Test - Fiat 500 Hybrid Sport
Prelazno rješenje do potpune elektrifikacije
Fiat 500 trenutno je njegov najpopularniji model u čitavoj gami. Kupce uglavnom privlači dopadljivim retro dizajnom, ali i činjenicom da je mali, okretan i kao stvoren za gradske gužve. Testirali smo ga u kombinaciji sa savremenim hibridnim pogonom, koji je ponuđen kao prelazno rješenje do potpune elektrifikacije...
Prošle godine Fiat je na evropskom tržištu isporučio 176.000 jedinica modela 500, koji je tako ostao njegov pojedinačno najpopularniji i najprodavaniji automobil. Podsjećamo da je porodica 500 od 2021. godine postala bogatija i za potpuno električni model, koji je razvijen na novoj platformi, te značajno koncepcijski, dizajnerski i tehnološki modernizovan.

Dok elektrifikacija ne zaživi punim plućima u Evropi, ali i kod nas, u ponudi ostaje tradicionalna verzija popularnog „fiće“ sa benzinskim pogonom, koji je u okviru zadnjeg redizajna osavremenjen lakom hibridnom tehnologijom. Upravo taj model sa vizuelno dopadljivom Sport opremom dobili smo na sedmodnevni test, u okviru kojeg smo pokušali otkriti sve njegove prednosti i mane.

Dizajnerski je riječ o automobilu koji plijeni pažnju svojim retro stilom inspirisanim originalnim modelom 500, predstavljenim sada već daleke 1957. godine. Dakle, savremeni „fićo“ nije duhovni nasljednik domaćim vozačima poznatijeg modela Zastava 750, već njenog broj manjeg i dvije godine mlađeg brata, koji je svojevremeno naslijedio Topolina.
Hibridni pogon kod testnog modela s vana je istaknut sa specifičnom bočnom naljepnicom i hromiranim natpisom sa nazivom Hybrid na zadnjem dijelu. Ostatak automobila nudi prepoznatljivi dizajn modela 500 sa okruglim glavnim svjetlima i stilizovanim zadnjim, koja su modernizovana sa LED tehnologijom.

U kombinaciji sa Sport paketom opreme naglasak je stavljen na dinamičke atribute italijanskog gradskog šminkera. Prednji branik je aerodinamičnije profilisan u odnosu na standardni, a tu su i naglašenija bočna proširenja i simulacije usinika vazduha, koji ga vizuelno proširuju.

Centralni usisnik vazduha ima specifično oblikovanu, potpuno zatamnjenu rešetku u koju su integrisana svjetla za maglu. Oku ugodan detalj predstavljaju i elipsoidna dnevna svjetla, a upečatljiv dizajn krasi i veća okrugla glavna svjetla sa ksenonskim žaruljama. Na bokovima se ističu zatamnjeni 15-inčni alu naplaci sa pneumaticima dimenzija 185/55.

Sa kontrastnom crnom bojom dodatno su istaknute i ručke na vratima, te stilizovani poklopci retrovizora, koji su za vrata pričvršćeni preko samostalnih nosača, kakve obično viđamo na italijanskim superautomobilima. Lijep sportski detalj je i krovni spojler, koji se skladno nadopunjuje sa kontrastnim staklenim krovom.

Kada je podignut i on izgleda kao svojevrsni spojler, a kada je spušten daje lijep kontrast osnovnoj bijeloj boji. Zadnji branik u Sport izdanju donosi originalno stilizovan donji dio sa crnim umetkom i aerodinamičkim bočnim proširenjima. Tu je i pravi, petougaoni metalizirani završetak izduvne cijevi koji dodatno začinjava skladnu dizajnersku priču.Dizajnerska prepoznatljivost krasi i enterijer koji u Sport paketu opreme nudi nekoliko karakterističnih elemenata.
Prvi je ugodno zadebljani i kvalitetnom kožom obloženi trokraki sportski upravljač, a drugi su snažno profilisana sjedišta koja pružaju odličan oslonac za tijelo u dinamičnoj vožnji. Ispred vozača su maštovito stilizovani instrumenti, koji kombinuju analogne i digitalne sisteme.

Analogni dio sa okruglom skalom namijenjen je za brzinomjer i brojač obrtaja. Riječ je o konceptu koji je vizuelno spojen u dva prstena različite veličine i koji zbog grafičkog šarenila skala i kratkih crvenih kazaljki od vozačevog oka zahtijeva privikavanje.

