Fiat Doblo (2005–2016)
Praktičan dostavnjak i ekonomičan monovolumen
Italijanski MPV na tržištu je dugo prisutan. Ne bez razloga, jer se tokom eksploatacije dokazao kao vrlo pouzdan, praktičan i ekonomičan. Ni servisiranje nije problematično...
Fiat Doblo (2005–2016) 1.3 JTD Multijet (85 KS)
Fiat Doblo spada u vrlo interesantnu klasu automobila. Ko je jednom osjetio čari italijanskog MPV-a rijetko je kada promijenio klasu automobila. Putničke verzije sa sjedištima maksimalno su praktične bez obzira na to da li se radi o odlascima na godišnji odmor ili tokom svakodnevnog korištenja u gradskom ciklusu vožnje. Dostavna, odnosno Kargo verzija spada među najpopularnije predstavnike klase i to na svim tržištima gdje je prisutna.

I kod nas je ima u velikom broju... Iz ponude motora izdvaja se 1,3-litarski Multijet dizelaš sa 85 KS. Iako se ne može reći da motor puca od snage, mora se priznati da omogućava pristojne performanse uz skromnu potrošnju goriva. Dovoljno je reći da su se na svim motorima, izuzev 1.3 Multijet često morali mijenjati razvodni mehanizam ventila i vodena pumpa. Kod nekih je serija zabilježen problem vezan za hlađenje ulja za podmazivanje motora. Specifični sistem povezan je sa usisavanjem vazduha u motor što, evidentno, nekada nije davalo željene rezultate.

Greška se jednostavno otklanjala u servisu... Ukoliko neko ne pazi na stanje temperature motora može se desiti da izgori dihtung između glave i bloka motora. Istine radi, recimo da se to događa isključivo ako zakaže termostat, što je rijetkost. Bez obzira na isporučeni motor, neki su se vlasnici žalili na otežano ili bezuspješno startanje motora. Problem je bio u glavnoj elektronskoj jedinici ECU. Ponovnim programiranjem u servisu trajno je riješena neugodna greška. Prije nekoliko godina desio se i poziv na vanredni servis. Uzrok je bila neispravna pedala gasa. Greška se najbolje mogla primijetiti prilikom otpuštanja pedale gasa, a da pri tome obrtaji motora ostaju u visokom području.

Nadalje, ista je pedala gasa mogla ošteti instalaciju za vozačev vazdušni jastuk koji bi poslije toga bio van funkcije. Ukoliko se greška prijavila tokom trajanja garancije Fiat, bi sve doveo u red o svom trošku. Antikorozivna zaštita je dobra pa problema sa korozijom ne bi trebalo biti čak ni poslije dugogodišnje eksploatacije. Ukoliko korozije ipak ima možete biti sigurni da je vaš automobil učestvovao u sudaru. Održavanje je jednostavno i povoljno pa nekih posebnih prepreka za kupovinu nema. Štaviše, preporučljiva je...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.3 Multijet (85 KS) |
Prosječno |
6,2 |
Najmanje |
4,1 |
Najviše |
7,9 |
Prednosti
Ponuda prostora, fleksibilna unutrašnjost, transportne mogućnosti, štedljiv i pouzdan 1.3 Multijet motor, antikorozivna zaštita
Mane
Sitnije greške sa elektronikom, dihtung glave motora, hlađenje ulja za podmazivanje motora, brz pad cijene
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.248 ccm |
Snaga |
85 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
180 nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
154 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
16,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
425,3 x 172,2 x 181,8 cm |
Masa |
1.405 kg |
Osovinski razmak |
258 cm |
Prtljažnik |
3.000 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2001. FIAT je predstavio prvu generaciju Dobla
• 2010. Na tržište dolazi druga, znatno modernija generacija Dobla opremljena savremenim motorima
• 2011. Ugrađeni sigurnosni dodaci koji do tada nisu bili dostupni u toj klasi automobila
• 2012. Značajno poboljšana emisija izduvnih gasova kod svih motora u ponudi
⚠️ Obrati pažnju:
.webp)
Ako otkaže termostat za hlađenje neminovno je mijenjanje dihtunga glave motora
.webp)
Pedala gasa bila je uzrok poziva na vanredni servis. Isti je kvar mogao deaktivirati vozačev vazdušni jastuk

Zbog centralne kontrolne jedinice ECU često dolazi do problema sa startanjem motora
Više informacija o modelu Fiat Doblo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.