KS)
Kada je 2007. godine predstavljen na auto salonu u Ženevi, bio je jasno da Hyundaiev i30 kombinuje njemački i korejski stil izrade. Ova kombinacija se pokazala uspješnom, pa se tako model i30 prve generacije i dan-danas izuzetno cijeni na tržištu polovnih automobila. Pouzdani i ekonomični pogonski sklopovi su i najveća prednost ovog modela, koji spremno može da odgovori na sve uslove kratke gradske, ali i duže vožnje. Unutrašnjost kabine je specifična, sa vrlo upečatljivim, pomalo komplikovanim dizajnom središnje konzole, ali veoma kvalitetnim i funkcionalnim.

Kvalitet materijala izrade je dobar, osim nekoliko zamjerki u slučaju jeftine plastike kaja pokriva značajan dio površine, i koja vremenom pokazuje znakove habanja. Takođe, materijali obloga upravljača i ručice mjenjača nisu najboljeg kvaliteta i usljed intenzivnog korišćenja prvi pokazuju znakove oštećenja. Možda i najveći problem koji ovaj automobil ima je sistem elektronike u okviru kojeg su moguća broja oštećenja i kvarovi, kao na primjer problem naglog pražnjenja baterije, neispravna kratka svjetla, neispravno osvjetljenje u kabini, kvarovi na sistemu elektronske blokade motora, kvarovi na ventilacionom sistemu i elektičnim podizačima stakala. Takođe, prijavljivani su slučajevi povremenog isključivanja table sa instrumentima. Ovaj problem se može riješiti ili zamjenom kompletne table ili ubacivanjem posebnog konektora u sistem komunikacije table sa izvorima informacija, u zavisnosti od kvara.

Drugi problemi sa kojim se kupac polovnog automobila može suočiti su problemi na karoseriji zbog lošije zaštite pragova, te kod spoljnog dijela zadnjih vrata gdje dolazi do oštećenja boje i pojave korozije zbog posljedičnog djelovanja pijeska i kamenčića. Isto tako, savjetuje se provjera kompletnog sistema vješanja, koji ima nekoliko karakterističnih mana, kao što je ubrzano trošenje gumica poprečne torzijske opruge, te nešto skuplje za popravak oštećenja stabilizatora na prednjim točkovima.

Osim određenih mana, razlog zbog kojeg se mnogi kupci odlučuju za ovaj model su kvalitetni agregati, od kojih je napopularniji 1.4-litarski benzinac sa 100 KS. Mala potrošnja i jeftino redovno održavanje, te pouzdanost, glavne su prednosti ovog benzinca, dok mu mana može biti previše bučan rad na većim nivoima obrtaja, uz pojedine standardne probleme kod ovim motora.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 MPI 100KS |
Prosječno |
7,2 |
Najmanje |
6,5 |
Najviše |
8,2 |
Prednosti
Kvalitetan, ekonomičan i pouzdan motor, mala prodajna cijena, udobnost prilikom vožnje, bezbjednost.
Mane
Elektronske instalacije, problemi sa instrument tablom, dijelovi sistema vješanja, karoserija
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.396 ccm |
Snaga |
100 KS pri 6.200 o/min |
Max obrtni momenat |
137 Nm pri 5.000 o/min |
Najveća brzina |
187 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12.6 s |
Dimenzije DxŠxV |
428 x 177 x 148 cm |
Masa |
1.193 kg |
Osovinski razmak |
265 cm |
Prtljažnik |
340–1.250 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Na auto-sajmu u Ženevi predstavljen novi model i30
• 2008. Na tržištu dostupna verzija u obliku karavana sa petoro vrata
• 2010. Hyndai je ponudio redizajn srednjeg ciklusa modela prve generacije
• 2012. Prestanak proizvodnje, i prelazak na model druge generacije
⚠️ Obrati pažnju:

Prijavljena su česta isključivanja instrument table, koji se mogu riješiti ili promjenom u cijelosti ili mijenjanjem određenih dijelova.

Problemi na karoseriji zbog lošije zaštite pragova, te kod spoljnog dijela zadnjih vrata gdje dolazi do oštećenja boje i pojave korozije

Sistem vješanja posjeduje određene mane, kao što je ubrzano troženje gumica opruga i stabilizarota prednjih točkova.
Više informacija o modelu Hyundai i30 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.