Praktičnije rješenje vjerovatno bi bilo da su dva prstena obojena različitim bojama ili da su njihove skale manje šarene.Kod sportskog upravljača treba izdvojiti minimalan broj daljinskih komandi za audio sistem i telefon, što je omogućila činjenica da su funkcije tempomata prebačene na posebnu ručicu sa lijeve strane upravljača.

Sa njegove gornje strane nalazi se i takozvani metalni orijentacioni prsten čiji zadatak je omogućiti vozaču da kod dinamične vožnje u svakom trenutku ima informaciju o uglu zakrenutosti upravljača. Centralnim dijelom dominira 7-inčni ekran multimedijanog sistema, koji između ostalog može da ponudi i navigaciju.

Veoma jednostavne su i klasične komande klima uređaja, dok je pozicija ručice mjenjača idelalna i nadohvat obruča upravljača. Od posebnosti treba izdvojiti i centralno pozicionirane komande podizača stakala, odnosno mnoštvo metaliziranih, okruglih ukrasa, te dizajn aluminijumske ručice mjenjača.U kabini ima dovoljno prostora za komforan smještaj dvije osobe, dok pozadi eventualno mogu sjesti djeca ili ljudi sitnije građe. Sa 185 litara zapremine prtljažnik je dovoljan za svakodnevne gradske aktivnosti.

Kupcima je ponuđena i mogućnost doplate dvodijelnog zadnjeg naslona čijim preklapanjem se zapremina prtljažnika može dodatno povećati do maksimuma od 559 litara. Testni model je imao jednodijelni preklopivi naslon. Kvalitet materijala koje je Fiat upotrijebio u oblaganju enterijera modela 500 je različit. Svi kožni umeci odaju utisak dugotrajnosti, dok je osnovna plastika instrument panela tvrda, ali ne i neugodna na dodir zahvaljujući reljefnoj površini.

Kontrastni sivi umetak na sredini uspješno razbija kabinsko sivilo, a optimalna količina svjetla dostupna je i zahvaljujući staklenom i električno podesivom panoramskom krovu, koji ima i platneno sjenilo. Sve najvažnije i najčešće korištene komande nalaze se nadohvat ruku, a prostor za napredak primjećuje se na hromiranim oblogama unutrašnjih ručki koje nisu fiksirane, već se pomjeraju kada ih dodirnete prstima. U tunelu mjenjača ima dovoljno odlagališta za sitnice, a svaku pohvalu zaslužuje i utor za pametne telefone koji se nalazi u prostoru ispod ručice mjenjača. Klasična ručica parking kočnice je jednostavna za upotrebu, a od korisnih dodataka treba izdvojiti dvije USB utičnice i jednu 12-voltnu u prednjem dijelu vozila.Za vizuelno veoma dopadljiv i bogato opremljen Sport modela 500 Fiat na domaćem tržištu traži 31.900 KM.

Sa baznom Cult opremom cijena se smanjuje do 30.660 KM, što je iznos koji hibridnom „fići“ garantuje ekskluzivnost, posebno ako se zna da je za taj novac u Fiatovoj gami moguće kupiti aktuelni Tipo u hatchback i limuzinskom izdanju, sa 1.4 benzinskim motorom i potpunim paketom opreme. Stil ili funkcionalnost odlučiće Fiatovi kupci, a ako je suditi prema broju modela 500 koje viđamo na našim ulicama njegovom šarmu nije lako odoljeti.Mada u Fiatu uz aktuelni model 500 ističu naziv hybrid, u praksi je ipak riječ o lakom hibridu, jer njegov elektromotor raspolaže sa tek 5 KS, a baterija iz koje crpi struju ima kapacitet od tek 0,15 kWh. Električna komponenta ima zadatak pri niskim obrtajima za vozača jedva primjetno asistira trocilindarskom benzincu, koji iz jednolitarske zapremine izvlači 70 KS. Prisustvo hibridne komponente u pogonu više se osjeti kod oduzimanja gasa, jer je tada izraženo snažnije elektromotorno kočenje koje omogućava dopunjavanje baterije. Prvi i osnovni imperativ kod hibrida je manja potrošnja, a ona se u testnim uslovima najčešće kretala u rasponu od pet do 6,5 litara, što je i okvir kojeg sam Fiat obećava. Dinamika je kod testnog pogona u drugom planu iako 70 KS protiv sebe imaju nešto manje od 1.000 kilograma. Primarna posvećenost ekonomičnosti otupila je benzinsku živahnost na koju smo navikli od Fiata i koja bi se odlično slagala sa snažno podešenim vješanjem i direktnim upravljačem, što su kvaliteti koji tradicionalno krase male italijanske modele.